X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

בג"צ חרץ את דינו לגבי תכנית ההינתקות, כשקבע כי ניתן וראוי לרמוס את זכויות האזרח של תושבי יש"ע (ובעצם של כלל אזרחי ישראל) תחת גלגלי "שיקולי-על מדיניים ובטחוניים" (ביטוי מכובס לפוליטיקה צרופה). פסק הדין מתבסס על ההנחה שהשליטה של ישראל ביש"ע נעשית מתוקף "תפיסה לוחמתית" - Belligerent Occupation.
ראוי לעמוד על מקורו, מהותו ומשמעו של ביטוי זה שתורגם מאנגלית (באופן קלוקל כפי שנפרט בהמשך) על-ידי פרופ' יורם דינשטיין, במאמר שכתב בשנת 1973, ומאז משתמשים חכמי המשפט בתרגום המופרך הזה, בעיקר על-מנת להסתיר מהציבור בישראל את כוונותיהם האמיתיות ודעותיהם הפוליטיות.
מקורו של הביטוי Belligerent Occupation הוא בדיני המלחמה ואמנות בינלאומיות שונות. משמעותו המילולית, האמיתית והפשוטה היא: "כיבוש במלחמה" או "כיבוש מלחמתי". הוא מתייחס למדינה ריבונית הפולשת וכובשת שטחים של מדינת אויב ריבונית. למילה Occupation באנגלית יש שלושה משמעויות - מקצוע (ביחס לאדם), תפוסה (ביחס לשוכר נדל"ן) וכיבוש (ביחס לצבא בטריטוריה עויינת).
השימוש הנפוץ ביותר לביטוי זה, לפני שהוא אומץ על-ידי בית המשפט העליון בישראל בעשרות פסקי דין החל משנת 1982, היה לתאר את הכיבוש הנאצי של ארצות אירופה במלחמת העולם השנייה. עד היום משמש הביטוי הזה, ובעצם ההודאה ב"דוקטרינת הכיבוש" השמאלנית, כבסיס להשוואות שעושים הפלשתינים והאירופים בינינו לבין הנאצים.
כמובן שאיש בעולם אינו מכיר במושג המעורפל "תפיסה לוחמתית". אם נודה על האמת, זהו ביטוי שגם איש במדינת ישראל, למעט קומץ שופטי בית המשפט העליון, אינו מבין את משמעותו. ואולם תיאור יש"ע כשטחים שהושגו באמצעות "כיבוש במלחמה" מבהיר את התמונה, שהרי זוהי תמצית השקפתו הפוליטית של השמאל הקיצוני בישראל ומרבית הפלשתינים.
יוזכר כי כאשר שרון השתמש בביטוי "שטחים כבושים" בשנת 2003, גער בו היועץ המשפטי לממשלה והודיע לו כי מבחינה משפטית אלה "שטחים במחלוקת" (Disputed Territories) ולא שטחים שהושגו באמצעות כיבוש במלחמה. מזוז, היועץ המשפטי שמונה על-ידי שרון, אימץ את ההגדרה "שטחים כבושים במלחמה" ושיחק לידיהם של כל שונאי ישראל באשר הם.
ואם לא די בכך כי בית המשפט העליון עושה שימוש כה אינטנסיבי בביטוי "Belligerent Occupation”, שעולה בקנה אחד עם התיאוריה של אש"פ לגבי המצאותנו ביש"ע ובשאר חלקי ארץ ישראל, הרי הוא מסכן בכך את קציני צה"ל ואזרחי ישראל. קציני הצבא הנאצי של גרמניה ועוזריהם נשפטו במשפטי נירנברג (ונשפטים עד היום) בגין עבירות על דיני הכיבוש במלחמה (Belligerent Occupation) שהן ביצעו במלחמת העולם השנייה. מי שמתאר את שליטתה של מדינת ישראל בארץ ישראל כ"כיבוש במלחמה", חושף את כל קציני צה"ל וכמעט כל אזרח ישראלי לכתבי אישום ותביעות נזיקין אישיות בגין השתתפות בפשעי מלחמה בבית המשפט הפלילי הבינלאומי ובבתי משפט רגילים בארצות רבות בעולם.
הביטוי "תפיסה לוחמתית" הוא לא רק מופרך לשונית, אלא גם עובדתית. מדינת ישראל אינה מחזיקה כיום ביש"ע בכל שטח שנכבש מידי מדינת אויב. אפילו נניח, שרצועת עזה נכבשה בשנת 1967 מידי מצרים, הרי לא רק שמעולם (גם לפני 1967) היא לא סופחה אל מצרים רשמית, אלא מצרים הודיעה בהסכמי השלום עם ישראל ב-1978 כי היא מוותרת על רצועת עזה ועל כל זכות חוקית בה. ומצרים, כידוע, כבר אינה מוגדרת כמדינת אויב לישראל ואין לה כל דרישות לקבל לידיה את רצועת עזה.
כך גם ביהודה ושומרון. ירדן ניסתה לספח את האזור הזה לעצמה ב-1949 ורק שתי מדינות בעולם הכירו בכך. גם בהנחה האנטי-ציונית שהוא נכבש ממנה ב-1967 (וכך נהיה המדינה השלישית בעולם שהודתה בריבונותה על איו"ש) הרי בשנת 1988 הודיעה ירדן באורח וולונטרי לחלוטין כי אין לה כל טענת בעלות על יהודה ושומרון. יתרה מכך, בהסכם השלום עם ירדן פסקה ירדן להיקרא "מדינת אויב", והיא גם ויתרה על כל טענותיה ביהודה ושומרון.
אם יאמר השמאלן הקיצוני וההזוי ביותר, כי יש"ע נכבשה מהפלשתינים, למרות שהם לבטח לא היו אז מדינה ריבונית (הביטוי Belligerent Occupation מתייחס אך ורק לכיבוש ממדינה ריבונית שהשטח היה שלה ללא עוררין), ואף היום הם אינם כאלה, הרי ממילא גם הפלשתינים ויתרו על כל אזורי "סי", במפורש ומכללא בהסכמי "אוסלו", כאשר הם קיבלו לשליטתם את אזורי "A” ו-"B”.
הביטוי Belligerent Occupation שתרגומו הנכון הוא "כיבוש במלחמה", שבו משתמשים שופטי בית המשפט העליון תחת המסווה של המטבע הלשוני המעורפל "תפיסה לוחמתית", הינו ביטוי פוסט-ציוני אשר לא רק נותן תחמושת לכל שונאי ישראל ומשווה את מדינת ישראל בכל העולם לגרמניה הנאצית, אלא הוא גם מסכן את הטענה לריבונותנו על ירושלים, תל אביב, הגליל והנגב.
אם יש"ע נכבשה מהפלשתינים, הרי גם שיח' מוניס (רמת אביב), חיפה יפו ורמלה מוחזקות ב"תפיסה לוחמתית" ואף הרבה יותר גרועה - הן הרי ניבנו על חורבות כפרים ערבים. ההתנחלויות, לעומתן, ניבנו על אדמות מדינה פנויות שלא יושבו מעולם.

תאריך:  15/06/2005   |   עודכן:  15/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עפר טויסטר
אבי גולדרייך
עו"ד חיים קליר
עו"ד אברהם פכטר
מה גורם לאדם חשוד/נחקר להילחץ עד כדי התאבדות. המשטרה מפעילה לחץ פסיכולוגי וחברתי כשיטת חקירה במיוחד בתחום הצווארון הלבן. חשיפה תקשורתית, פגיעה בכבוד, באגו ובאמון החברים - גורם מכריע למהלכים קיצוניים
אלעזר לוין
עסקות אחרונות: מחירי המשרדים בהרצליה עלו ב-10% עד 15%; הסיבה העיקרית - הריבית הנמוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il