X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדאי לדחות עסקות במקרקעין, בנייה ומתן שירות
▪  ▪  ▪

בעלי העסקים נערכים לשינוי שער המע"מ שיוקטן בחצי אחוז בספטמבר השנה, כדי להוזיל עלויות. גם ל"אזרח הקטן" כדאי לפעמים לדחות עסקות במקרקעין, בנייה וקבלת שירות, שסובל דיחוי, כדי להרוויח מן השינוי. מדובר כמובן בעסקות כספיות משמעותיות שבהן גם לחצי אחוז ישנה השפעה על העסקה.
שינוי שער המע"מ ישפיע על מגוון עסקות וכדאי לפעמים לעכב אותן, במידת האפשר, כדי ליהנות מן השינוי. לדבריו, באופן עקרוני, במכר טובין, חל החיוב במס עם מסירתם, כך שדחיית המסירה תפחית את שיעור המס. במקרה שבו נמסרים הטובין בהדרגה, החיוב במס חל על החלק שנמכר ולכך, כמובן יש חשיבות. מסירה לעניין זה תהיה על-פי חוק המכר.
כאשר מדובר במתן שירות - חל החיוב במס עם נתינתו ולכן - אם ניתן לדחותו במעט, כך ייטב. יושם לב, כי לגבי שירות שניתן בחלקים, חל החיוב במס על כל חלק השירות שניתן. בכל מקרה, בשירות שלא ניתן להפריד בין חלקיו, חל החיוב במס עם גמר השירות וזה כמובן צריך להיות לאחר שכבר יוחל שיעור המע"מ החדש.
לעניין היבוא יש משמעות - שכן בייבוא טובין בדרך כלל חל החיוב במס עם פדייתם מפיקוח רשות המכס - כמובן שדחיית הפדיון, תאפשר הטלת שיעור מע"מ נמוך יותר.
מה קורה בעסקות במקרקעין? כעקרון, החיוב חל עם העמדת המקרקעין לרשות הקונה או עם רישום המקרקעין על שמו של הקונה, לפי המוקדם - דחיית פעולות אלה תאפשר הטלת מע"מ נמוך יותר.
כאשר מדובר בעבודות בניה - חל החיוב במס עם השלמת הבניה או העמדת המקרקעין שבהם נעשתה העבודה - כך, בהתאם, ניתן לתכנן פעולות אלה.
יש לשים לב כי בשירות שנתינתו מתמשכת ולא ניתן להפריד בין חלקיו ובעסקות במקרקעין, יש לדחות כל תשלום סכום, כיוון שתשלום כזה מקדים את מועד החיוב במס. לפיכך, אם ניתן, אזי יש מקום לדחות את התשלומים עד למועד בו יחול שיעור המע"מ המופחת.
רשות המיסים יכולה, כמובן, לקבוע הוראות מעבר ותחולה שישבשו תכנונים אלה וצריך לשים לב להנחיות.

המחבר לשעבר מנהל המחלקה המקצועית ברשות המיסים; מומחה למיסוי,
שותף במשרד עורכי הדין פורת, שגיב, שלומי
תאריך:  02/08/2005   |   עודכן:  02/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל בן-חורין
בזמן שבני היה מפק"צ בסיירת של גדוד שריון, דרש שר הביטחון דאז-בנימין בן-אליעזר להחריב את חוות גלעד    הודעתי לו באופן ברור ונחרץ - אינני מוכן שבן ביתי הסמוך לשולחני יפעל נגדי או נגד חברי    'תחליט מה שאתה רוצה' אמרתי לו, 'אבל שתדע לך - אם פואד הוא המפקד שלך - לך לאכול אצלו!
אביתר בן-צדף
בשורות המשטרה יש גם כיום כמה עבריינים מועדים, שמתחבאים מאחורי דרגות ניצב. אלה משדרים בוודאי את הניסואיזם לאנשיהם    ההינתקות ממחישה לכולם את הפרצוף האמיתי של המדינה, המתיימרת לשווא להיות אור לגויים    הרקורד המשטרתי בתחום אלימות השוטרים מעורר פלצות    המחלקה לחיפוי על שוטרים (מח"ש) הפכה מזמן לבדיחה
נעם ארנון
העקרון אותו מציב לפנינו התנ"ך לכל אורכו הוא ברור: לעולם צו ה' וחוקי התורה קודמים לחוקי המדינות והמלכים - בין אם המדובר במדינה יהודית ומלך יהודי ובין אם לאו
אביתר בן-צדף
משרד הביטחון ממציא כזבים על המצב הביטחוני, כדי שיוכל להתערב בשיח הציבורי בישראל - כאשר מנסים להפגין נגד הנבלה, שהממשלה מתכננת לבצע ביהודים
מנשה ברק
ייסורי הפוגע - הם לא יכבו לעולם, סובבים במסילות נפש - חובטים בה, מבקשים מוצא ואין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il