X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אדוני הרמטכ"ל, בידך למנוע מצב מסוכן שבו יאמרו אלפי חיילים, חילוניים ודתיים המפקד, איני יכול! בידך לעשות זאת, למען מדינת ישראל והצבא שאתה עומד בראשו, אם תבהיר לדרג המדיני - המפקד, איני יכול!
▪  ▪  ▪

בשבוע הבא אמור צה"ל להתחיל לבצע את החלטת הממשלה, ולמעשה החלטת אריאל שרון ופורום החווה, ולהתחיל לגרש רבבת יהודים מבתיהם בארצם, רק בגלל היותם יהודים. בעשותו כך יפעל צה"ל בניגוד לתפקידיו, יכולותיו וערכיו, ובסתירה לשבועת האמונים של חייליו ולקוד האתי שלו. בכך יהיה שותף להפיכת מדינת ישראל ללא-ציונית, לא-יהודית, לא-דמוקרטית.
לא-ציונית, כי גירוש יהודים מבתיהם הוא ההפך מייעוד הציונות: ריכוז עם ישראל בארץ ישראל. המעשה ישדר לכל יהודי בעולם שגם במדינת היהודים "החופשית" הריבונות היהודית מוגבלת; המשכיות מגורי יהודים בבתיהם מוטלת בספק; הגנתם על ביטחונם מוגבלת, והם משלמים דמי חסות לאויב הפלשתיני, נזקקים למצרים כדי להגן על הגבול הדרומי, נזקקים לאישור אמריקני לכל פעולה התקפית ואף הגנתית.
לא-יהודית, כי גירוש בני-אדם מבתיהם אינו תואם את המוסר היהודי, ללא קשר ללאומיותם של המגורשים, גם אם המגורשים יהודים.
לא-דמוקרטית, כי התהליך קיבל גושפנקא חוקית כביכול רק עקב המהפך האנטי-דמוקרטי שביצע שרון, בקחתו את קולות מצביעיו לביצוע מדיניות יריביו. אין פלא שהשמאל הקיצוני, על ח"כיו ועיתונאיו, מריע לשרון, ומתעלם מהשחיתות שעליה מבוסס המהלך.
בשבוע הבא עתידים רבבות חיילים, חילוניים ודתיים, לקבל את הפקודה הבלתי חוקית בעליל, שאסור לתיתה - פקודת הגירוש - וישקלו אם לבצעה. בשבוע הבא עשויים אלפי חיילים, חילוניים ודתיים, להחליט שאסור לבצע את הפקודה הבלתי חוקית בעליל, שדגל שחור מתנוסס מעליה, פקודת הגירוש. בשבוע הבא עתידים רבים עוד יותר להתלבט אם לסרב או לא, התלבטות שתפגע באופן ביצוע "המשימה הלאומית" על-ידם. רבים מהם, חילוניים ודתיים, יאמרו במלים או במעשים: המפקד, איני יכול! כך תהפוך גם לכידותו של צה"ל לקורבן השרון.
בכפר מימון שוחחנו עם מאות חיילים ושוטרים מעבר לגדרות. המילים ושפת הגוף של רובם שידרו שאינם מבינים מדוע נשלחו לצור על אזרחים בתוככי ישראל. לאחר המסע לניסנית, המעצר בה וההעברה לכלא באר-שבע שוחחנו עם עשרות חיילים, שוטרים וסוהרים. התופעה חזרה על עצמה. שום שיחת מוטיווציה לא תצליח לשכנעם לבצע בנחישות את העבודה המלוכלכת הצפויה.
אדוני הרמטכ"ל, בידך למנוע מצב מסוכן זה שבו יאמרו אלפי חיילים, חילוניים ודתיים: המפקד, איני יכול! בידך לעשות זאת, למען מדינת ישראל והצבא שאתה עומד בראשו, אם תבהיר לדרג המדיני: המפקד, איני יכול! אמירה כזו מפיך, על סמך הערכת מצב שלך שאמנם אינך יכול, יכולה למנוע את המשבר החמור בתולדות צה"ל. אין מדובר בסירוב פקודה מצדך, או במעשה אנטי-דמוקרטי. זכותך וחובתך כמפקד העליון של צה"ל להבהיר לדרג המדיני אם משימה שהוטלה על צה"ל אינה אפשרית.
להמחשה אביא נסיבות שהן חפות לחלוטין ממשמעות פוליטית. אם ב-1976 היה הדרג המדיני מורה לרמטכ"ל דאז לבצע את מבצע החילוץ הנועז באנטבה, ואם הרמטכ"ל היה מעריך שהפקודה מסוכנת מדי ואינה בת-ביצוע, הוא היה זכאי וחייב להבהיר זאת לראש הממשלה דאז. הוא לא היה מואשם בסרבנות, או במעשה שאיננו דמוקרטי, אלא עושה את הנדרש מהמפקד העליון של צה"ל.
הסכנה היום חמורה הרבה יותר. לפיכך, לא משיקולים פוליטיים אלא משיקולים מבצעיים ומשיקולים הקשורים בחוסנו של צה"ל היקר לכולנו, על הרמטכ"ל לומר לממונים עליו: המפקד, איני יכול!

המחבר הנו יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי
תאריך:  12/08/2005   |   עודכן:  13/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ליאת בכר-סגל
יוסי עבדי
מנהל בית החולים "שיבא", הפרופסור זאב רוטשטיין, הביע צער רב על מותה הטרגי של הפעוטה ליהי פינקסוביטץ, אשר נפטרה לאחר שקיבלה מינון יתר של תרופה כימותרפית    הפעם לא די בהבעת צער, ואין די בתחקור שטחי    על כתפי בית החולים מונחת החובה לחקור את הפרשה ולהעמיד לדין את הרופא הרשלן. הפעם, הם כבר לא יוכלו להתחמק מאחריות
ארז זוננשיין
יהודית מליק-שירן
אביתר בן-צדף
אי-תפקוד המשטרה ניכר בכל היבט של פעילותה    בעצם המרת שמו של משרד המשטרה למשרד לביטחון פנים הונצח הכישלון המהותי של משטרתנו, שימיו כימיה של המדינה    מדינת ישראל – מספר דוח בינלאומי – הנה בראש המדינות המערביות, הנגועות בשחיתות פוליטית    יש לנו משטרה, ההולמת את מעמדנו המפוקפק ברחבי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il