X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ומיעוטנו עשבים שוטים, אפילו לא אחים חורגים
▪  ▪  ▪

התמונות קשות, הלב נקרע, אנשים שחיו שנים במקום אותו הם כה אוהבים, נאלצים בהחלטת רוב הציבור שנתקבלה על-ידי כל המוסדות הממלכתיים, להיקרע מביתם, לעזוב את המשקים הפורחים בלב המדבר, את החממות, את העסקים, את בתי הכנסת, את בתי הקברות - לעזוב את הבית.
המלאכה, הפינוי הקשה הוטלה על צה"ל, על המשטרה ועל שאר כוחות הביטחון, ומה שאנו רואים מפעולה של הכוחות עד-כה זו רגישות, שותפות גורל - ועם זאת נחישות רבה.
אין דנים אדם בשעת צערו, ראינו אתמול התפרצויות של כאב ובכי, ראינו בקשות סליחה ומחילה על ההתפרצויות, ראינו עצב, ראינו כאב וראינו מחאה - כולם לגיטימיים וכולם ראויים ונכונים.
אך ראינו עוד דברים, ראינו את רצונם של חלק מהמסיתים מקרב המפונים, לגרש חיילים מביתם (חנן פורת), ראינו רצון של חלק מהמפונים לקרוא לחיילים שלא למלא את פקודת הפינוי, ראינו צורך בלתי מובן של חלק מהמתיישבים לערב את החיילים בויכוח שיש לציבור המתיישבים עם רוב הציבור בישראל, ויכוח לגיטימי בנוגע לצדק ולהגיון שבפינוי הנוכחי.
חיילי צה"ל, ואנשי כוחות הביטחון, לא יהפכו למטרה נעה עבור חלק מהמתיישבים המפונים, וחלק מ"מנהיגיהם", לא מטרה לאלימות פיזית, לא לאלימות מילולית, לא לעלבונות וגם לא לאלימות פסיכולוגית.
אין צורך להסכים עם הפינוי או להתנגד לו על-מנת להסכים בינינו - שחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, חייבים למלא את הוראות הממשלה, את חוקי הכנסת, ואת פסיקות בית המשפט - וכל המנסה למנוע מהם לעשות זאת - בכל דרך, הוא מחרחר חורים בספינתנו המיטלטלת בין הגלים, ולכן אין מקומו בינינו - אלא מאחורי סורג ובריח.
מי שיפגע בשערה משערות ראשו של איש ביטחון, מי שיעלוב באיש כוחות הביטחון, מי שינסה במילים או במעשים לשכנע איש מאנשי כוחות הביטחון להימנע מביצוע תפקידם, איננו בן של עם ישראל, איננו אח - וגם לא אחות, וכל עוד הוא בקרבנו איננו יכול להיות בן-חורין.
מדינת שישראל היא מדינת חוק, וכל הפוגע באופן כה בוטה בחוקי המדינה, במילים או במעש, בהסתה או בביצוע בפועל, איננו אח שלנו, איננו בן של תרבותנו - וחובה עלינו להרחיקו מהחברה לזמן ממושך, ככל שמרשה החוק הפלילי.
ועם כל יתר הכואבים והאבלים על חורבן ביתם, אלה האוכלים עצמם מבפנים על שנים רבות יזע, דם ודמעות (של גיל ושל עצב) ועל השקעה ענקית שהולכת לטמיון, אתם נהיה ביום ובלילה, אחים הם לנו, אחים של דם, אחים של יזע ואחים של דמעות (דמעות של גיל, וגם, ובעיקר בימים אלה, דמעות של עצב).

תאריך:  16/08/2005   |   עודכן:  16/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל שפירא
יחס הציונות הדתית למדינה עתיד להשתנות
עמי דור-און
יוסי עבדי
אלה מעשיה של שופטת בישראל: מאחרת לדיונים    מגיעה לאולם ריק ועורכת פרוטוקולים שקריים מהם ניתן ללמוד כי התקיים דיון וכי בעלי הדין היו נוכחים באולם    קורעת ומעלימה בקשות כתובות שהותירו הצדדים    מונעת תיעודם בתיקי בית המשפט    העונש: נזיפה והעברה למקום כהונה אחר    התוצאה הטבעית: המשך התפוררות "המקדש"
עו"ד חיים קליר
חברת הביטוח חידשה את הפוליסה, בלי להודיע למבוטח. הלקוח לא שילם את הפרמיה    מי צודק: החברה, שהקפידה לא להשאיר אותו בלי ביטוח, או הלקוח, שאמור לאשר את החידוש?
יוסף דוריאל
המפגש הקטלני בין אמונות תפלות של ג'יהאדיסטים לאלו של דמוקרטיסטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il