X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם חשוב לך לשמור על הנישואין, כדאי לדעת ממה להיזהר
▪  ▪  ▪

לא כל משבר בנישואין מחייב גירושין, ודאי לא באופן מיידי. פעמים רבות פניה לקבלת ייעוץ, פרטני או זוגי, יכולה לעזור בהתגברות על המשבר ועל פתרון בבעיות תקשורת. לעיתים פניה לייעוץ כלכלי ותכנון נכון של ההתנהלות הכלכלית בבית מאפשרת את צמצום המתחים הכלכליים הקיימים לא פעם ומאפשרת המשך החיים הזוגיים.
יחד עם זאת, אין פתרונות קסם ופעמים רבות אכן הפתרון העומד בפני בני הזוג הוא גירושין. במחקרים שנערכו נמצאו הסיבות השכיחות לעליה במספר המתגרשים:
1. לבני הזוג ציפיות למימוש עצמי בנישואין - ציפיות אלה גבוהות יותר משהיו בעבר. הציפיות גורמות לחוסר סובלנות לחיים בלתי מספקים. בין בני הזוג נוצרות בעיות בתקשורת. כל אחד מבני הזוג התפתח לכיוון אחר במהלך שנות הנישואין, או שאחד מבני הזוג התפתח בעוד השני נשאר "האדם איתו התחתנת". פערים בין ציפיות למציאות גורמים לחוסר סיפוק ומהווים את הסיבה מספר אחת לגירושין.
2. לחצים כלכליים - עלות המחיה גבוהה יותר היום. ברוב משקי הבית נדרשים שני בני הזוג לעבוד מחוץ לבית על-מנת לעמוד בעומס הכלכלי. הלחצים הכלכליים כשלעצמם מהווים את אחת הסיבות לגירושין. כמו כן, שני בני הזוג עובדים שעות רבות מחוץ לבית. חסר להם זמן להשקיע בחיי המשפחה וחסרה להם אנרגיה רגשית ופיזית להשקיע בזוגיות. נוצר ריחוק עד כדי ניכור בין בני הזוג המוביל, בסופו של דבר, לגירושין.
3. כניסת נשים לשוק העבודה - בחלק גדול מן המשפחות, הנשים עובדות, כאמור, מחוץ לבית. על אף שחלוקת הנטל בטיפול במשפחה השתנתה וכיום גברים נוטלים חלק גדול יותר מבעבר, עדיין במשפחות רבות הנטל נופל בעיקר על הנשים. הלחץ העצום בא לידי ביטוי בגידול במתחים בין בני הזוג. מצד שני, נשים פחות תלויות כלכלית (אם בכלל) בגברים ולכן חוששות פחות מפירוק התא המשפחתי. לדוגמא: במחקר שנערך באוסטרליה נמצא ש-63% מהנשים שהתגרשו עבדו באותה תקופה מחוץ לבית.
4. העולם הפך כפר קטן - אנשים עוברים, בדרך כלל כחלק מקריירה מקצועית, בין מקומות עבודה שונים ולא פעם בין ארצות שונות. המעברים יוצרים לא פעם מתחים גדולים בין בני זוג, בעיקר כאשר אחד מהם משתלב במקום עבודה חדש ובן/בת הזוג חווה בדידות, ניתוק מהמשפחה ומהחברים. הבדידות הפיזית מלווה גם בבדידות רגשית וגורמת לא פעם לגירושין.
5. התפתחות האינטרנט - יותר ויותר אנשים מחוברים לרשת האינטרנט, בין אם במקומות עבודתם ובין אם בביתם. האינטרנט מציעה אפשרות בלתי מוגבלת כמעט להיכרויות, ומאפשרת לכל אחד ואחת להכיר כמות אנשים עצומה, דבר שלא היה אפשרי בעבר ודאי לא בקלות ובנגישות כזו. ההיכרות באינטרנט לא תמיד יוצרת זוגות מאושרים, אך לא פעם גוררת לקשרים רומנטיים כאלה ואחרים. היכרויות אלה מובילות לתחושה של פספוס עצמי והנישואין נתפסים לפתע ככובלים. במקרים רבים היחסים הוירטואליים שמתפתחים ליחסים פיזיים, מתגלים ומובילים לגירושין.
6. עליה בתוחלת החיים - תוחלת החיים עלתה ועימה עלתה גם כמות הפנאי של אנשים בגיל 60 ומעלה, אשר נחשב גיל צעיר בימינו. אנשים רבים מרגישים את הצורך בהתחדשות דווקא בגילאים אלה ובהתחלת מימוש החיים עצמם, כלשונם: "כי חיים רק פעם אחת".
7. אלימות נפשית ו/או פיזית - בעבר נשים היו מוכנות להבליג על אלימות, ודאי על אלימות רגשית. כיום, עקב המודעות הגדלה לזכויות אדם באשר הוא אדם, ובשל היציאה לשוק העבודה והפחתת התלות הכלכלית של נשים בבעליהן, כאשר ננקטת אלימות רואה בכך הצד המוכה (בדרך כלל נשים) דגל אדום ומבקש להתגרש.
אז מה אפשר לעשות?
לא כל משבר מחייב גירושין ודאי לא באופן מיידי. פעמים רבות פניה לקבלת יעוץ פרטני או זוגי יכול לעזור בהתגברות על המשבר ועל פתרון בבעיות תקשורת.
לעיתים, פניה לייעוץ כלכלי ותכנון נכון של ההתנהלות הכלכלית בבית מאפשרת את צמצום המתחים הכלכליים ומאפשרת המשך החיים הזוגיים.
יחד עם זאת אין פתרונות קסם ואכן, פעמים רבות הפתרון העומד בפני בני הזוג הוא גירושין.
ואם מחליטים להתגרש, חשוב לזכור
על אף שאין ספק שההתלבטות על המשך הנישואין היא אחת התקופות הקשות ביותר בחייך, לא פעם סיום חיי הנישואין פותח דרך חדשה לך ולבן/בת זוגך לחיים טובים יותר.
אם התגרשת או החלטת להתגרש חשוב לפנות לייעוץ מקצועי ולנסות (במידת האפשר) לצמצם את החיכוך בינך לבין בן/בת זוגך. כדאי להגיע להסכמות ואין זה אומר שעליך לוותר על זכויותיך.
הגעה להסכמות אינה תמיד אפשרית ולעיתים אינה אפשרית בשלב הראשון, ואז עליך להיאבק על זכויותיך תוך הגנה על זכויות ילדיך ושמירה על קשר תקין בין ילדיך לבין שני ההורים ומשפחותיהם. אף אחד אינו מתגרש מילדיו.
למען המשך דרכך ובניית פרק ב' בחייך
עליך לנסות לזהות את נקודות הכשל בפרק א', כולל אלו שלך. אף אחד אינו חף מטעויות.
עליך לערוך הסכם ממון או הסכם חיים משותפים. כפי שצוין, אחד הגורמים לשבר בנישואין הינו הנושא הכספי. בפרק ב' שאלות אלה מתחדדות. כל אחד מהצדדים מביא עמו רכוש כזה או אחר שנצבר לו בפרק א'. פעמים רבות לכל אחד מהצדדים יש ילדים מפרק א'. את המתחים אשר עלולים להתעורר ניתן למנוע בעזרת הסכם ממון.
כדאי לערוך צוואה (עד 120...). עצה זו מקבלת משנה תוקף בפרק ב' של חייך. רכושו של אדם שלא ערך צוואה מתחלק לאחר מותו לפי חוק הירושה. כלומר, יורשיו הם מי שהיו באותו זמן בן/בת זוגו, ילדיו ונכדיו, הוריו ואחיו, סבו וסבתו ודודיו.
על-מנת להבטיח שרכושך יחולק על-פי רצונך מומלץ, לערוך צוואה.

למאמר המקורי
תאריך:  26/08/2005   |   עודכן:  26/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי דרור
שני התסריטים מאופיינים על-ידי שינויים דמוגרפיים משמעותיים, אשר ישפיעו ויושפעו על-ידי ישראל
נסים ישעיהו
מתברר אם כן שהמצוות שאדם דש בעקביו, וכתוצאה מכך בא חורבן ח"ו, הן בתחום הדעת. המחשבה, כּחִי וְעצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת-הַחַיִל הַזֶּה, היא המביאה לחורבן, כתוצאה ישירה של מגבלות הכח והשכל האנושי
אליקים העצני
נכתב ושודר מתוך משא-נור הנצורה, מופץ לאחר החורבן
נחמיה תנא
את המחיר ישלם הציבור
נרי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il