X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

במאמר שהתפרסם השבוע בעיתון המדעי 'Lancet', מסיקים החוקרים מאוניבסיטת ברן בשוייץ בראשותו של פרופ´ מתיאס איגר, כי השפעותיהן הקליניות של התרופות ההומיאופטיות דומות להשפעות של תרופות דמה הניתנו לחולים.
חוקרים, מטפלים ומטופלים רבים ברחבי העולם הגיבו למאמרים המצוטטים בעיתונות וגם אצלנו (Ynet). מעטים מהעיתונאים, שפרסמו את הכתבות ערכו סקר עיתונאי ראוי לפני הפרסום, כי מה שראוי ומה שמצופה מהם זה הרייטינג וכותרות כאלו עושות זאת!
חבל שמחקרים, שנערכו לא לפני זמן רב, לא נקראו ופורסמו בצמוד לכתבה. מדובר על המחקר: האם להומיאופטיה אפקט קליני הדומה לתרופות פלסבו? של חוקרים מ-The Carstens Foundation.
רקסטנס הוא אומנם מפעל התומך ברפואה המשלימה, אולם כולל בתוכו חוקרים המקפידים על כללי האתיקה המחקרית ועושים את מלאכתם כדי לגשר בין הרפואה הקונבנציונלית והאלטרנטיבית או המשלימה.
במחקר הגיעו החוקרים (Linde K ,Clausius N ,Ramirez G Melchart D ,Eitel F ,Hedges LV ,Jonas WB) למסקנה שונה מזו של פרופ´ מתיאס איגר, אולם בצניעותם הם סיכמו שיש לערוך מחקרים נוספים. חוקרים אקדמיים יכולים להתרשם מתוכנית המחקר של עמיתים אלו. האם קיבלנו מידע אקדמי על מחקר של איגר? האם תוכנית המחקר שלו מתאימה לרפואה האלטרנטיבית?
ובכלל שכחנו את המטופלים. במחקר שנערך בארה"ב הביעו 62% מהם רצון לטיפול אלטרנטיבי באסטמה! מדוע אם כך?
ולשם ההגינות המידע האישי שלי: במשך 15 שנים סבלתי סבל רב מבעיות בנשימה: עשרות התקפי אסטמה בשנה, דלקות ריאות חוזרות
ובין לבין גם חוסר אפשרות לנשום נשימה חופשית. יסלחו לי כל הרופאים שעשו את אשר ביכולתם כדי להקל עלי: מי באנטיביוטיקה, מי באינלציות שונות ומי בקורטיזון, עד שאמרתי די!! לשמחתי, מצאתי פרטים על ד"ר אילן זמיר שהוא רופא והומיאופט באינטרנט מאז חיי השתנו ללא הכר. שום תרופה, שום מחלה ובודאי לא התקפי אסטמה היו לי מאז ספטמבר 2002.
אני מוכנה למסור לכל חוקר או רופא המעוניין בפרטים, אפשרות גישה לתיק האישי שלי בקופת חולים כללית ומי שמעוניין יכול גם ל"רכוש" את שני מכשירי האינלציה המעלים אבק אצלי בבית.
ההחלמה שלי הביאה להחלטה משותפת של ד"ר אילן זמיר ושלי לפתוח את פורטל: "דפי בריאות", שיקשר בין החולים לרופאים ולמטפלים ויתן בידיהם את המידע ואת יכולת ההחלטה למי לפנות בצר להם. היום שנתיים לאחר הקמת האתר, מבקרים בו אלפי גולשים מידי יום ועשרות מקבלים תשובות והפניות לרופאים ומטפלים מכל תחומי הקשת הבריאותית.
ד"ר זמיר ואנוכי ממשיכים לעקוב אחרי מטופלים בהומיאופטיה, בעיקר בנושאי אסטמה ובעיות נשימה. לכן, כל מי שיכול לעזור לנו במחקר, אם בדיווח על טיפול קונבנציונלי ואם בדיווח על טיפול הומיאופטי, יבורך.

נ.ב. במאמר זה איני באה להגן על כל אותם מטפלים חסרי ידע והשכלה. הגיע הזמן שמשרד הבריאות יעשה סדר גם בנושא זה.
אפקט הפלסבו (Placebo) מתרחש כאשר נותנים לחולה טיפול דמה, או טיפול שאינו כולל את המרכיב "הפעיל" בתרופה, ומצבו של החולה משתפר. יש המתרגמים את האפקט לעברית כאפקט אינבו. ברפואה, על-מנת להוכיח את יעילותה של כל תרופה, יש לערוך ניסוי שבו חלק מהאנשים מקבלים גלולת דמה. כדי להוכיח שהתרופה יעילה, יש להציג ממצאי מחקר המעידים שמצבו של מי שקיבל תרופה אמיתית השתפר יותר ממצבו של מי שקיבל את גלולת הדמה.
תאריך:  04/09/2005   |   עודכן:  11/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודית מליק-שירן
הרגשתי את המתח כמו תער העומד להינעץ בגופי. פסיעותיה של החרדה היו כצינה קרה. חשתי את הזיעה באצבעותי. צמרמורת אחזה ברגלי וטפסה מכפות הרגליים אל הברכיים. 'אל תאבדי עשתונות'. שמעתי קול פנימי מחזק אותי
ד"ר יובל ברנדשטטר
תוכנית ההינתקות היא חלק מפירוק המוקש של הסכמי אוסלו    פירוק איחוד המכסים הוא אבן דרך חשובה ומכרעת
בועז מושקוביץ
מאז שהנתינים הקטנים השתחוו בפני אצולה - זו הפעם הראשונה, שבעלי זרוע ותארים זוכים לשבחי אצילות ונאורות מפי הסוגדים הכנועים    זקני ערינו עוד יודעים לספר, שפעם כוחה של ישראל הרתיע את אויביה, היום בשטחי שליטתה של הרשות הפלשתינית ישראל מוצגת לא רק כיעד לחיסול אלא כבדיחה פתטית
ד"ר שמואל גורדון
סדרת הטלוויזיה "בטיפול" היא סדרה שאסור להחמיץ אותה    חובה לצפות ולהקליט
נסים גבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il