X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בטיול רגלי מדן ועד אילת עברתי בין כפרים ערבים רבים הרגשתי כתייר בארצי אבל נתקלתי בלא מעט מחוות ופנים מאירות עם קצת חינוך והסברה, אפשר לעשות כאן מציאות אחרת, טובה בהרבה
▪  ▪  ▪

לפני שבועיים סיימתי לטייל ברגל מדן ועד אילת, "שביל ישראל" קוראים לזה. מדי פעם, באזור הצפון, עברנו דרך כפרים בהם מתגוררים ערבים. "ערבים" במושג שאנחנו מתכוונים אליו, זה כל מי שהוא לא יהודי. אלא שאם לפרט, אז מדובר במוסלמים, בדואים, ואני מניח כי בין כל הכפרים נדחס לו גם דרוזי.
שמעתי על מטיילים רבים שחששו לעבור בקטעים אלה של השביל, אך אני, שמגן דוד מעטר את צווארי, צעדתי גם בתוך הכפרים הללו ללא כל חשש. לא בכל יום אתה צועד ונכנס אל תוך כפר וההרגשה בכניסתך כשתרמיל מונח על גבך, היא לא אחרת מאשר הרגשת תיירות. ולהזכירכם, זה במדינה שלך.
עם כניסתנו לכל כפר וכפר, ליוו אותנו ילדי הכפר ואלה שוויתרו על התענוג - עשו לנו לשלום בידיהם, ואנחנו בחזרה. קטנות הן המילים אשר אוכל באמת לתאר כיצד זה להרגיש תייר במדינה בה נולדת. לחוות תרבות חיים וגם מסורת של האחר במולדת שבה חונכת על-פי ערכי "אברהם-יצחק-ויעקב". מכל פינה הציץ לו סטיקר שתומך ביציאה מהשטחים. לא פחות מכך, שלטי תמיכה במועמדי המפלגות הערביות עוד מהבחירות האחרונות היו תלויים על בתיהם של חלק מהתושבים.
כשצעדתי שם, נזכרתי לפתע באהוד ברק, אם זכרוני אינו מטעה אותי, שאמר שאם הוא היה צעיר פלשתיני, גם הוא היה מצטרף לאחד מארגוני הטרור, שכן, אתה הרי רוצה להגן על המדינה שלך בכל מחיר. באותו רגע, כשנזכרתי במשפט הזה, כשהבטתי על הבתים הללו נושאי השלטים והסטיקרים, הבנתי שזוהי באמת מלחמת הישרדות וקיום. אין מדובר במצב כלכלי כי אם בזכות שיכירו בך ובנוכחות שלך, שהרי ישנם עוד כפרים רבים שאף אינם מחוברים לתשתיות חשמל ומים. אז לא משנה מה המפלגה הערבית טוענת, העיקר שיהיה נציג.
לא יכולתי לעצור את מחשבותיי הפוליטיות-מדיניות ותהיתי האם מדינה פלשתינית תגרום לאותם תושבים לעבור אל מדינה בה הם יהיו לרוב? או שמא, בדיוק כמונו היהודים, נשאיר "שלוחות" ברחבי העולם ונקווה שיפסיקו לכנות אותנו בשמות. במקרה הטוב. קשה היתה עלי ההרגשה כי מצד אחד הם מהווים לי איום כשהם בוחרים במפלגות הערביות. ועם זאת, תהיתי כיצד אפשרי לפתור את בעיית ההתעלמות מהם ומצרכיהם.
לא הרגשתי נוח להסתובב במדינה שלי ולהרגיש תייר. נכון שמגן-הדוד על צווארי "הסגיר" מספר פרטים עלי ועל עברי, אבל גם על עתידי. תהיתי אם אותה הרגשה שוכנת בנשמתם של תושבי הכפרים כשהם מטיילים? כנראה שכן. כנראה שאנחנו נמשיך להרגיש כתיירים בתוך הכפרים, והם ירגישו תיירים בשאר חלקי הארץ. אבל ללא ספק, מצאתי גם את אותם תושבי כפרים שביקשו לעזור לנו באוכל, מנוחה ואולי רק כוס מים כמחווה טובה.
כנראה שהבעיה הזו לא תיפתר במשרד התיירות, כי הבעיה נמצאת עמוק בתוכנו. אולי רק שעות של טיפולים פסיכולוגיים לכל המדינה בשעות השיא-צפייה בטלוויזיה יפתרו רק חלקיק מהבעיה, אלא שאנחנו קודם כל צריכים לרצות זאת באמת, ולגבי זה - יש לי הרבה ספק.

תאריך:  15/11/2005   |   עודכן:  15/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי שפירא
מנהל רשות המיסים המאוחדת החליט לפרוש מתפקידו, לנטוש את הזירה הציבורית ולדלג הלאה, לעסקיו    הגיעה העת למנות לתפקידים מעין אלה אנשים שהשירות הציבורי הוא בראש מענייניהם    על המחיר של אי צמיחת דור של משרתי ציבורי מקצועיים ואיכותיים
גבריאל למברגר
המדינה מפריטה חברות שבבעלותה עם הקרקעות שלהן. זו הטעות שעליה כולנו משלמים    ההפרטה צריכה להיעשות ללא הקרקעות, אותן תוכל להשכיר לרוכשי החברות    כך יהיו הרוכשים רק אנשי עסקים המתמצאים בתחום ולא ספסרי קרקעות המריחים טרף קל
אורי נטע
על רשעות וטמטום ומחירם הגבוה    כך איבדנו חיילים יקרים בגלל יהירות ואדישות של גנרלים
יונה סוקולובסקי
הוותיקן פועל היום להעברת חלקים מהמבנה שעל קבר דוד מידי היהודים לידיו שלו, ויש לזה תקדים היסטורי
אריאל שרון
- נאום ראש הממשלה בכנסת במלאת עשור לרצח רבין [י"ב מרחשון תשס"ו, 14.11.05]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il