X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרופסור ברוורמן אמר שעמיר פרץ אינו סוציאליסט אלא טוני בלייר. האמנם?
▪  ▪  ▪

"האם טוני בלייר יפעל כפי שפעל אריאל שרון ויעזוב את מפלגתו שלו במטרה למצוא מפלגה חדשה?", כך התבדחו השבוע ב"ועדת הקשר" בפרלמנט הבריטי, לאחר הופעתו של טוני בלייר בפניה בשלושה נושאים העומדים היום על סדר היום הלאומי הבריטי: עיצוב מדיניות ציבורית ורפורמות (בשירותים הציבוריים); חופש אזרחי וליכוד חברתי; מדיניות בנושא מזרח תיכון מורחב.
הופעתו של בלייר בפני הוועדה וחילופי הדברים ביניהם יכולים להוות "בית ספר" לפוליטיקאים ולאנשי מדיניות ומינהל ציבורי.
במרכז הוויכוח הציבורי היום בבריטניה, פרט לנושא ההשתתפות הבריטית במלחמת עירק והנסיבות אשר הביאו את טוני בלייר להחלטה להצטרף לארה"ב במאבק זה, עומד נושא הרפורמה בשירותים הציבוריים.
בנושא זה נתקל טוני בלייר בביקורת נוקבת לא רק ממפלגות יריבות אלא גם מתוך מפלגתו - בה קיימת אחיזה מאוד חזקה של איגודים מקצועיים של עובדי השירות הציבורי.
טוני בלייר נחוש בדעתו להביא לרפורמות מרחיקות לכת בבתי הספר ובמערכת הבריאות הציבורית, הוא מעוניין גם להרחיב באופן משמעותי את השימוש במערכות מחשוב בשירות הציבורי, ובעיקר במערכת בתי-המשפט.
בלייר הבהיר כי רפורמות אלו הינן רק הבסיס לרפורמות מרחיקות לכת יותר בעתיד. הוא הגדיר מערך זה של רפורמות: "מהפכה מתמשכת". במרכזה של הרפורמה שבלייר שואף להוביל עומדים שלושה מרכיבים: ברירה (של האזרחים בשירותים ציבוריים), התמודדות ותחרותיות.
הביקורת עליו, אשר יצרה "קדר" של "מורדים", בדיוק כפי שאריאל שרון "זכה" לפגוש בליכוד בהקשר להינתקות ולתפיסה המדינית-חברתית, מתחלקת לשלושה תחומים: הראשונה - חוסר האמונה שהשווקים הפרטיים יוכלו להתמודד ביעילות עם מתן שירותים ציבוריים; השניה - הגברת הבחירה ללקוחות תפגע, לדעת המתנגדים, בשכבות הנמוכות ובאזורים מוכי עוני; והשלישית - חוסר ההבנה וההסכמה למהירות בה בלייר רוצה להביא את הרפורמות.
הרפורמה בחינוך שמנסה בלייר להנהיג, לדוגמה, דומה בחלקים רבים שלה ל"רפורמת דוברת" שכל ארגוני המורים נלחמים בחירוף נפש נגדה. הרפורמה בשירותי הבריאות כוללת הפרטה של "נאמנויות הטיפול הראשוני" הקיימים במערכת הבריאות הבריטית. החדרת המחשוב באופן אגרסיבי לשורות השירותים הציבוריים - גם היא תתבע פיטורי עובדים.
אם פרופסור אבישי ברוורמן טוען כי עמיר פרץ אינו סוציאליסט אלא טוני בלייר, אזי פרץ יצטרך לפעול, במידה ויבחר, לקידום רפורמות מרחיקות לכת בשירותים הציבוריים החיוניים וכן לקדם רפורמה דומות במינהל והניהול הציבורי במשרדי הממשלה, ברשויות המקומיות ובחברות הממשלתיות - תהליך שבריטניה כבר עברה לפני שנים רבות, ותרומתו של בלייר לתהליך זה היתה רבה מאז נבחר לפני תשע שנים.
האם עמיר פרץ, אשר אימץ אל ליבו את עובדי הסקטור הציבורי והוועדים המייצגים אותם, יוכל לפעול למען קידום מטרות אלו, כפי שטוני בלייר מקדם ומסכן את מעמדו האישי? האם עמיר פרץ יוכל להפנים כי לא יוכל יותר להיות "ראש ועדי העובדים" ולהתעלם מהצורך להביא לשינויים מרחיקי לכת, אשר יתבעו "קורבנות" גם בקרב עובדי הסקטור הציבורי?
נראה שאבישי ברוורמן העמיד בפני פרץ מכשול גדול באומרו שהוא טוני בלייר, אלא אם כן עמיר פרץ יפנים היטב את התפיסות המודרניות של סוציאל-דמוקרטיה. מומלץ לעמיר פרץ לקרוא את ספרו של אנתוני גידנס, ממציא ה"דרך השלישית" בבריטניה: "הדרך השלישית ומבקריה", אשר יצא לאור בשנת 2000. מעיון בספר זה הוא יוכל ללמוד לאיזה כוון אליו עליו להוביל.
תפיסה כוללת של סוציאל-דמוקרטיה מודרנית לא תוכל להתבסס רק על העלאת שכר המינימום והסדרת השכר למלצרים. עמיר פרץ יצטרך, אם ירצה לממש את "הבטחתו" של ברוורמן, לעבור שינוי מהותי ויסודי בדרך תפיסתו של תפקידי הממשלה והמדיניות החברתית-כלכלית.

תאריך:  27/11/2005   |   עודכן:  27/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
המפלגה החדשה בראשות שרון תרוץ "קדימה" להחזיר כל שטח אפשרי, למכור בנזיד עדשים נכסים לאומיים ולהפקיר את ביטחון העם, בלי לעשות חשבון לאיש    בעוד ארבעה חודשים, ליד הקלפי, יוכלו הבוחרים למנוע את הקטסטרופה
ד"ר שמואל גורדון
המבצע בג'נין הוא מודל לאסטרטגיה נבונה שמשמעותה מבצעים התקפיים ממוקדים ומוגבלים בזמן. לצאת מהר הוא שם המשחק
עו"ד ליאת בכר-סגל
עד כמה אחראית המדינה לנזקים שאירעו בשטח אוייב? מה מידת אחריותו של הניזוק עצמו אם אינו עושה את המיטב לשמור על עצמו ונכסיו, כמו למשל למגן את המיכלית שבה נהג לפני שנכנס לשטח דרום-לבנון ונפגע ממארב מחבלים?    בית המשפט קבע שלמדינה חלק נכבד באחריות ובפיצוי המתבקש
נסים גבאי
לאן יילכו המפלגות? לאן פניו של שרון, ושל העבודה בראשות פרץ, ומה עם שינוי, והערבים, והימין הדתי?    כמה מהאפשרויות העומדות בפני הפוליטיקאים, שכמו תמיד, משתוקקים להיכנס לכנסת
אברהם שרון
מכל מעשיו ייזכר דווקא אריאל שרון כמי שהניח לבנו, עמרי, להיזרק לכלבים - כלבי השמירה של הדמוקרטיה, לרבות מוסדותיה השלטוניים והמשפטיים    ההיפך ממה שעשה יצחק רבין בפרשת הדולרים שלך לאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il