X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עשרות שנים הסיסמא "די לכיבוש" מנקרת בתודעתנו. מתוך הנחה שמדינה פלשתינית לצידה של ישראל היא עובדה בהתהוות, נשאלת השאלה: מי חי תחת כיבוש, פלשתיני בעזה, או פלשתיני ישראלי בטייבה?
▪  ▪  ▪

לא יעזור כלום. למרות מה שכתוב במגילת העצמאות, ערביי ישראל תמיד ירגישו כאזרחים סוג ב' במדינת היהודים. ומבחינתם של יהודים רבים, תמיד יהיו "חשודים". גם אם אלף פעמים עורכי הדין של "עדאל'ה" יצאו מחייכים מבג"צ. מפני שיש מציאות והיא חזקה מאהרן ברק ודורית ביניש. ובמציאות, כמו שאמר כבוד השופט הפורש מישאל חשין, "אנחנו במצב מלחמה עם הפלשתינים". וערביי ישראל הם פלשתינים.
עזמי בשארה ואחמד טיבי שונאים את המושג "מדינת היהודים". אחד היה רוצה לשנות את ההגדרה ל"מדינת כל אזרחיה", והשני ל-"מדינת כל לאומיה". מבחינתם, שינוי ההגדרה איננו סמנטי - יש לזה תכלית. את השאר יעשו הזמן, והרחם הפלשתיני.
כשאחמד טיבי אומר "אני אזרח ישראלי, ופטריוט פלשתיני", הוא מתכוון לומר: האזרחות לא מחייבת אותי לאהוב את מדינתי, ומאפשרת לי להזדהות עם אויביה". במקרה של טיבי, אזרחות = סתם ניירות, ופטריוטיות = הזדהות עמוקה. ועם מי מזדהה מר טיבי? עם אותו עם שטוען שהיהודים גזלו את אדמתו.
בתוכנית "הזירה" עם דן מרגלית (ערוץ 10/ 10.2.06), שמענו אותו מול ישראל חסון מ"ישראל ביתנו", מביע את זעמו בגין חשיפת התוכנית המדינית של אביגדור ליברמן. ולמי שלא יודע: אחרי עקירת גוש-קטיף וצפון השומרון, מר ליברמן עשה רוויזיה בהשקפתו המדינית, והציע להזיז את הגבול ככה, שחלק מערביי ישראל יעברו לשטח פלשתין. לא חלילה עקירת אנשים מביתם - כאב העקירה רשום בטאבו ע"ש היהודים- אלא הזזת גבול.
אחמד טיבי שמע ונבעת. "אני, שאני מלח הארץ", אמר בזעם לישראל חסון, "אותי הוא רוצה לסלק? למה מיהו בכלל? שיחזור לרוסיה!". והשאלה הגדולה, מדוע נבעת טיבי? הרי הצעתו של ליברמן לא מדברת על סילוקו, ויש בה היגיון רב. אפילו מנקודת מבטם של ערבים שנימאס להם לחוש בישראל אזרחים סוג ב'.
שתי סיבות יש לבעתה שאחזה בטיבי: הראשונה מתייחסת לטווח הקצר: ערביי ישראל מחוברים לעטיני הביטוח הלאומי (מדינת ישראל גובה בשנה, שלוש מאות חמישים מיליון ש"ח מערביי ישראל, ומשקיעה בהם כתשעה מיליארד). והשנייה לטווח הארוך: הפלשתינים לא באמת ויתרו על חלום פלשתין הגדולה.
מי שמכיר ערבים יודע, כי כדי להשיב את כבודם, הם מוכנית אפילו למות. וגזילת אדמתם היא חרפה היסטורית בלתי נסלחת, ורק השבת הגזילה תימחק אותה. מהסיבה הזו, הורים, מורים ודרשנים, ידחסו את הנרטיב הפלשתיני לתודעתם של ילדים, שרואים ב"שאהידים" ובמנהיגי הטרור, גיבורי תרבות ראויים לחיקוי.
עשרות שנים הסיסמא "די לכיבוש" מנקרת בתודעתנו. מתוך הנחה שמדינה פלשתינית לצידה של ישראל, היא עובדה בהתהוות, נשאלת השאלה: מי חי תחת כיבוש, פלשתיני בעזה, או פלשתיני ישראלי בטייבה? ואם לחדד, אז אחמד טיבי, או מוחמד דחלאן?
ליברמן אומר, אחמד טיבי חי תחת כיבוש, והגיע הזמן לשחרר אותו מהסיוט הזה שקוראים לו "נפש יהודי הומייה". שישיר הוא וילדיו את ההמנון הפלשתיני. בשביל זה, לא צריך לעשות הרבה - בסה"כ מדובר בהחלפת תעודת הזהות מכחולה לכתומה. ואז, ליברמן ישרת בכנסת ישראל, וטיבי ישרת בפרלמנט הפלשתיני. וכשהילדים של ליברמן יניפו בביה"ס את דגל ישראל, ילדי טיבי יניפו את דגל פלשתין.
במו עיני ראיתי: באותו הזמן שאנחנו, היהודים, הנפנו את הדגל הכחול-לבן של המדינה, (חלק מ-) אזרחי ישראל הערבים הניפו דגל שחור. יום העצמאות שלנו, הוא יום ה"נכבה" שלהם. אם הקמת המדינה היא מבחינתם אסון, מכאן המסקנה ברורה: הם היו רוצים שהיא לא תקום. במקרה כזה, איזו תעודת זהות היו נושאים בארנקם? נכון, כתומה. וזה בדיוק מה שליברמן מציע. נשמע הגיוני, לא?!
כל כך לא עד כי הרעיון הזה מבעית את טיבי והציבור שלו. הפרדה בין שני הקולקטיבים המקיזים דם, מערימה קשיים של ממש, בדרך למימוש חלום פלשתין הגדולה. ואת מי מגייס טיבי למלחמה נגד ליברמן? נכון, את השמאל הישראלי. דווקא הם, שהשקיעו הרבה בהפצת הסיסמאות "הם שם, ואנחנו כאן", ו-"שתי מדינות לשני עמים", דווקא הם נאבקים בליברמן.
מפני שלדידם "שתי מדינות לשני עמים", הכוונה: מדינה אחת נקייה מיהודים (לכן צריך לעקור אותם מביתם), ומדינה דו-לאומית. אם מאתיים חמישים אלף יהודים, הם קוץ בגרונם של הפלשתינים, אז מיליון ורבע ערבים (מינוס אלה שישבעו אמונים למדינת ישראל), הם האימאימא של הקוץ, בגרונם של היהודים.
אלה מבין אזרחי ישראל, שמאמינים ב"הם שם ואנחנו כאן", שיצביעו לליברמן. מפני שהוא היחידי שמתכוון לזה ברצינות...

תאריך:  19/02/2006   |   עודכן:  19/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז זוננשטיין
שמעון יאיר
לשלטון בחברה הפלשתינית הגיעה הקבוצה היחידה שיכולה לאחד שם את השורות. לאחר שנים רבות של ריבוי ארגונים ואינטרסים, בעיקר אינטרסים של טובות הנאה, הגיע סוף סוף מישהו שאפשר לעשות איתו עסקים. אז נא להירגע
חנה בית הלחמי
חיים ברוידא, המתמודד המפסיד בבחירות המוניציפאליות ברעננה והאופוזיציונר הכמעט יחידי במועצת העיר, המזוהה עם הליכוד (בשר מבשרו - על-פי הצהרותיו, כקרוב משפחה של שילנסקי, אך לפני חודשים ספורים), נבחר ע"י דני יתום לנהל את קמפיין מפלגת העבודה באזור שרון שומרון    ברוידא מצא אוזן קשבת, ארנק פתוח וואקום תיפעולי במפלגת העבודה, לאחר שניסה את קדימה וסורב    מקור בקדימה: "תודה לדני יתום, שחסך לנו הרבה עבודה לגיוס מצביעי העבודה לקדימה"
יהונתן דחוח-הלוי
גם תנועת הפתח, המתונה כביכול, וגם תנועת החמאס, מבקשים להביא לחיסולה של מדינת ישראל    הפתח - באמצעות "מלכודת דבש"; החמאס - בהדרגה ובמסווה של הודנה ארוכת טווח
יורם דורי
פיתוח הנגב והגליל, כמובן - יחד עם חיזוקה של ירושלים, הוא האתגר הלאומי הגדול של המאה ה- 21. כל מי שאינו מבין זאת, שייך כנראה למאה הקודמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il