X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סילבן שלום, החליט להפסיק את תענית הדיבור. עיתוני סוף השבוע מלאים בראיונות שלו, שעיקרם: ביבי אשם - על ביבי ללכת. סילבן המובס, המתוסכל, הפוליטיקאי האפור והאנמי החליט לפרק את הליכוד. על צמרת הליכוד למנוע זאת
▪  ▪  ▪

עוד בטרם ספרו את קולות החיילים כבר החליטו כמה מתוסכלים, מבוישים, מעוררי חמלה ומרירות למרר את חיו של ביבי, כמי שאחראי לכישלון הליכוד.
אישים כמו סילבן שלום ולימור לבנת - שנפלו מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, ללא לשכות, עוזרים נהגים ומלחכי פנכה - שלא תרמו למאבק הבחירות, ואולי טוב שכך, התעוררו לפתע ליום חדש עם 12 מנדטים בלבד וכאב ראש גדול. סילבן שלום הבין לפתע שאפשר להסתדר בלעדיו גם במשרד האוצר וגם במשרד החוץ, וגב' לימור לבנת הבינה שאפילו המנכ"לית שלה, שחתכה לקדימה, הצליחה יחסית טוב ממנה.
מעניין אם מישהו מהמקורבים לסילבן וללבנת תהו או חישבו כמה מנדטים היתה מקבלת מפלגת הליכוד בראשותם. להערכתי בין 6-5 מנדטים לכל היותר. ההתקפה הפרועה של שני אישים אלה בלתי הגיונית וניזונה מאלמנטים של אגו פגוע, נקמנות אישית, תסכול אישי וחוסר הערכה לגבי אישיותם ויכולתם להיות ראשי מפלגה.
גם סילבן וגם לבנת אינם בנויים מחומרים שיכולים להוביל מפלגות ואנשים. אין להם כריזמה, אישיות כובשת או מגנטית להצלחה ובוודאי חסרים אלמנטים של מנהיגות.
אין מחלוקת על האינטליגנציה הגבוהה של סילבן, על כישוריו השכליים והאקדמים, אך מכאן ועד להחזיר לליכוד את העטרה ליושנה, ולהפכה למפלגה מובילה כמו פעם הדרך ארוכה - והוא אינו האיש המתאים.
צא ולמד. הליכוד קיבל 12 מנדטים, קדימה קיבלה 29, ביחד 41 מנדטים, שהם המנדטים שהליכוד בטרם הפילוג היה מקבל בפועל. ואם שרון היה עומד בראש הליכוד או קדימה, התוצאה יכלה להיות ניצחון בסדר גודל של 45 מנדטים.
מסקנה: הליכוד קיים אבל הוא נמצא בקדימה. הכישלון של הליכוד אינו נעוץ בנתניהו, באישיותו או בכך שאינו אהוד במיוחד בציבור. לפלא הדבר עד כמה התקשורת יכולה להמאיס אישיות ציבורית, להשמיץ, להקניט, להרעיל את האווירה והדבר מחלחל ומבעבע לאיטו לתת מודע הציבורי - מבלי לתת לו הזדמנות להוכיח את ההיפך, למרות הצלחות וקבלות על עשיה ציבורית.
כשלון הליכוד נעוץ במורדים שמיררו את חיו של שרון, שלא הבינו שהזמן והמקום השתנו. התנאים הפוליטיים האזוריים, והלחץ הבינלאומי של ארה"ב ומדינות אירופה דורשים שינוי ומהלכים אמיצים ולא קיפאון. כאשר נמאס ונשבר לשרון, הוא התנתק מהם, הקים את קדימה, התנתק מעזה ואילולי שקע בתרדמה, היה זוכה בניצחון גדול.
בניתוח הכשלון של הפילוג וההפסד בבחירות, יש גם חלק לא מבוטל לנתניהו ותומכיו, שזיגזגו בנושא ההינתקות, ניסו לבצע "הפיכה שקטה" מול שרון בכנסת ונכשלו כישלון חריף ויצאו בבושת פנים. בין הפנים האלה היו גם פניה של לימור לבנת.
סילבן שלום, משך כל התקופה הסוערת הזו, לא התבלט, לא תפס מנהיגות וכדרכו בפוליטיקה התנדנד, התלבט, לא השמיע את קולו ברמה הנדרשת והתעורר מאוחר מדי.
הנחמה הגדולה של הבחירות האחרונות היא בכך שרוב "המורדים" הקשים מצאו עצמם מחוץ לכנסת ואילו קומץ "מורדים" לייט - מצאו עצמם בתוך ובראש הרשימה דוגמת, ח"כ סער וארדן.
יש להדגיש, נתניהו נבחר לראשות הליכוד לפני הבחירות, ברוב גדול של ציבור מתפקדי הליכוד, תוך הבטחה מפורשת שיישאר בליכוד גם אחרי. מי שדאג "לסנדל" אותו הוא סילבן שלום, שמתוך קומבינה ומניפולציה פנימית שריין את עצמו כמס' 2, ועכשיו רוצה "לקפד את ראשו" של המנהיג, משהו שמצביע גם על האופי שלו.
אסור לשכוח - נתניהו על כל יתרונותיו ומגבלותיו, היה לדעת רוב המומחים הכלכליים והפרשנים בארץ ובחו"ל, שר האוצר מוצלח, שייצב את הכלכלה והביא אותה לצמיחה. על כך העידו גם מ"מ ראש הממשלה אהוד אולמרט שהחליף אותו בתפקיד, גם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, רק לאחרונה, וגם הצמרת של הבנק הפדראלי בארה"ב ובאירופה.
נכון, שלטובת שיקום הכלכלה האגרסיבי - אחרי התקופה הקצרה שבה סילבן שלום היה שר אוצר ולא תרם מאומה לייצוב המשק - נאלץ נתניהו לבצע מהלכים קשים ומסובכים שהגרחיבו את מעגל העוני. נכון, שעניים אלה לא שכחו ולא סלחו לו בבחירות, אבל אובייקטיבית, אם לא הצעדים הדרסטיים של ביבי היו לא רק מיליון עניים, אלא אולי 6-5 מיליון עניים, אחרי שהכלכלה היתה קורסת לגמרי.
עכשיו, לאחר השיקום וההתאוששות, ניתן לתקן את העוולות למיעוטי היכולת, לגמלאים, חד-הוריות, קשישים וסל התרופות. כלומר: ההתאוששות של המשק היא גם התאוששות המפלגות החברתיות, ועכשיו כולם קופצים על העגלה המשוקמת והמשופרת. הליכוד זקוק לשיקום, להחזרת האמון והחברים. סילבן את לבנת לא מסוגלים לעשות זאת. התוכנית בת 10 הנקודות של סילבן לשיקום הליכוד היא למעשה תוכנית הצטרפות לקדימה, וזכייה בכסא ממשלתי, אותו הוא חסר ומבכה.
אז אם בכוונתו להוביל להצטרפות, בשביל מה צריך למעשה את הליכוד כשיש לנו את קדימה כבר מוכנה ובשלה. הליכוד צריך להישאר עצמאי לטוב ולרע, זה טוב למפלגה ולמדינה הזקוקה לאופוזיציה רעיונית ואסור לתת למנהיגים מתוסכלים וממורמרים להרוס אותו: נקווה שצמרת הליכוד, כמו מיקי איתן, שטייניץ, סער וחבריהם לא יתנו יד למהלך הדחה מסוכן.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  10/04/2006   |   עודכן:  10/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ד"ר אליהו רחמים זייני
די בהסתכלות אנושית מפוקחת כדי לעמוד על עובדה זו שעם ישראל הוא זה שהמציא את החירות, אבל דרושה הסתכלות יהודית כדי להבחין שהקב"ה הוא זה ששיחרר את עמו מכל כבלי המציאות ביציאת מצרים, ומאז החירות האמיתית נהפכה לנחלת ישראל ממנה כמעט כל האנושות יונקת במודע או בגניבה ממתנה שמימיית זו
יראון פסטינגר
פרופ' משה שטרנפלד
מדוע ילדים נוטים לחום גבוה וכיצד ניתן לאזן נטייה זו באמצעות תזונה נכונה במיוחד בעונת הקיץ החמה
רו"ח תמיר סולומון
השימוש הלא נאות של מע"מ בסמכויות התפיסה מוביל לכך שהליך התפיסה מבוצע בתחילת החקירה, בטרם ניתן לחשוד לנסות ולהוכיח צדקתו. בכך יש משום הפיכתה של הפירמידה השיפוטית, לפיה העונש מוטל בעקבות הדין ולא לפניו
טל רבינוביץ
הגיע הזמן לשנות את השיטה. התחשבות בנאשם ובנסיבותיו, כגון אופיו הנפלא, תרומתו לקהילה, עברו המזהיר, מצבו המשפחתי או עתידו המבטיח - יש לבצע מתוך הכלא! לאחר הענישה! במסגרת הענישה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il