X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

דומה כין אין עילה צודקת יותר ללחימה שמנהלת ישראל מול כנופיות משגרי ה-קסאמים ברצועת עזה. אין חולקין כמעט, על זכות ההגנה העצמית העומדת לישראל בסוגיה ז , כאשר גם בצמרת הרשות הפלשתינית ובכלל זה בקרב בכירים בממשלת החמאס שזה אך כוננה, נמתחת ביקורת על הגורמים המשך הירי אשר מחד, אינו מחולל נזקים של ממש לצד הישראלי, ומאידך, מייצר לחץ נוסף על מצוקותיה של האוכלוסייה הפלשתינית חסרת האונים.
הנסיבות האובייקטיביות המובהקות בעקבות פינוי הרצועה על-ידי ישראל, ויתרה מכך, לאחר עליית החמאס לשלטון, מיצבו באורח שאינו משתמע לשני פנים את ה"טובים" וה"רעים" במשוואה זו.
העלאת רף התגובה של צה"ל בהינתן הסלמת ירי רקטות הקסאם לשטחנו, נתפס בעיני מדינאים כמו גם פרשנים כ"כורח בל יגונה", גם מתוך ההנחה כי ההשפעה המצטברת של מבצעי הסיכול וההרתעה עשויים להניב את הפירות המקווים.
על אף הצבר הארגומנטים בסוגיה זו, מסתמן כי ישראל מוצאת עצמה נגררת אל סף מלכודת מחושבת שטמנו הפלשתינים, מתוך הערכה כי יוכלו לצאת נשכרים מניצול מושכל של סיקור תקשורתי שיציג ב"קלוז-אפ" צילומים מצמררים של ילדים הרוגים ופצועים. בעולם המושגים המנחה את ארגוני הטרור, צבירת דיווידנדים תקשורתיים עולה לעין שיעור על ערכם של חיי אדם. לכן, יש מבחינתם יתרונות בביצוע ירי מתוככי אזורים מאוכלסים, גם בידיעה שהתגובה הישראלית תהיה בלתי נמנעת.
טראומת כפר כנא בלבנון, עדיין מרחפת כעננה כבדה בסביבת העבודה של דרג מקבלי ההחלטות בצה"ל, והחשש מהישנות תקלה מבצעית מסוג זה, חזקה שתנחה את הקברניטים בצידנו בהערכות המצב לגבי דרכי הפעולה האפקטיביות להתמודדות עם האיום הרקטי מרצועת עזה.
מגבלותיה של התגובה הארטילרית הצה"לית ברורות לעין, כאשר הפגזת "מרחבי שיגור" אינה אלא בבחינת תגובה או הרתעה "אקוסטית", בעוד כינון ישיר אל אזורים עירוניים חזקה שיפיל גם קרבנות חפים מפשע. זהו סוג של מלכוד שמחייב מסקנה, שעם כל הצער שבה, היא לוגית בבסיסה, לפיה - על צה"ל להימנע מירי אל מרחבים מאוכלסים כל זמן שידוע ששוהים בהם אזרחים. עם כל הרצון הטוב, חיוני שיובן בצידנו כי העולם אינו "קונה" את הכלל העממי לפיו "אוי לרשע ואוי לשכנו" ...
על ישראל להביא בחשבון את התרחיש הבעייתי העלול להתפתח בתוך זמן קצר יחסית בדעת הקהל הבינ"ל, כתוצאה מהצטברות הרושם הקשה של צילומי התקריב של הילדים מבית-לאהיה. כבר היינו ב"סרט" הזה, וחזקה שהלקחים מה"מחדלים" ההסברתיים שלנו, יעמדו לנגד עינינו.
יש לשוב ולהדגיש כי ישראל אינה עושה די כדי להזהיר את התושבים הפלשתינים ברצועה באשר לסיכון הנשקף להם כתוצאה ישירה של ירי הרקטות מן הצד שלהם . כרוזים מזדמנים אינם עושים את העבודה!
ישראל חייבת להיות נוכחת בווליום רב עוצמה, בספקטרום התקשורתי ברצועה ולהביא את דברה באמצעות שידורי רדיו - בדגש ל-קול ישראל בערבית, מבוקר עד לילה, באופן שתונחל לאזרחים הפלשתינים הברירה הניצבת לפניהם. המסר החד-משמעי בהקשר זה אמור להניע תהליכים שישרתו בסופו של דבר, את האינטרסים של ישראל ושל הציבור הפלשתיני בו-זמנית.
הח"מ חוזר ומציין כי נכון לעכשיו, שידורי קול ישראל בערבית אינם נקלטים ברצועת עזה. זוהי עובדה ידועה זה מכבר, שעלות נזקיה קשה להערכה.

הכותב הוא אל"מ במיל'.
תאריך:  11/04/2006   |   עודכן:  11/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס לוין
אני למדתי שפיקוח נפש דוחה שבת, הוא אפילו דוחה יום כיפור, אך היהודים הדתיים בבית החולים לניאדו לא שמעו על כך, על כן שיטת גוי של שבת עובדת במלוא המרץ. הצלת חיים היא חשובה, אך שמירת השבת חשובה יותר
איתן גנור
האוצר מתכנן בימים אלה העלאת המס על רכב צמוד ע"י העלאת שווי רכב מאלף ושלוש מאות ש"ח לשלושת אלפי ש"ח. רק מה שהאוצר מתעלם ממנו, זה שעלות הרכב לרוב מוטלת על העובד ולא על המעביד. ברוב חברות ההיי-טק קבלת רכב שקולה כנגד הפחתת שכר בגובה עלות הרכב
גבריאל למברגד
שכר עבודה לא תמיד זהה למשכורת. בעוד שבמקרה הראשון מדובר על תמורה לעבודה, הרי משכורת היא לא תמיד עבור עבודה
עו"ד משה גולדבלט
כנס עורכי הדין, שיערך בקרוב באילת, הוא כנס סיעתי המתקיים במסווה של כנס מקצועי, וכל קשר בינו לבין הבעיות האמיתיות שמטרידות את עורכי הדין מקרי בהחלט
יואב יצחק
אנשיו ומקורביו של אולמרט כבר תופרים חליפות. אבל נראה כי השימחה מוקדמת. מי שעלול להשבית את השימחה, לפחות לכמה מהם, הוא מבקר המדינה. הדוח שהוא עומד לפרסם על מעשיהם ברשות לעסקים קטנים, עלול לטרפד חלק מהמינויים.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il