בתנ"ך יש הכל - הוא ספר לימוד מצוין לראש ממשלה בראשית דרכו. ממשה רבנו אפשר למשל ללמוד מה פירושה של מנהיגות לאומית אמיצה - שמצליחה כנגד כל הסיכויים, רק בכוח האמונה והחזון, לסחוף עַם עבדים ולהוליך אותו- משיעבוד לגאולה. ומספרי הנביאים אפשר ללמוד מהי רגישות חברתית: "הלא פרוס לרעב לחמך", אומר הנביא ישעיהו, "ועניים מרודים תביא בית, כי תראה ערום וכיסיתו ומבשרך לא תתעלם". זהו צו האחריות החברתית וצו הערבות ההדדית, שאיפיינו את העם היהודי מאז ומעולם - וחייבות לאפיין גם את מדיניותה של כל ממשלה בישראל.
חידון התנ"ך עמד השנה בסימן 'אחדות ישראל' - אחדות העם היהודי, שהוא עם אחד, על אף היותו עם של שבטים רבים ושל קהילות הפזורות על פני תבל כולה.
כוחנו באחדותנו - אך לא פחות מכך, כוחנו בגיווננו, בהפריה ההדדית שבין השבטים והעדות שבתוכנו. העם היהודי איננו עם של צבע אחד וזרם אחד. יש בו זרמים - שונים - שרק בהתחברם יחד, הופך עם ישראל לנחל איתן אחד. מה שעומד מאחורי ההתלכדות הזאת, מה שמבטיח את איחוד הכוחות הזה, שבתוך הריבוי, הוא אהבת ישראל, המקשרת ומחברת את השונים לכדי אחדות אחת.
אתם - משתתפי חידון התנ"ך העולמי לנוער, נציגי קיבוצים יהודיים מפזורות ישראל - אתם ההוכחה החיה לקיומה של האחדות הזו ומייצגיה הנאמנים ביותר. בואכם הנה היום, כדי לחגוג את יום העצמאות של מדינת ישראל, מדינת העם היהודי, הוא הביטוי המובהק ביותר לאחדות ישראל.
הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד - אמר משורר התהילים - ואין תיאור מדויק יותר למחזה המשמח, שאתם מציגים כאן היום לעיני עם ישראל כולו.
ברוכים תהיו - וחג עצמאות שמח לכם ולכל בית ישראל.