X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיע הזמן לנסות דרך שונה להילחם בשחיתות השלטונית והציבורית. יתכן שיש מקום לגייס כוחות גדולים של המשטרה ואפילו השב"כ לחיסול התופעה - כפי שמתבצע בימים אלו בארה"ב
▪  ▪  ▪

המלחמה בשחיתות השלטונית הפכה אחד מעמודי התווך של ה"בון-טון" הישראלי בתקופה האחרונה. סעיף 5 ב"קווי היסוד של הממשלה ה- 31 של מדינת ישראל" קובע: "הממשלה תאבק בשחיתות ובהשחתת המידות בכל מערכות החיים במדינה ובראשן במערכת השלטון והמינהל הציבורי".
כנס ראשון, חסר תקדים בהיקפו ובעושרו המקצועי, אמור להתקיים באמצע החודש בירושלים, ביוזמת "התנועה למען איכות השלטון בישראל", וכותרתו היא: "המאבק לטוהר המידות". דוח של המכון הישראלי לדמוקרטיה שפורסם לאחרונה, מצביע על כי מחצית הציבור סבור שרק פוליטיקאי מושחת יכול להגיע לצמרת ו- 62% סבורים כי בישראל יש שחיתות רבה.
אולם, משום מה מתגנב לו החשש כי הדיבורים רבים והשחיתות לא תעקר מהשורש - למרות שזוהי תביעה מעט מוגזמת. רק פרצה "פרשיית אלפסי" המלווה במלחמה גלויה בין נציב שירות המדינה ומבקר המדינה והנה היא כבר "נעלמת" ורק אבק דק נותר ממנה - ספק אם משהו ממשי יקרה בשטח למעורבים בפרשה.
ואם כן, מהם הצעדים שהממשלה ה- 31 מתכוונת להפעיל בכדי למגר את השחיתות? האם תוספת 45 תקנים החסרים למשרד מבקר המדינה יעשו זאת? האם החמרה של עונשים בבתי המשפט על עבירות שחיתות של אישי ציבור יעשו זאת? האם אגרסיביות רבה יותר של התקשורת (שעושה עבודה טובה בנושא) תעזור? האם תמרוץ חוקרי המשטרה בכלל ויחידת ההונאות יעשו זאת?
נראה שכל אלו לא ישנו את המצב אלא בשוליים בלבד. ועל כן כדאי להקשיב וללמוד על הצעד שהממשל האמריקני עושה בכדי להקטין את ממדי השחיתות. נראה, על-פי הפרסומים הגלויים, כי מערכת השלטון האמריקני, בכל הרמות, סובלת משחיתות מובנית ומפושטת. גם בארה"ב - בעיקר בעקבות פרשיית הלוביסט אברמוף, אשר הוכיחה כי ניתן לשחד כל חבר קונגרס ופרשיית ג'ורג' רייאן, מושל אילינוי, אשר קידם באופן בוטה ושיטתי את האינטרסים של אנשי עסקים שעזרו לו והשתמש במשאבים ציבוריים לקידום פעילותו הפוליטית - הבינו כי צריך לבצע צעד הרבה יותר נחרץ ומשמעותי.
ה"ניו-יורק טיימס" מדווח במהדורת האינטרנט שלו כי הממשל האמריקני הורה ל-אפ.בי.איי (המקביל לשב"כ שלנו) לרכז כוח של של מעל 2,000 חוקרים אשר יתפרסו בכל רמות הממשל - הפדרלי, המדינה והשלטון המקומי, יחקרו מקרים של שחיתות ויקבלו מידע מהציבור. לצורך כך אף פתח האף.בי.איי אתר אינטרנט מיוחד ובו ניתן למצוא את כל המידע לגבי המלחמה בשחיתות.
אם ממשלת ישראל רוצה באמת ובתמים למגר ולמזער את השחיתות השלטונית עליה גם כן לפנות לצעדים הרבה יותר רחבים ואגרסיביים, כמו הצעד האמריקני.
היינו מצפים כי כוח רב עוצמה במשטרה (ואולי אפילו מהשב"כ, או בשיתוף פעולה) יתמקד אך ורק בנושא זה, וימצא בכל פינה, כך שכל עובד ציבור או נבחר ציבור, או חבר מרכז מפלגה או מקורב כלשהו, ידעו כי "אוזניים לכותל" ומעשיהם עלולים להיחשף במהירה.
ראינו כבר כי מושחתים אינם מתים, אלא מתחלפים בלבד וכי לשחיתות יש תכונה של נגיפים המסתגלים לאמצעי התקיפה המופעלים נגדיהם. רק צעדים אגרסיביים במיוחד יוכלו לקדם את המלחמה בשחיתות ואולי השיטה האמריקנית ניתנת לאימוץ והתאמה לישראל.

אתר הכותב.
תאריך:  12/05/2006   |   עודכן:  12/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אם אצל ה"תמימים", מקור האנרגיה האידיאולוגית הוא הלב ו/או הראש, הרי שאצל ה"אופורתוניסטים", מקור האנרגיה האידיאולוגית, הוא התחת. מחלק הג'ובים יודע שיקבל את תמיכתם באידיאולוגיה הפוכה, אם ידאג להושיב אותם על כורסה נחשקת
אליקים העצני
מי שהתפרק מעול הציונות, ההגשמה, האמונה התמימה והמסירות למען משהו שמחוץ לאגו הפרטי, חייב לשים קץ למה שמסמל את כשלונו, את אפסותו ואת ריקנותו
עו"ד יוסי פוקס
עבדכם הנאמן הגה תוכנית פעולה שתביא בזמן קצר לבחירות דמוקרטיות (במובן האמיתי) שבהן לכל היהודים תושבי יהודה ושומרון תהא הזכות לבחור את נציגיהם לוועד היהודים ביהודה ושומרון
נסים ישעיהו
התהום הזאת די מתסכלת את מי שמוכן להודות בכך שהיא קיימת אצלו    אבל האמת היא שמי שמוכן להודות בקיומה, עשוי גם להצליח בבניית גשר מעליה    גשר שיחבר בין מה שהוא חושב ואומר, ובין מה שהוא מרגיש ועושה את הדרך לכך מציעה לנו פרשת השבוע, והשנה, מודגשת הדרכה זו עוד יותר שכן פסח שני חל ביום ו' ערב שבת קודש פרשת אמור
בנצי גיספאן
דומני שהגיע זמנה של הציונות הדתית להפסיק ולהצטעצע במילים גבוהות ולהחזיר את הפרופורציות הנכונות ביחס בין המדינה כמוסד אזרחי, כלי בלבד, לבין התהליכים שעצם קיומה מבטא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il