X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחמד טיבי אוהב להשתמש במטאפורה של "סוס ורוכבו". דהיינו, יש כאן שני קולקטיבים: אחד "כובש", והשני "נכבש". אם כך: לאיזה משני הקולקטיבים משתייכים ערביי ישראל? הנה לכם תשובת האמת, שלעולם לא יודו בה: אנחנו הנכבשים, שחיים בבטנו של הכובש
▪  ▪  ▪

אקסיומה פילוסופית קובעת: אין תוצאה בלי סיבה. מי שמכיר בה, תוהה: דווקא עכשיו, בימים שעם ישראל עוצר את נשימתו, עד לשובו של החייל החטוף גלעד שליט, דווקא עכשיו ח"כים ערבים מגיעים לעודד משפחות של חמאסניקים במזרח ירושלים?
ברור שהתמיהה שלי מזויפת, מפני שאני יודע את הסיבה: במלחמה הזו, היהודים בצד אחד, והפלשתינים (מירדן, ישראל, לבנון, עזה, ויהודה ושומרון) בצד השני. התעודה הכחולה שהח"כים הערבים נושאים בכיסם, מבחינתם, היא רק פרוצדורה. הלב, ותחושת הפטריוטיזם שהם חשים לבני עמם, היא חד-משמעית. איך נוהג לומר אחמד טיבי: "אני אזרח ישראלי, ופטריוט פלשתיני.
טועים אלה בשמאל הנאור, שאומרים על ערביי ישראל, שהם "סובלים" מנאמנות כפולה (או חצויה). מבחינתם, הקביעה הזו כל כך מגובשת ומוצקה, עד כי אפילו המציאות, אין בכוחה להכניס סימן שאלה קטן, או טריז בינם לבין קביעתם.
"ירי הקסאם על שדרות ואשקלון- מוצדק"(!!), אמר מי שהיה פרקליטו של אחמד יאסין ("לעולם לא אוותר על זכותי לחזור לעיר הולדתי אשקלון"), הח"כ לשעבר עבד אל מאלכ דהאמשה. ואם זה לא מספיק כדי להוריד את האסימון לאחינו מהשמאל, אז דעתו על חטיפת החייל גלעד שליט זהה לדעתו של ח"כ ואסל טאהא שהודה: "רעיון חטיפת החייל היה שלי. אני זה שהצעתי לפלשתינים ללכת על האופציה הצבאית ולחטוף חייל, מפני שמול כוח, הישראלים מתקפלים".
מעולם לא שמענו מהח"כים הערבים אמירה שניתן לפרש אותה כאילו הם נגד אחיהם הפלשתינים. ההיפך. כולם שונאים את צה"ל, מפני שרק הצבא מונע מהם מלבצע את מה שהם הכי רוצים: פלשתין גדולה מהים עד הנהר!! וכדי להגיע ליעדם, הם מעודדים שנאה וטרור באמצעות ארגומנט שיקרי - "הכיבוש".
טיבי אוהב להשתמש במטאפורה של "סוס ורוכבו". דהיינו, יש כאן שני קולקטיבים: אחד "כובש", והשני "נכבש". אם כך: לאיזה משני הקולקטיבים משתייכים ערביי ישראל? הנה לכם תשובת האמת, שלעולם לא יודו בה: אנחנו הנכבשים, שחיים בבטנו של הכובש.
אם הם לא היו חושבים כך, היינו רואים מהם התנהגות אחרת לגמרי. למשל, מאמץ לפייס בין מדינתם, לבין בני עמם. אין בעולם קבוצה יותר מתאימה לעשות זאת, מאשר הנהגת הערבים החיים בישראל. הם הרי מכירים אותנו, והם הראשונים ליהנות מזה. היו צריכים ללכת להנהגת ארגוני הטרור, ולחזור עם טיוטת הסכם שלום חתומה. לא "שלום של אמיצים", אלא שלום אמת שעונה על צרכי החופש שלהם, והביטחון שלנו.
עם הנייר החתום, היו נכנסים לאולפני הטלוויזיה, ומוכרים את ההסכם הזה לאזרחי ישראל היהודים, כמו שעשו שני קבלני הפנטזיה, יוסי ביילין עם "הבנות ז'נבה", ועמי איילון עם "המפקד הלאומי". אם ההסכם סביר, יהודים רבים יעזרו בשיווקו, והתקשורת תטחן לישראלים את המוח, עד שיגידו רוצים.
העובדה שעד היום לא נקטו ביוזמה הזו, מחשידה אותם, שהם מעדיפים את החיים המחניקים בבטנו של הסוס הטרויאני, עד שההיסטוריה תזמן להם שעת כושר מתאימה. לא המצאתי את הגלגל: אירועי אוקטובר 2000 מוכיחים שהקביעה הזו, יש לה על מה להתבסס. למי ששכח: בדיוק באותו זמן שערפאת פתח באינתיפאדת אל-אקצה, יצאו המוני פורעים ערבים רעולי פנים, וחסמו כבישים, באלימות שטרם נראתה בארץ.
הנפת דגלי החמאס ופלשתין, והסיסמאות: "בדם ואש נפדה את פלשתין", ו- "איטבח אל-יהוד", הבהירו לאלה שהיו זקוקים להבהרה, מהו המסר הראשי לפרעות האלה. זה לא מקרה שמעולם לא ראינו מפגינים ערבים נושאים שלטים עם הכיתוב: "די לטרור", אפילו שהם במידה רבה שילמו מחיר כבד, בגין העמקת חוסר האמון בין שתי האוכלוסיות.
שורות אלה תכליתן הרחבת חריץ האסימון בתודעתם של יהודים, שעקב פגם גנטי חיים עם "חריץ צר" - מה שמונע מהאסימון לרדת. והערה לסיום: אני בטוח שישנם רבים מערביי ישראל, שהיו מעדיפים להתערות בקולקטיב היהודי. חבל שהם שותקים...

תאריך:  10/07/2006   |   עודכן:  10/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
מי אם לא רב אלוף במיל. משה (בוגי) יעלון, שראה את הנולד והזהיר כי ההינתקות תשמש "רוח גבית לטרור", מתאים להנהיג אותנו במערכה הקשה שהבאנו על עצמנו במו ידינו
עו"ד משה גולדבלט
מנהיגי ישראל יוכלו כעת לחוש הקלה זמנית. עיתון "הארץ" פטר אותם, במחי קולמוס, מהעיסוק המתיש בסוגיה הבלתי פתירה של חיזוק אבו מאזן
אביתר בן-צדף
צבאנו מייצר ללא הרף דוחות של ועדות חקירה על-מנת להרשיע את הש"ג, ולטהר את הפיקוד הבכיר, שאינו יודע לעשות את עבודתו נאמנה
חנה אטלי
השופט אמינוף לא נדרש להטיף מוסר לנערה שסבלה דיה במשך השנים. האם רגישותו כאב לא עמדה בפניו בעת אומרו דברים אלה?
אריק באך
שתי שופטות העלו את גירסתן על הכתב, ובה הן טענו כי חברם להרכב, השופט אמינוף הונה אותן. השופט אמינוף מסר את גרסתו לאירועים, גם כן בכתב. ועל פניו ניתן לקבוע בלא היסוס: שתי השופטות משקרות ואמינוף דובר אמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il