X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בונוס למנהלי בנקים וחברות ביטוח שישולם בשנת 2007 בגין רווחי שנת 2006 יהא חייב ב- 1% נוסף של מס שכר!
▪  ▪  ▪

בהודעת רשות המיסים מיום 27.6.2006, נקבע כי שיעור מס השכר המוטל על מלכ"רים ומוסדות כספיים יופחת ביום 1.7.2006 משיעור של- 8.5% לשיעור של- 7.5%.
הפרסום הרשמי של הצווים בקובץ התקנות (הרשומות) נעשה רק ביום חמישי ה- 29 ביוני 2006, קרי פחות מיומיים לפני כניסתן לתוקף. יתרה מכך, ברור כי צווים אלה לא מגיעים מיידית לידי האזרחים ולוקח לעיתים כמה ימים עד קבלתם, וזאת במיוחד כאשר הפרסום נעשה לקראת סוף השבוע. כך ניתן לראות כי אף רשות המיסים שמזדרזת בדרך כלל להוציא הודעות ולפרסמן באתר, לא הצליחה הפעם להעלות את הצווים לאתר האינטרנט לפני 2.7.2006.
מצב דברים בלתי תקין זה, גרם לאי וודאות ובלבול בקרב הציבור. שכן וכל עוד לא פורסמו הצווים, לא ניתן היה לשקול מראש את הצעדים בהתאם. זאת במיוחד לאור פסקה 3 שהסתננה לה לצו מס ערך מוסף (שיעור המס על מלכ"רים ומוסדות כספיים)(תיקון), התשס"ו-2006. לפי פסקה זו:
"בשנת 2006 יחול צו זה לגבי השכר המשתלם בעד עבודה בחודש יולי 2006 ואילך ולגבי מחצית מהרווח בשנת מס זו."
החדשנות שבפסקה זו הינה באי התאמתה לנוסח החוק ולנוהג שהשתרש במשך שנים בכל הנוגע לשינוי שיעור מס השכר. מקובל ונהוג היה כי החבות במס השכר תיקבע בהתאם למועד התשלום בפועל של השכר, וכך גם שיעור המס החל.
ואולם, בשינוי האחרון החליט שר האוצר לחרוג מנורמה זו ולקבוע את שיעור מס השכר על בסיס מצטבר (ויודגש, שיעור מס השכר ולא החבות במס שכר). חדשנות זו פועלת, כצפוי, לטובת רשויות המס, שכן על שכר חודש יוני שמשתלם בפועל, בדרך כלל, בחודש יולי יחול מס שכר בשיעור של 8.5% ולא בשיעור המופחת.
יוצא איפוא, כי מלכ"רים ומוסדות כספיים שהחליטו לדחות את תשלום שכר העבודה לחודש יולי מטעמים של חסכון במס שכר לא הרוויחו מכך (למעט התשואה על הכספים שלא שולמו לעובדים).
עם זאת וכהרגלנו, הצלחנו לאתר גם בעניין זה את נקודת אור: לא מעט מלכ"רים משלמים לעובדיהם מפרעות ותשלומים על חשבון שכר העבודה. תשלומים אלה מחוייבים במס שכר על בסיס מזומן, כאמור לעיל. יחד עם זאת, שונה הוא הדבר בנוגע לקביעת שיעור מס השכר החל. כך, מלכ"רים ששילמו מפרעות כאמור על חשבון השכר של חודש יולי והעבירו לרשות המיסים את מס השכר החל בשיעור של 8.5%, יהיו רשאים לבקש לתקן את הדיווחים ולהחזיר את מס השכר ששולם ביתר (1% מהשכר).
הוא הדין גם בנוגע לתשלומים חד-פעמים שניתנו לעובדים כגון בונוסים, שי לחג וכדומה. ניתן לראות בתשלומים אלה- שמשתלמים בעיקרון בעד עבודתו המתמשכת של העובד- כאילו שולמו עבור עבודתו במשך כל שנת המס, וכך לראות בחלק ממנו כ- "שכר המשתלם בעד עבודה בחודש יולי 2006 ואילך" ולשלם בגינו מס בשיעור המופחת. פעולה זו עשויה לחסוך למלכ"רים ולמוסדות כספיים מס שכר בסכומים משמעותיים. מצד שני, בונוסים שישולמו במהלך שנת 2007 למנהלי בנקים וחברות ביטוח בגין רווחי שנת הכספים 2006 יחוייבו בחלקם בשיעור מס שכר של 8.5% ולא 7.5% שכן הם שולמו בגין העבודה שבוצעה בשנת 2006 ומחציתה בתקופה שעד סוף יוני 2006.

תאריך:  16/07/2006   |   עודכן:  16/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל אדירעם
אלי אליהו
למעשה, אין אנו עדים כעת למלחמה בין שתי מדינות אלא למלחמה בין שני ארגונים    צה"ל והחזבאללה הכריזו מלחמה זה על זה, והמדינות שמאחוריהן איבדו שליטה על הנעשה ומביטות חסרות אונים באדמתן בוערת
גלעד קדומים
אתם תמהים לדעת כיצד יגמר הסיפור האחרון עם החטופים בלבנון ובעזה? באותה צורה בה הסתיימו כל ההתגוששויות האלימות בינינו לבין הערבים - הסכמי הפסקת-אש, חילופי שבויים והמשך ההתגרויות מצדם כשאנו לא מבינים למה הם עושים לנו את זה
ד"ר גדי אשל
מאז המסירה קלת הדעת של סיני וההחרבה של היישובים היהודיים שם, התפתח בעולם הערבי בכלל ובמצרים בפרט, יחס אמביוולנטי למדינה היהודית: בוז מעורב בחשדנות
אופיר שפיגל
אתר האינטרנט, ממש כמו כל פרסום אחר, חייב להיות מעודכן, דינאמי ומספק תועלות ללקוח.האתר צריך להיות ממש כמו חלון הראווה: אטרקטיבי, מושך, דינאמי וצבעוני, כזה שיגרום ללקוחות לחזור פעם ועוד פעם על-מנת לראות מה חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il