X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לכינוס הראשון של הוועדה למינוי שופטים ב-24/7/06 מובאות מספר רפורמות ובהן משפט פומבי לשופטים שסרחו. צעדים ראשונים בכיוון הנכון. ברכות לשר חיים רמון
▪  ▪  ▪

שמחה רבה מילאה את ליבי, בימים אלו שהשמחה רחוקה מאיתנו והלאה, כאשר קראתי הבוקר את מאמרו של יואב יצחק הנושא את הכותרת: "רמון מציע משפט פומבי לשופטים שסרחו".
מאז ומתמיד האמנתי בכוחה של המילה הכתובה. רבים, אם בעקיפין ואם במישרין, ביטאו בפני ספק כאשר הסברתי כי כאשר מדובר בעניין צודק אני מאמין בכוחה של המילה הכתובה כחלק ממאבק אפקטיבי לביצועה של רפורמה או לתיקון עיוות.
היה זה כאן באתר News1, שקברניטיו באומץ וביושר ייחודי להם, נתנו פומבי ופרסמו סדרת מאמרים בעניין הרשות השופטת. היה זה כאן שדרשתי והצעתי רפורמה מקיפה בעניין אופן המינוי ובחירתם של שופטים במאמר שנשא את הכותרת "הסאוב במערכת המשפט", היה זה כאן שדרשתי בממסגרת מאמרי "הקופסא השחורה של לובשי הגלימה" כי הרשות השופטת תנהג שקיפות בענייניה ותפרסם את הפרוטוקולים של בית הדין למשמעת של שופטי ישראל.
כזכור, בראיונות הפרישה של כבוד השופט העליון בדימוס מישאל חשין, לחרדת כולנו הוא גילה חשד לכאורה לקיומם של מעשי שחיתות בקרב המורמים מעם החברים בגילדת שופטי ישראל. השופט חשין פתח צוהר נוסף למתרחש מאחורי החומות האטומות של הרשות השופטת, כאשר בתשובתו לשאלה המתייחסת להתנגדותו לפיטוריה של השופטת הילה כהן שנתפסה בזיוף פרוטוקולים ענה: "ישבתי במשפטי משמעת קודמים. הם פשוט לא הודלפו. היו מקרים יותר גרועים מזה, שעברו בלא כלום, נגמרו באזהרה ואף אחד לא יודע, לא שומע. ככה צריכים להיגמר דברים, כי ברגע שאתה מפרסם דבר כזה - באותו הרגע השופט נשרף".
שאלנו אז וגם היום, האמת דיברת כבוד השופט העליון בדימוס? חזקה עלינו כי אמת דיברת כבודו. מי הם אותם שופטים שעשו "מעשים גרועים מזה", ממעשה זיוף? מי הם אותם שופטים שמעשיהם עברו בלא כלום? מה עשתה המערכת של בתי המשפט כדי להביא לתיקון עוולות מעשיהם? מי הם קורבנותיהם של אותם שופטים שעשו את המעשים הגרועים מזה? מהם תוצאות מעשיהם? מי שילם בממונו, ואולי גרוע מכך בגופו ובחירותו, עקב מעשי השופטים עליהם אתה מעיד בדבריך כמי שישב בבית הדין למשמעת של שופטים? ומדוע אדוני אסור שאף אחד בציבור ידע על כך? מדוע כשמדובר בשופטים הדין הוא היעדר שקיפות, שקט וחושך?
החרדה ושאט הנפש, גברו בי לאחרונה כאשר בג"צ דחה, באופן תמוה אך לא מפתיע, את עתירתו של עו"ד חיים שטנגר שדרש להורות על פתיחה בחקירה פלילית כנגד חברת הגילדה השופטת הילה כהן. על-רקע האמור במאמרי ועל-רקע התרחשויות אלו, ניתן אולי להבין מה רבה הייתה שימחתי כאשר קראתי את מאמרו של יואב יצחק.
חלילה לקוראים לחשוד בי בהתרפסות, בטוחני כי מאמרי דוברים בעד עצמם, אולם חובתנו לברך ולחזק את ידי העוסקים במלאכה כאשר הם עושים מעשה נכון, ממש כפי שחובתנו לבקרם כאשר מעשיהם מצדיקים ביקורת.
במאמרי גיליתי אופטימיות זהירה בעניינו של השר רמון והבעתי ציפייה ותקווה כי, הוא שידוע כרפורמטור, יעשה את המעשה הנכון ויוביל את השינוי הדרוש במערכת המשפט בטרם תאבד כליל את אמון הציבור לחלוטין והסכר האחרון יקרוס.
לאור הכוונות המוצהרות ערב כינוסה של הוועדה, אני תקווה כי החלטותיה שיפורסמו בסיומה של הישיבה של הוועדה למינוי שופטים, יצדיקו את האשראי הניתן לשר המשפטים.
אני תקווה כי השר ימשיך ללכת בדרך שבה החל לצעוד ויביא לשינויים המקווים. ובד בבד אני תקווה כי יטול על עצמו לבצע רפורמה בחוק ובתקנות של החוק האפל ביותר במדינת ישראל, חוק ותקנות ההוצאה לפועל, שבמאמרי הבא אעסוק בהם בהרחבה.
ברכות לשר המשפטים ותחזקנה ידך!!!

תאריך:  24/07/2006   |   עודכן:  04/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איימן מנצור
אם ניתן לשפוט על-פי העימות שהתפתח בין חזבאללה לישראל, הרי שבניגוד לתדמית שלעיתים מיוחסת לו בישראל ובמערב, אסד הבן השכיל לעצור על הסף. ניסיונות החזבאללה להביא את סוריה וישראל להתנגשות ישירה לא צלחו
ד"ר אברהם בן-עזרא
שר החוץ הצרפתי מזכה את ישראל בביקור רשמי בימים אלו, ולשמחת לבנו משחרר הצהרה מרחיקת לכת לכלי התקשורת הישראלים, בזו הלשון: "צרפת מכירה בזכותה של מדינת ישראל להתקיים". ואנחנו שמחים
אודי שטרן
מי שעושה מילואים היום, עושה זאת מבחירה. אני בוחר להפסיק לשרת כשהצבא מתייחס אלי בצורה כזו. יחס משפיל אפשר לקבל גם במקומות אחרים מבלי לעלות על מדים
נרי אבנרי
ועכשיו אחרי שיגעתי והארתי את עיניך, אנא השב לי כגמולי. גם לי יש תמיהה בנושא שנאה: מדוע השמאל שונא את אחיו מימין? הרי מבית קפה ברמאללה, אין הבדל בינינו. כולנו גזלני אדמה פלשתינית
אריה דרוקמן
אומרים כי עוצמתה של שרשרת ניכרת בחוליה החלשה שבה. ואומרים גם שתקלות מהותיות מתגלות תמיד בעת מבחן. כל זאת בדיעבד. כל זאת משום שהעורף, בכל רמותיו, לא השכיל להתכונן מראש למצב חירום. למה שמכונה מל"ח. משק לשעת חירום. ודאי לא למלחמת יולי 2006. אולי במלחמה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il