X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני כבר כמה ימים בהרי האלפים השוויצרים, חופשה שנתית מתוכנתת בקפידה שאין אפשרות לדחותה. המלחמה לא עצרה אותי בשדה התעופה וביקשה ממני להישאר, אף שחשתי ביני לבין עצמי את טעם הבגידה ואת טעם הנטישה של המולדת האהובה
▪  ▪  ▪

כל הלילה חלמתי על רקטות שטסות ונוחתות בכל מיני מקומות משונים אף לאילת הן הגיעו. אף שנטלתי חופשה קצרה ממתח החדשות הישראלי מצאתי עצמי בלילה חולמת על המצב בארץ. והגעתי למסקנה שכאן, מחוץ לגבולות המדינה שלי, אני בוודאי אכתוב את המסה החשובה ביותר, כי מה שרואים מכאן לא רואים משם. ולהיפך.
אני כבר כמה ימים בהרי האלפים השוויצרים, חופשה שנתית מתוכנתת בקפידה שאין אפשרות לדחותה. המלחמה לא עצרה אותי בשדה התעופה וביקשה ממני להישאר, אף שחשתי ביני לבין עצמי את טעם הבגידה ואת טעם הנטישה של המולדת האהובה. לעזוב ארץ הרבה יותר קשה. פתאום כאן, באדמת נכר בארץ זרה ביום חגה הלאומי באחד באוגוסט, חשתי את טעם הגעגועים. העם השוויצרי החביב, שאינו טרוד בדאגות, שותה ושובע ומצעיד פעמוני פרות בגאווה תהומית ואני שואלת אחד מאנשי המקום אם כך נוהגים בני המקום כל העת, אוכלים ושותים. כן, עונה לי האיש, כך נוהג כל העם השוויצרי. שמחה זו שמחה, אני מהרהרת ביני לבין עצמי, כשהזיקוקים מנסים להתעופף בחוסר חשק משווע בין הפסגות המשחירות את הירוק בלילה הקריר. שוויץ היא שוויץ, אני אומרת לעצמי וכאן אני מתגעגעת לארצי מולדתי. כאן, דווקא בנכר.
וזה מתחיל מהשאלות של ילדי בימים הראשונים לשהותנו. הם שואלים האם נוחתות כאן רקטות. זו היתה השאלה הראשונה כשישבנו לאכול את ארוחת הערב הראשונה בחופשה. במטוס חילקו לנו לפני הנחיתה שוקולד. וכשהגענו ביקרנו באחד הימים בבית החרושת נסטלה, ההרגשה היא שהכל מתוק כאן כמו שוקולד. ובכלל כל מקום כאן הופך להיות למוצג מוזיאוני. בתי אצילים וטירות קסומות הופכות את הביקור למסע בזמן. בתוך אולמות האבירים אני מנסה לשער איזה שיריון היה מצליח לשמור על חיי אדם גם בימינו, במיוחד חושבת על חיילי צה"ל. האם כשהמציאו את אבק השריפה שכחו להגן על בני האדם והם הפכו חשופים ופגיעים ככל שהתקדמו אמצעי המלחמה? אבל לי, כמו לילדי, יש כל הזמן אסוציאציות לארץ שלנו האהובה. וזו רק חופשה קצרה ואנו נשוב לארץ הפצועה והאהובה שלנו.
נסעתי ברכבת לבטן האדמה ליד בקס. מכרות מלח בתוך האדמה. מנהרות חצובות באדמה באורך של חמישים קילומטרים וכאן תוך כדי, אני מהרהרת האם החמאס לא למד להכין את המנהרות שלו מכוח ההשראה של מנהרות אלה? אף שבתחילה לא מעניין אותי להיות בבטן האדמה בעומק של כמה קילומטרים, אני חשה קלסטרופוביה והילדים שלי אוחזים אותי כדי שלא נלך לאיבוד בבטן האדמה. אבל כאן בבטן האדמה השוויצרית, אני רוצה לצאת החוצה הכי מהר כדי לחזור לאוויר העולם, כדי אולי לזכות בריח שעולה מהארץ שלי.
יש לי עוד כמה ימים "לחגוג" כאן. כשאחזור בוודאי תהא לי תשובה מאוד ברורה, הארץ שלי היא הארץ שלי, ואין טעם לתהות האם המלחמה צודקת או לא מוצדקת. זה כמו לתהות אם הארץ שלא בצדק שלי. הארץ בצדק שלנו. הכל הוא שלנו. אין לנו מקום אחר בעולם שבו נרגיש את הישראליות שלנו. אנו חייבים להגן עליה בגאווה כפי שכל עם יגן על ארצו בהמון אומץ. ולא נשלה את עצמנו שהשקט השוויצרי היה נשמר לולא היו צריכים להגן על עצמם. הם היו לוחמים עזים מאות שנים. וכשבאו הימים והם נרגעו ממלחמות הם חילקו את הארץ לקנטונים. שווייץ היא רפובליקה קונפדרטיבית ובה 26 קנטונים בעלי אוטונומיה נרחבת. הרשות המבצעת, הממשלה, נקראת "מועצת הברית" והיא מונה 7 חברים. בראש הממשלה עומד נשיא הברית הנבחר אחת לשנה, לתקופת כהונה אחת ב"אספת הברית" (2 בתי הפרלמנט), והוא למעשה ראש המדינה.
אולי גם אצלנו לאחר שנים של לחימה נגיע לעת שלום. הפעם שלום אמיתי...

תאריך:  02/08/2006   |   עודכן:  02/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יאיר סקלסקי
העובדה שהמוהל אינו רופא ואינו בעל הכשרה רפואית, אינה מסירה ממנו אחריות לביצוע הברית ואף מעבר לכך
מוטי פלד
רוח שורקת באוזניים, חרטום הסירה חותך את הגלים, קצף ניתז לצדדים, ורק בודדים יודעים שאנשי הצוות של המפרשית הם עיוורים
יפתח שפיר
האם כדאי לפתח אמצעים ליירוט רקטות?
אפרים קם
אירן ראתה בעוצמתו של חיזבאללה, ובעיקר במערך הרקטות שלו ובהיערכותו על גבול ישראל מרכיב חשוב בכושר ההרתעה שלה כלפי ישראל. זו מצדה נרתעה מלהעניש את אירן על מעורבותה הגוברת בטרור הפלשתיני והלבנוני, בין השאר, מחשש שאירן תגיב בהפעלת הרקטות של חיזבאללה נגד צפון ישראל. מרכיב הרתעה זה לא ייעלם, אולם אם תצליח ישראל לשמור על הישגי המבצע, תחול שחיקה בהרתעה האירנית כלפיה, מכיוון שתצטמצם יכולת הפגיעה של חיזבאללה בישראל
זבולון שלו, מלבורן
צנצנת מלפפונים חמוצים חיברה אותי, ממרחק יבשות וימים, עם אבא, שלא עוזב את עכו למרות הקטיושות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il