X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

 על-פי החוק מחויבות חברות הביטוח להעביר מידי שנה דו"ח על פעילותן למפקח הראשי על הביטוח.  במהלך השנים לא הקפידו החברות להגיש דוחות, ולאחר שלא נאכף העניין, הפך הדבר לנורמה.

השנה התחלפו היוצרות ומונה מפקח חדש על חברות הביטוח. המפקח, עו"ד צדוק יוסף - ממונה על רישוי תאגידים, החליט לאכוף ביתר תוקף את נושא הגשת הדוחות. עד יום 30.6.02 היו אמורות החברות להגיש את הדוח השנתי של השנה החולפת. אולם, הפעם החליט המפקח להחמיר עם אלה שלא עמדו בזמנים והטיל עליהם קנס בסך של 4,800 ש"ח. ראוי לציין, כי בזמנים קשים של מיתון ואבטלה גואה, קנס בגובה כזה עלול למוטט עסקים, ובייחוד עסקים קטנים.

בישראל פועלות כיום כ-600 סוכנויות ביטוח בע"מ. הקנס שהוטל על אותן חברות לבטח הכניס סכום נאה לכיסוי הוצאות משרד האוצר. על-פי הנורמה בכל חברה מתוקנת, נהוג להתריע מראש על שינוי מדיניות, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בסכומים העלולים להביא להתמוטטותם של עסקים הנתונים במשבר.  מן הדברים שעולים מן השטח, נראה כי מרבית חברות הביטוח לא ידעו של שינוי המדיניות שחלה עם כניסתו של המפקח החדש, וקיבלו קנס לאחר ששנים לא טרח המפקח לאכוף את החוק.

בתגובה לטענות אלה, כתב המפקח עו"ד יוסף לאחר ממנכ"לי סוכניות הביטוח כי כבר "ביום 2.9.02, אחד עשר חודשים בטרם הטלת הקנס, הודיעה המפקחת על הביטוח, דאז, ציפי סמט, לנשיא לשכת רו"ח, נשיא לשכת סוכני הביטוח וכל סוכנויות הביטוח על חובתם להיערך בהתאם". הוא מציין, כי התרעה זו ראתה אור בפרסומים שונים בתקשורת ובהודעות בכנסים מקצועיים של הגורמים השונים בשוק הביטוח.

כאן מן הראוי להדגיש, כי ההתרעות אשר הודיעו על הכוונה להחמיר על סוכנויות הביטוח, נשלחו לגורמים אשר לא נמצאים בקשר ישיר עם החברות. על-פי החוק, לא מחויבות סוכנויות הביטוח להיות חברות בלשכת סוכני הביטוח, ועל כן לא הגיעה ההודעה לכולם.  לכן, אין לראות בהודעה שנמסרה ללשכת הביטוח או הודעות שנמסרו בכנסים שאורגנו על-ידי הלשכה לחבריה, הודעות שנמסרו לכלל סוכני הביטוח. לא מן הנמנע, כי יכלה המפקחת להגדיל ולעשות אם היתה שולחת הודעה אישית לסוכנויות הביטוח, כפי שנעשה כל שנה כשאר מתקבלת הודעה לחידוש רשיון הביטוח.

כל מה שביקשו סוכני הביטוח מהממונים עליהם, הוא קצת התחשבות  וגילוי סובלנות. בימים בהם, משתדל כל אחד לקצץ בהוצאותיו ולשמר על הקיים, יש אשר יראו בהטלת קנס זה "יריקה" בפניהם של המעסיקים.

תאריך:  24/12/2002   |   עודכן:  24/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מערכת YNET הקפידה על אתיקה ונזהרה בידיעה לא נכונה שהגיעה אליה; ואילו מערכת עיתון ידיעות אחרונות פרסמה את אותה ידיעה לא נכונה, בלא בדיקה
ישעיהו נסים
אקטואליה בפרשת השבוע
ד"ר חיים משגב
יהודה דרורי
אורי נטע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il