X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

ההחלטה המחודשת של לשכת העבודה, שלא להיכנס למשא-ומתן קואליציוני, מבהירה שוב שהעבודה מתנהגת כחיה פצועה הפועלת לפי אינסטינקטים (להתחבא במאורה, ללקק את הפצעים ולחכות עד שתתחזק) - ולא כשל מפלגה פוליטת רצינית, שצריכה לעשות חשבון נפש מיידי ולהביט לעתיד.
משפט מפתח בפוליטיקה הישראלית שעדיין מחזיק מעמד הוא: רק העבודה" יכולה לצאת למלחמה ורק הליכוד יכול לעשות שלום. הלוגיקה של משפט זה מתפרשת כך: העבודה תמיד תתמוך במהלכי שלום שיזום הליכוד, ואילו הליכוד תמיד יתמוך במהלכי מלחמה שתיזום מפלגת העבודה. לכן אומר מצנע: אני אתמוך בכל מהלכי השלום של הליכוד, אבל אני לא חייב להיות בקואליציה שבראשה עומד מישהו שאני לא מאמין שישנה את הכלכלה הכושלת, ואת סדר העדיפויות החברתי, מישהו שלא יוריד למשל: התנחלויות.
ההטעייה של הציבור על-ידי מצנע נעוצה בעובדה, שהוא יודע היטב שהיום אין הבדל משמעותי בפתרון הצבאי/מדיני שיוביל אותנו הליכוד או שתוביל ה"עבודה". הכל נקבע היום בוושינגטון, ומרחב התימרון של כל קואליציה הינו מינימלי לחלוטין. תלותנו הכלכלית והמדינית בארה"ב הינה כיום מוחלטת, וכולנו יודעים שבמוקדם או במאוחר יעלם עראפת, ותוקם איזה עצמאות פלשתינית ואפילו מדינה. מרבית הציבור מוכן להשלים עם כך, אם זה אכן יביא לבסוף להפסקת שפיכות הדמים.
מצד שני, גם על-פי האמריקנים, כולנו מודעים לכך שכל קואליציה שהיא, לא תתקפל לפני הפלשתינים ולא תוריד אפילו התנחלות אחת, עד אשר יודבר הטרור כליל ויושג הסכם כולל ומקיף. ולפיכך, כל הדיבורים על נסיגות חד-צדדיות או הורדת התנחלויות ומאחזים ללא הסכם, הינם ניסיון עקר להטעיה מכוונת של הציבור, שברובו המכריע לא יסכים ולא יתן להוריד התנחלויות ללא הסכם כולל וסופי.
יקום וישאל הקורא הנבון: אז אם לא על ביטחון הויכוח, מדוע שרון (ולפיד) מאד רוצים את ה"עבודה" בקואליציה? התשובה לכך הינה פשוטה וברורה: רק קואליציה חילונית של הליכוד, שינוי והעבודה, תוכל לשנות, בצורה משמעותית, את המצב הכלכלי ואת סדר העדיפויות החברתי. רק קואליציה כזו תוכל להפסיק את הסחטנות החרדית בתקציבי עתק לישיבות ולכוללים, למשפחות ברוכות ילדים, ולמדיניות של אבטלה וחינוך לאבטלה ולפרזיטיות. רק קואליציה חילונית של מפלגות מרכז, שאין כיום כמעט כל הבדל משמעותי ביניהן, תוכל להבריא את כלכלת המדינה.
וזה מה שמדאיג את מצנע והאגף השמאלני של מפלגת העבודה. כי הצלחה של קואליציית ליכוד-עבודה-שינוי, תראה לכל העם בישראל כי אין צורך במפלגת העבודה, כמו שלא יהיה צורך יותר בשינוי. החשש של מצנע וחבריו הוא, שמי שיצא כנראה נשכר מכל זה היא המפלגה הגדולה והמובילה: הליכוד, ומנהיגה - אריאל שרון.
טומי לפיד ואנשי שינוי מבינים זאת, ולא אכפת להם - להם איכפת להציל את המדינה, הם מאמינים במפלגת מרכז גדולה, שתתגבש לאחר שיושגו היעדים הנ"ל. למצנע וחבריו חשובה יותר "שלמות המפלגה" ושרידותה, ושהמדינה בינתיים תלך לעזעזל... אבל אם לא יסייעו להציל את המצב, העם יזכור להם את זה, ובבחירות הבאות יקבלו 2 ח"כים (מהקיבוצים...) ויצטרפו למרצ.

תאריך:  07/02/2003   |   עודכן:  07/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
יואב יצחק
ממר"י
בעלי טורים פלשתינים מצטערים עכשיו על שדחפוו את הציבור בישראל לידיו של אריאל שרון; מכון ממר"י ליקט ותרגם
פנחס (פיני) פישלר
באקדמיה מלמדים "דיני ראיות". בספר החוקים קוראים על "פקודת הראיות". פסיקה רחבה של בתי המשפט עניינה ב"דיני הראיות". אלא, שבמשטרת ישראל, 2003, מזייפים באופן שיטתי פרוטוקולים של בית משפט במטרה לדובב ולשבור חשודים, בתקווה כי ימסרו הודאה, וככל הנראה בבעיות בהבנת הנקרא עניין לנו - וקוראים שם את "דיני הרעיות"
חנה בית הלחמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il