X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון בצלם לא התייחס כלל לשיגור הטילים לעבר יישובים ישראלים. ארגון אמנסטי נמנע מלציין את אחריות חמאס לשיגור הטילים או מלגנות את הארגון על ההפגזות המכוונות נגד אזרחים ישראלים והנחשבות ל"פשע מלחמה" מובהק אמות המידה המוסריות של ארגוני זכויות האדם למבחן הציבור
▪  ▪  ▪
קסאם בשדרות ביום שישי [פלאש 90]
אמינות בצלם ואמנסטי במבחן העובדות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם וארגון אמנסטי מאשימים את צה"ל בירי מכוון של פגז טנק לעבר העיתונאי הפלשתיני בסביבה צפופת אוכלוסין * סרטוני הוידיאו של הצלם עצמו ואחרים שתיעדו את הזירה מפריכים את עיקרי טענותיהם * שוב כשלו ארגונים אלה בפזיזות בהטחת האשמות חמורות נגד צה"ל
לרשימה המלאה

יהונתן דחוח-הלוי
בצלם מקל עם הטרוריסטים

ב-4 בנובמבר 2008 ביצע כוח צה"ל מבצע נקודתי כ-250 מטר בתוך שטח רצועת עזה. המבצע נועד לפוצץ מנהרה אשר יועדה לשמש את חמאס לצורך חדירה לשטח ישראל. בכוונת המחבלים היה לבצע פיגוע טרור ואפשר שגם חטיפת חיילים. בפעולה, שכוונה לעבר יעד טרור מובהק, נהרגו שישה פעילי גדודי עיז א-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, השולט מאז ההפיכה הצבאית ביוני 2007, בשטחי רצועת עזה.
בעקבות הפעולה ובימים שלאחר מכן, שיגרו כוחות חמאס טילים ופצצות מרגמה לעבר יעדים אזרחיים מובהקים בשטח ישראל. בהודעות הרשמיות של חמאס, ניטלה אחריות לפעולות המצוינות להלן:
תאריך: 14 בנובמבר 2008
  • שעה: בין 08:50 ל-09:10 - שיגור 8 קרטות קסאם לעבר שדרות;
  • שעה: 11:20 - שיגור 2 טילי גראד לעבר אשקלון;
  • שעה: 11:32 - שיגור 3 טילי גראד לעבר אשקלון.
[הערה: מטח הטילים השני, שנורה בסמיכות זמנים של 12 דקות, נועד ככל הנראה לפגוע בכוחות ההצלה ובאזרחים רבים ככל האפשר, מתוך הנחה שתהיינה התקהלויות תושבים סביב המקומות שנפגעו באשקלון.
תאריך: 5 בנובמבר 2008
  • שעה: 07:00 - שיגור 6 רקטות קסאם לעבר הישוב רעים וקיבוץ בארי;
  • שעה: 07:00 - שיגור 7 רקטות קסאם לעבר הישובים מגן ומפתחים;
  • שעה: 07:00 - שיגור 7 רקטות קסאם לעבר הישובים ניר יצחק ומפתחים;
  • שעה: 07:10 - שיגור 4 רקטות קסאם לעבר הישובים סעד ומפלסים;
  • שעה: 07:10 - שיגור 10 רקטות קסאם לעבר הישובים עלומים, כפר עזה וכפר סעד ולעבר יעד צבאי;
  • שעה: 07:15-06:30 - שיגור 9 רקטות קסאם לעבר הישובים יד מרדכי, מפלסים, זיקים וארז;
  • שעה: 07:15-06:30 - שיגור פצצות מרגמה לעבר כלל הישובים הישראלים הגובלים ברצועת עזה.
תאריך: 5 בנובמבר 2008
שעה: 09:10 - שיגור 4 רקטות קסאם לעבר אשקלון.
בצלם מתעלם מפשעי המלחמה של חמאס
באתר האינטרנט הרשמי שלו, ארגון בצלם לא התייחס כלל להפצצת ישובים ישראלים מ-5 בנובמבר 2008, על-ידי חמאס וארגוני טרור פלשתינים נוספים, זאת על אף שיעדי התקיפה היו אזרחיים מובהקים.

אמנסטי מתעלם מאחריות חמאס לפשעי המלחמה

בניגוד לבצלם, ארגון אמנסטי פרסם הודעה רשמית ב-5 בנובמבר 2008 תחת הכותרת "הפסקת האש בעזה בסכנה". להלן קטע נבחר מנוסח ההודעה של אמנסטי:
"הריגתם של 6 פלשתינים חמושים (militants) פלשתינים בעזה בידי כוחות ישראלים בפלישה קרקעית ישראלית ותקיפות אוויריות ב-4 בנובמבר, גררו בעקבותיהן מטר של עשרות רקטות פלשתיניות לעבר ערים וכפרים ישראלים סמוכים בדרום ישראל. ההתקפות הפלשתיניות לא גרמו לאבידות בנפש או לנזק, אך קיימת סכנה מוחשית שהמשך הפעולות המזוינות על-ידי אחד הצדדים עלול להצית מהלך נוסף רווי דמים".
הודעת אמנסטי חסרה פרטים חיוניים שהושמטו משום מה על-ידי הארגון, כמפורט להן:
הפעולה הצבאית הישראלית בוצעה נגד מנהרה סמוך לגבול, שחפר חמאס במטרה לבצע פיגוע טרור בישראל. ארגון אמנסטי נמנע גם מלציין כי "ששת הפלשתינים החמושים" היו פעילים של גדודי עיז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, וכי הם נהרגו בחילופי-אש עם כוח צה"ל. כמו כן, לא ראה ארגון אמנסטי לנכון לציין כי מירי חמאס נפצעו בפעולה 3 חיילים ישראלים.
אמנסטי מדבר על "מטר של עשרות רקטות פלשתיניות", אך נמנע מלציין כי את אחריות חמאס וארגוני הטרור הפלשתינים האחרים לשיגור הרקטות, משל שוגרו הרקטות מידיים נעלמות, וזאת על אף שחמאס נטל אחריות רשמית לשיגור חלק מהטילים, נטילת אחריות שאף פורסמה בהרחבה באתרי האינטרנט הרשמיים של חמאס ובתקשורת הפלשתינית, הערבית ובינלאומית.
ארגון אמנסטי טוען כי "ההתקפות הפלשתיניות לא גרמו לאבידות בנפש או לנזק". לעומת זאת, בדיווחים בכלי התקשורת בישראל נמסר על נפגעי הלם ונזק למבנים ולחממות.
מדוע בצלם ואמנסטי אינם מגנים את חמאס על פשעי מלחמה?
על הנתונים אין מחלוקת - חמאס שיגר בכוונת מכוון עשרות טילים (קסאם וגראד) ופצצות מרגמה לעבר ישובים ישראלים בתקופה שבין ה-5 בנובמבר עד 14 בנובמבר 2008. מדובר בפעולות שהינן בגדר "פשע מלחמה מובהק" על-פי המשפט הבינלאומי, ועליהן אחראים הנהגת החמאס, ובראשה: חאלד משעל, איסמאעיל הניה, מחמוד א-זהאר, סעיד סיאם, מוחמד דיף, אחמד ג'עברי.
מדוע אפוא נמנעו ארגון בצלם וארגון אמנסטי מלגנות מפורשות את חמאס על ביצוע "פשעי מלחמה" ועל ניסיון לגרום לרצח המוני של אזרחים ישראלים? מדוע הם "מתקשים" מלהצביע באופן ברור על אחריות ראשי חמאס ל"פשעי המלחמה"?

תאריך:  15/11/2008   |   עודכן:  15/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון "בצלם" קורא לארגונים הפלשתינים להפסיק לאלתר את ההתקפות המכוונות נגד אזרחים"    נמנע מלדרוש את העמדתם לדין של הנהגת החזית העממית וגדודי אל-אקצה שנטלו אחריות לפיגוע
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון "בצלם" מתעקש שלא להטיל אחריות על ההנהגה המדינית והצבאית של החמאס בגין "פשעי מלחמה"    למרות שמנהיגי החמאס מודים בעצמם על המשך ירי הקסאמים - בצלם בוחרים להתעלם    כשירות ללא תשלום, עשיתי עבורם את עבודת המחקר    אז מה יהיה התירוץ שלהם עכשיו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il