X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אני נאלץ לכתוב לך בדרך זו, כי מכתב ששיגרת אלי באחרונה היה חסר את כתובת השולח, פרט למספר טלפון, שבו משיבה מזכירה אנונימית בקול מוקלט, יבשושי ורדום. אינני בטוח אם אתה יודע שכתבת אלי, אבל אני נמנה עם 2700 חברי מרכז הליכוד שאליהם הפנית "פנייה מיוחדת", כאל "אדם מציאותי" כדבריך. באמת, תודה, עמי, על המחמאה. אכן, יש לך כושר הסתכלות יוצא מן הכלל.
עלי להודות: מכתבך הפתיע אותי. הנה אתה ויועציך אינכם נחים לרגע. אפילו אותי ואת חברי למרכז הליכוד אינך זונח במאמץ לגייס אותנו למה שאתה מכנה "המיפקד הלאומי". פירוש הדבר: כושר אירגוני מעולה, הרבה כסף שנשפך על ציבור שמהווה את הגוף העליון, הקשיח, במפלגת השלטון הימנית.
לגבי כושר ארגון, אין ספק כי יש לך את זה, כמי שהיה מפקד חיל הים וראש השב"כ. לגבי כסף, מסתבר שעומדים לרשותך מקורות בלתי נדלים למען המטרה האנטי-לאומית שאתה חותר אליה, תוך נסיון לעטוף אותה במשפטים מפתים, שהבולט בהם אומר: "אין כאן עניין של אידיאולוגיה"...
נדמה לך כנראה, עמי, שבליכוד אפסה האידיאולוגיה, תורת ארץ ישראל השלמה נמוגה ומה שמעניין את חברי המרכז, כפי שמציירת אותם התקשורת בשקיקה, אלה הם ג'ובים ומישרות נחשקות בלבד. אין להם אינטרסים אחרים, קל לשחד אותם לא רק בתפקידים אלא גם במכתבים עטופים במתק שפתיים, כמכתב המשוכפל בחתימתך המשוכפלת.
ובכן, במיקצת אתה דוקא צודק. יש בליכוד, בקרב חברי המרכז ואפילו בסיעתו בכנסת, אלמנטים כאלה. עולים מקרבם קולות, שלא היו מביישים את השמאל. זה אמור הן בהתייצבות של כמה מהם לצידו של יו"ר ההסתדרות כנגד התוכנית להבראה כלכלית של האוצר ותמיכה בהשבתת המשק מתי שמתחשק למר פרץ ולחבורתו. יש גם כאלה שתשמע אותם משיחים בעד פינוי שטחים ונכונות להסכים למדינה פלשתינית.
ראש הממשלה ויו"ר התנועה, למשל, דיבר בניגוד למצע הליכוד על חלוקת הארץ, כלומר חלוקת החלק שטרם חולק (מערב ארץ-ישראל) של הארץ בין ישראל ל"מדינת פלשתין". אבל יכולני להבטיחך, עמי, כי בעניין זה שרון נמצא במיעוט במרכז הליכוד.
ולכן, דומני שהחטאת את המטרה בכך שבזבזת כמה אלפי שקלים על הדפסת המכתב, רכישת מדבקות עם כתובות של חברי המרכז וכן בולים לשיגור ה"פנייה האישית". יחד עם זאת, ראוי אתה להערכה, על הנסיון המעניין הזה. אצלי זה הדליק נורה אדומה. מסתבר, כי אין אבן שאינך הופך, באין מיגבלה כספית עליך, כדי להגיע אפילו לגרעין הקשה של מפלגת השלטון.
יש לי גם רושם, שסיבת המאמץ המיוחד שאתה משקיע בקרב חברי מרכז הליכוד היא - התחרות שנקלעת אליה, שלא ברצונך, בין "המיפקד הלאומי" שלך לבין "הבנות ז'נבה" של יוסי ביילין. נכון, עמי, שהוא גונב לך את ההצגה? נכון שלא תיתן לו? נכון שיש לו תקציב ענקי לקידום אותה מטרה שבעצם משותפת לך ולו, לשמאל הקיצוני כולו, לאוהבי ישראל בגרמניה, צרפת ושוויץ ולכמה אלמנטים פלשתיים שרואים בתוכניות שלכם נקודת פתיחה לא רעה מבחינתם?
אדוני ראש "המיפקד הלאומי", שם נאה נטלתם לעצמכם - גם מיפקד וגם לאומי. בוודאי תזכור, כי בעבר התבייש השמאל בשם התואר "לאומי", שנשאר נחלת הימין בלבד. השמאל העדיף שמות כמו "תנועת העבודה" או "מחנה השלום". כאילו אין בימין אנשי עבודה ואין הוא רודף שלום. אתה החלטת, בעזרת יועצי תקשורת מתוחכמים, להשתמש דוקא בשם התואר "לאומי". אבל לצורך מה? לצורך הקמת מדינה ערבית נוספת? לצורך חלוקת ירושלים, בירתו הבלעדית של העם היהודי? לצורך חזרה לקווי 67' שמהם יצאו מצרים, ירדן וסוריה למלחמת שמד בנו לפני 35 שנה, וזאת תוך קבלת סוכריה מדומה מפרופסור ערבי מכובד - בדמות ויתור פלשתיני על אותה עז ו"זכות השיבה" שמה?
האם באמת מאמין אתה, עמי איילון, איש בעל יושרה מוכחת ועבר צבאי מפואר, כי חברי מרכז הליכוד יהיו מוכנים ולו אף לשקול "תוכנית" שכזו? אפילו אם תקבל כמה עשרות תשובות חיוביות מבחינתך, מקווה אני שלא תהיה זו סיבה לצהלה עד כדי הכרזה, שפרצת עם "המיפקד הלאומי" שלך את קיר הברזל של המחנה הלאומי. היזהר מללכת שולל אחר מראית-עין של תמיכה והצטרפות.
לדבריך, "הגיע זמנן של החלטות אמיצות". הדרך שלך אינה אמיצה, מסוג הדרכים האמיצות-באמת שהתנסית בהן במסלול המפואר של שירותך הביטחוני למען ישראל. החלטות אמיצות אינן כניעה לטרור. החלטות אמיצות אינן ויתור טוטאלי לצד התוקפן, הצד הבלתי-צודק בסיכסוך. החלטות אמיצות אינן זניחת זכויות-נצח של העם היהודי רק משום שחרב הטרור מתנופפת מעל צווארו.
החלטות אמיצות מהסוג שאתה מציע אינן אלא גילוי של חולשת דעת ובקיעים באמונה הציונית. הוצאתן אל הפועל משמעה, נסיגה שמזמינה עוד לחצים ועוד סיבות לטענות, להאשמות ולסחיטות ממדינת ישראל.
לך וליוסי ביילין, המתחרה הלאומי שלך, ברצוני להזכיר, כי ישראל היא מדינה דמוקרטית, הדמוקרטיה היחידה במזה"ת, והמדינה היחידה באזורנו שאיום קיומי מרחף מעליה בהתמדה. זכותכם לנהל תעמולה למען הרעיונות שאתם מובילים, לגייס לשם כך כספים אפילו ממקורות זרים, אבל יש לנו ממשלה נבחרת, לגיטימית, שעוד ארבע שנים לפחות נותרו לה להנהיג את ישראל. רק היא מוסמכת לדבר בשם ישראל, רק היא מוסמכת לקבל החלטות מכל סוג שהוא. לא אתם, שהינכם מייצגים מיעוט שבמיעוט. יתר על כן, אתם רק גורמים נזק לאומי, בנטיעת אשליות בלב הצד השני, בני שיחכם, כאילו הרוב בעם מאחוריכם. ולא היא.
הממשלה הלגיטימית היא שתנהל בעתיד את המו"מ, שאולי יתחיל לכשיסתיים הטרור ולכשיחדלו נסיונות הרצח מצד הפלשתינים לאירגוניהם עם ערפאת בראשם. היא ורק היא תהיה זו שתחליט בבוא העת, אם יש ללכת לפשרות שתעשה ישראל למען הסכם שלום. כבדו, לפחות, יסוד מוסד זה של הדמוקרטיה הישראלית. אל תנסו לערער גם אותה. אל תעשו טובות לאויב.
ועוד דבר: אל תבזבזו לריק כספים ומאמצים על חברי מרכז הליכוד. אין תיכלה להעמיד אותם בפיתוי ובנסיון, בוודאי לא את רובם המכריע, לא בעניין אהבת ארץ ישראל, הזכות להתיישב בה ולראות בטריטוריה המשתרעת בין הים לנהר נכס אסטראטגי לקיום המדינה היהודית לדורי דורות.

תאריך:  10/11/2003   |   עודכן:  10/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il