X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מאז שחרר אריאל שרון ליואל מרקוס מ"הארץ" את תוכניתו-ספינו לעקור טו"ב (17) ישובים מחבל עזה ולטהר את המחוז מיהודים, אף לא אחד נשאר אדיש. ראשי מערכת הביטחון נחרדו. האמריקנים שפשפו עיניים באימה מול ניסיון העידוד השקוף להחזיר את התנופה לטרור העולמי.
אפילו האדמה הצטרפה למוחים: ניסתה לנער את הספין המופלא הזה מעצמה ורעדה ב-5-ריכטר. אמנם, כצפוי, מפריחי השממה ונאמני ארץ ישראל וגאולת ישראל התעצבו קשות, אך מה זה לעומת החזרת התקווה ולחלוחית השמחה לסריג האליטה הסְמוֹלנית השלטת? שמחה ותקווה שנדמה היה, שנשללו מהם באכזריות עם עליית ישראל על מסלול הניצחון על הטרור. וכדי ששמחה זו - מהגדולות בשמחות ישראל מאז עשו מלך המוקטעה ו-40,000 מרצחיו עליה מתוניס, לא תתפוגג, צריכים יזמיה לקַבֵּע אותה. ומה יותר מְקַבֵּע שמחה מחוק עזר לעקירה? חוק שיוכיח את אצילות העוקר ואת מסירותו לשליחותו: 'חוק חוות השיקמים תחילה'?
החוק ממש טבעי וקל לאכיפה: כל מי שיציע עקירת יהודים מביתם שבמולדתם, או יצביע בעדה (באחד מפורומי העקירה המתוכננים), ינדב לעקורים את חוותו או חווילתו, או שווה ערכה, מיד עם ההצעה. כך יופרך חשד (שהוא כמובן חשד-שווא) שזמם העקירה הוא מטעמי סְמולֶנֶת (עקירת יהודים בשביל הכיף), נֵירונִיזם (שריפת רומא בשביל הכיף), או ניסיון למצוא חן בעיני פרקליטי אי יווני.
הנידוב ימנע קיטוב בעם. עומק הנידוב כעומק אי-הקיטוב. והיה ויתגברו אצל העוקר יצרי אנוכיות לא-ממלכתיים והוא יחמוד את חוותו עד כדי סירוב לנידוב? החוק יכול לנקוב באמצעי אכיפה. ובל נשכח שאנו במדינת חוק, והסרת חסינות ומעצר מינהלי חיש יחזירו חשק למלא חובה לאומית (כי הרי עוקר נבון אינו מחפש לעבור את ייסורי נועם פדרמן בשביל איזו חווה עקורה!).
לעוקר הנעקר תוצע בחירה חופשית נדיבה בעת שיתנתק מחוותו: הוא גם יוכל לבחור לאיזה אזור בנגב יעדיף להתפנות (להתנתק), גם יגרוף מענק הינתקות נדיב וגם יזכה במטפל פיליפיני צמוד לשיכוך הלם העקירה (הינתקות). כמובן, שחוות השיקמים מוזכרת רק לתפארת ההמחשה, והעיקרון ישים וטוב לכל דירה בתל אביב (וכידוע, דין תל-אביב כדין נצרים), ולכל חווילה בכל כפר שהוא (שמריהו) או כוכב אחר (כוכב יאיר למשל).
היתרונות של חוק אלטרואיסטי זה - כבירים. תקצר היריעה מלפרטם. אך מעל כולם מתנשא דגל הדוגמא האישית. נבחרי העם, יזמי העקירה, יוכלו לדבר עם העקורים בגובה העיניים. לא רק שיוכלו להישיר מבט למפריחי מולדת ולהסביר להם: "חֶברֶה, אנחנו בעידן חדש: 'מהיום, ציונות זה עקירה", הם יוכלו לשיר שיר חדש בלב שקט ובלי מוסר כליות: "אנו באנו ארצה לעקור ולהעקר בה". כך, גם נפתור את מחלוקת עתיקה בישראל: 'מה עדיף, סיני או עוקר הרים'. פשוט מאוד, נעקור בדרך שעקרנו בסיני.
פריש-מיש אמיתי בישראל.

תאריך:  12/02/2004   |   עודכן:  12/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן ברץ
אין מדינה ששינתה כיוון משקיעה לצמיחה, שהודגש שוב ושוב על ידי התקשורת (כולל הממלכתית) כמה רע בה
אליקים העצני
נסים ישעיהו
פרופ' ג'רלד פרמן
עומר כרמון
לא מספיק שממשלות ישראל לא עושות דבר כדי להגן עלינו מפני רעידות אדמה - שר הבינוי והשיכון, אפי איתם, מעוניין גם לבטל את הממ"דים ולהחליש עוד את עמידות הבניינים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il