X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אהבתי את הרעיון הפרסומי של מערכת הבריאות בה מופיעים רופאים שמספרים על חולה שיש להם במחלקה, שעתיד למות אם לא יקבל את תרופה שמשרד הבריאות הוציא מהסל. אכן נוגע ללב!
אפשר ללכת עם הרעיון הזה קדימה וברצינות. משרד הבריאות מטפל כיום על חשבון הציבור בעשרות אלפי חולים במחלות כלי דם ונשימה הנובעות מעישון מוצרים הנמכרים על-ידי חברות פרטיות. הנזק הישיר שנגרם למערכת הבריאות הוא מיליארדי דולרים בשנה, של אשפוז, ניתוחים וטיפול יקר, שללא עישון היה נחסך.
נשאלת איפה השאלה האם הפרט המעשן בגיל 18-30 ומעמיס בגיל 50-60 את מערכת הבריאות בעלויות גבוהות בהרבה מ"תרומת" מיסיו, היא לגיטימית בשם הליברליות, או לחילופין האם לגיטימי למנוע טיפול מחולה שללא טיפול יקר הופך לסופני, זאת על חשבון חולים במחלות שהם גרמו לעצמם? לדעתי לא.
כיום האוצר קובע שמאות חולים, שלא באשמתם, צריכים לשלם אלפי שקלים, שאין, לחודש. כיוון שאין כסף החולים עתידים בזמן קצר למות, דבר שהיה נמנע אם היו מקבלים טיפול תרופתי נאות. במקום זאת האוצר צריך לקבוע שמעשנים חולים, באשמתם, ישלמו את כל הוצאותיהם הרפואיות, הקשורות במחלות כלי דם ונשימה הקשורות ישירות לעישון. אז יעשה צדק גדול יותר ויהיה הרבה מאוד כסף בקופה. משרד הבריאות צריך לדאוג לבריאות האזרחים ולא לטיפול במחלתם, בניגוד לחלם, לתקן את החור בגשר ולא להקים בית חולים בתחתיתו לרפא את אילו שנפלו דרכו.
_________________________
- בארה"ב כבר נערכו בשנים 97-99 משפטים נגד חברות טבק, שחויבו בפיצויים שהיו מאפשרים לנו להקים את מדינת ישראל על הירח (מזרח תיכון חדש). מדינת טכסס לבדה הגיעה להסדר (דמי חסות) ללא משפט עם חברות הטבק בסכום הדמיוני של 15 מיליארד דולר! במשפטים שנערכו נגד חברות הטבק הוכח שחברות הטבק הוסיפו לטבק חומרים ממכרים, הדיחו קטינים ועוד, מעשים שבכל קטגוריה אחרת הייתה מזכה את עושייה להעתקת מגורים לשנים ארוכות בדיור מוגן.
כיום שחלק מפעילות חברות אלו מנותב למזון, שוב נמצא שהמנוולים הכניסו למזון חומרים ממכרים למזון במטרה להגדיל את הצריכה. במשפטים אלו הוכח בתמיכת מאות מחקרים, שהעישון פוגע בכלי דם ומערכת הנשימה.
לכל המעשנים והליברליים האחרים. נושא הקשר בין העישון למחלות שונות נחקר והוכח על-ידי מיטב עורכי הדין בארה"ב. הספרות באינטרנט בנושא היא רחבה. עצם העובדה שאף תביעה לא הושבה ריקם בידי עשרות שופטים ומאות מושבעים מצביעה על כך שניתן גם פה להצליח.

תאריך:  19/02/2004   |   עודכן:  19/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
שמואל ריפמן
למרות הדיבורים הרבים והתוכניות הלא מעטות להסדרת בעיית הבדווים בנגב, ולמרות שלכל ברור שבלי פתרון נאות והולם הבעיה לא תיפתר ורק תחריף ותתעצם, המדינה אינה עושה את הנדרש
אינג' שבתאי עזריאל
עופר אלקלעי ויואב ברנזון
עו"ד תומר ח. הנריק ריטרסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il