X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

השבוע התגייסה בתי לצה"ל. היא התגייסה בתקופה בה הלגיטימיות של הצבא לא מובנת מאליה. בתי התגייסה בתקופה בה רבע ממחזורי הגיוס החילוניים נדחים כתוצאה מעודף, תקופה בה היועץ המשפטי לממשלה מגלה אמפטיה לסרבני גיוס, ופרקליט המדינה הוא איש שלום עכשיו, תנועה המשתפת פעולה עם אויבי המדינה - המוסלמים במרחב בין הירדן לים, תקופה בה שופטי בג"צ מחליטים שנוחות המוסלמים קודמת לחיי יהודים בעניין הגדר, בתקופה בה מדינת ישראל בעלת צבא "מפואר" עם ציוד מתוחכם נכנעת לטרור ועומדת חסרת אונים מול מתקפת טילים יום-יומית על שדרות. תקופה בה בג"צ פסק לטובת עדל קאעדן נגד קציר, תקופה בה אחד משכנינו מכאוכב, ישוב מוסלמי בגליל, נתפס בסיוע למעשי רצח של ארגון מרצחים והצטרף לעשרות אזרחי ישראל מוסלמים, שכבר יושבים על סיוע למרצחים.
לכבוד אירוע הגיוס, נערך אירוע משפחתי בו כמעט כל המשתתפים המבוגרים, קצינים וחיילים קרביים במיל. והנשים שירתו כולן בצה"ל למעט סבתא סלמה. אחרי שירות של 4 שנים בסדיר ו-20 שנה במילואים, פתאום הבנתי, שהיחידה שמבינה למה צריך לשרת בצבא היא סבתא סלמה.
סלמה הוברחה לאנגליה במסגרת KINDER TRANSPORT עם כניסת הנאצים לאוסטריה. להוריה לא שיחק המזל והנאצים השיגו אותם בבריחתם על פני מערב אירופה. סלמה חשה כבר בגיל 10 מה זה חוסר אונים הקשור בזה שליהודים אין צבא ואין מדינה, ולכן השאלה למה לחיות במדינת ישראל ולמה לשרת בצבא ברורה לה כתוצאה מחוויה אישית קשה. לסבתא סלמה כבר יש שולשה נכדים בצבא, ועד סוף השנה יהיו חמישה מתוך חמישה-עשר.
בין הסיבות לגיוס לצבא שאנו מכירים ניתן למנות מאצ'ואיזם, אנדרנלין וחובה לא נעימה אך הכרחית. שמתם ודאי לב שנעדר השיקול הפטריוטי, אותו אנו שומעים מדי פעם מקצינים בכירים, שיודעים מה נכון פוליטית לאמור. אצל סלמה הגיוס מטרתו להגן על חיי יהודים, דבר שנשכח מנהיגי המדינה התופסים את משרות מוסדות השלטון של מדינת היהודים.
בשנים האחרונות נראה שההשכלה בישראל צועדת לאחור. במבחנים משווים באנגלית, מתמטיקה, ומדעים, ילדי ישראל נמצאים במקום "טוב" אחרי ילדי פולין, פורטוגל ותאילנד. אך נראה שהבעיה חמורה עוד יותר בנושא חינוך והסברה של ילדנו: למה בכלל אנו פה? הסמן המציין את חזרתנו לגלות הוא הפרסומת הקופצת באתרי אינטרנט על כרטיס עבודה בארה"ב, או בשלטי דרכים על האפשרויות לקבלת דרכון של אחת ממדינות הגויים, מדינות שרובן ככולן סירבו לקבל ולו יהודי פליט אחד מגרמניה, אוסטריה או צ'כוסלובקיה. זכור המשפט המצמרר, שהשיב נציג קנדה בוועידת אוויון (1939) בתגובה לשאלה כמה יהודים הוא מוכן לקבל: "Non is Too Many" - זוהי הסיבה העיקרית לגיוס לצבא ולהישארותנו במדינה הקשה הזו.
את ההכרה הזו, למה אנו פה, לא הפנימו אישים במערכות הממשל: בכנסת, בממשלה, במנהל הציבורי, בצבא ובבתי המשפט.
אני מציע לקוראים, לערוך משאל בין מורי ילדיהם: מי אמר "Non is Too Many" ובאיזה הקשר, ולמה בכלל אנו נמצאים פה ולא בחו"ל. מורה שיענה נכון הוא מורה ראוי לילדיכם.

תאריך:  04/09/2004   |   עודכן:  04/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הפרטת קרנות הפנסיה החדשות שהסתיימה השבוע, והגשת "דוח בכר" בשבוע הקרוב - יחלישו את כוחו של ענף הבנקאות ויחזקו את מעמדן של חברות הביטוח
אריה אבנרי
אוריאל שטרית
נסים ישעיהו
אפשר להניח כי האסוציאציה העולה אצל הקורא הסביר, מקשרת את הדברים הנ"ל למצוות מעשיות שיהודי מחוייב בהן; תפילין, שבת ועוד כאלה. כל המצוות חשובות ביותר, אבל כאן מדובר על הפרת הברית ביחס לארץ.
דודו אלהרר
בעניני ממון, עסקים ותעסוקה, אנחנו בודקים היטב מי עומד מולנו, את קורות חייו, אך שונים בתכלית הם פני הדברים כשאנשים מתוכנו מבקשים לדון ואף לחתום על מיני שטרות מחייבים, עם אויבים המעמידים פנים של מבקשי שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il