X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

ביום 13 לספטמבר 2004 מלאו אחת-עשרה שנים להסכם אוסלו, הסכם אשר הוגיו בצד הישראלי האמינו שהנה הנה הגיעו ימות המשיח ומתגשמת נבואת הנביא ישעיהו: הטנקים יהפכו למחרשות, החניתות למזמרות, וגר זאב עם כבש ובא שלום לעולם.
בתום מלחמת ששת הימים מצא עצמו צה"ל על גדות תעלת סואץ ובמפרץ שארם השייח', במזרח על גדות הירדן ורמת הגולן המאיימת. ומעל הכל שחרור הסמל המובהק של העם היהודי, שחרור הכותל המערבי מידי הנוכרים.
כולנו האמנו באופוריה של אותם ימים, שהנה עם שליטה כה נרחבת וניצחון כה מוחץ, אין ברירה אלה שפירות ניצחון זה יביאו את השלום הנכסף כפי שמקובל בכל מקום בעולם עוד משחר ההיסטוריה.
את סיני כבשנו מידי המצרים, את אזור יהודה ושומרון שחררנו מידי צבא ירדן ואת רמת הגולן נטלנו מידי הסורים. כלומר מידי עמים ברי הכרה.
במהלך עשרים-ושש שנים בין מלחמת ששת הימים להסכם אוסלו, הכרנו בעם חדש שלא נגדו לחמנו ולא ממנו כבשנו. יצרנו בעיה לא לנו, שכן אם כבשנו והאזור הינו תחת כיבוש, כי אז יש לבא בדברים עם העם הנכבש. כיום, לאור הסכמי אוסלו, הפכנו את אותה ברכה שיש בניצחון הצבאי לקללה.
לכל בר-אורין ולכל הדיוט ברור, שהסכם אוסלו מוביל להקמת מדינה פלשתינית על כל שטחי יהודה ושומרון וחבל עזה. קטנה הבנתי כיצד מדינה כזו יכולה להתקיים כיחידה כלכלית וכיחידה מדינית. מישהו מכיר מקרה דומה בעולם בו למדינה אין רצף טריטוריאלי? איך בדיוק יהיה הקשר הפיסי בין עזה לרמאללה?
במצב מוזר זה אליו נקלענו, ולצערי אנו צועדים לקראת אסון נורא מבחינת מדינת ישראל וקיומה, שכן לעניות דעתי, הנני קובע קטגורית: אין מקום לשתי מדינות בין הירדן לים. ואנא, סילחו לי שאיני יכול לפרט את נימוקי, שכן קצרה כאן היריעה. אך לא צריך להיות בעל חשיבה מעמיקה כדי להגיע למסקנה זו.
במצב מוזר זה, מן הראוי לשקול לחזור לשולחן הדיונים, לשבת מול הירדנים, המצרים והסורים לקביעת השלום הנכסף. שכן הסכם איתם יחסוך לעם ישראל את קללת הקמת המדינה הפלשתינית שאינה ברת-קיום. ואם רוצים בכל זאת מדינה פלשתינית, הנה היא: תהיה מיוסדת על שתי גדות הירדן - זו לא שלנו וגם זו לא תהיה שלנו, וכך אולי אולי יהיה שלום בארץ. כל דרך אחרת היא אסון והרס לנו ולבנינו ובראשי תיבות אוסל"ו

תאריך:  13/09/2004   |   עודכן:  13/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
גילוי דעת של אנשי יש"ע והימין - פגיעה בצה"ל וערעור שלטון החוק; מילים הן לפעמים נשק לא פחות מסוכן מכדורים. יש חשש ממשי וגלוי למלחמת אחים - שתוצאותיה מי ישורנו. השימוש במונח "פשע נגד האנושות" בקשר לפינוי הוא ביזוי של הממשלה, צה"ל ושלטון החוק והוא כשלעצמו - "פשע"
איתמר רועי
שר הפנים, אברהם פורז, דאג להביע בפני עובדי הרשויות המסכנים את דעתו המלומדת
מיכאל שרון
מאמר זה הינו חלקו השני והמשלים של המאמר שהתפרסם כאן "האמנות כרלוונטית לקיום - אדוורד מונק". עניינו הפעם הינו כללי עוד יותר - חשיבותה של התמקדות בו-זמנית במערך מורכב, התמקדות מ-2 נקודות תצפית ניבדלות, דבר חיוני להבנת-עומק של הבעייה או הנושא שלפנינו. גם הפעם מומחשים ומשוזרים הדדי באמצעות הצפייה בתמונה של מונק, הן ההבטה "אחורה" לתהליך החשיבה עצמו, והן תכנים בסיסיים עמוקים בחיינו ובתרבות המערב שניתוח התמונה חושף
מוטי שפירא
אברהם שרון
מכתב פתוח לשמעון פרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il