X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

עמותות משקיעות כספים רבים בקמפיינים דיגיטליים שנכשלים בזה אחר זה, עד שהן נאלצות לקבוע לא פעם שהדיגיטל לא עובד. האמת? שהן פשוט לא הבינו איך עובדים איתו. כש׳ טיק טק ׳ פרצה לשוק נחשפו הסודות והדיגיטל התחיל לעבוד עבור העמותות
אנשים נוטים להגיד הרבה פעמים "הדיגיטל בכלל לא עובד", או ״פרסום בדיגיטל לא מתאים לעמותות, כל היום מגייסים כסף ולאנשים נמאס״ ועוד פנינים מהז׳אנר הזה. והאמת? יש להם נקודה. פרסום בדיגיטל באמת לא תמיד עובד, עמותות מוציאות כספים רבים על פרסומים וקמפיינים ברשתות שלא מוכיחים את עצמם ולא מגייסים מספיק אפילו כדי לכסות עלויות.
וזה כואב, כי מי שמבין בעמותות ומי שמבין בדיגיטל, יכול היה לצפות את הכשלונות האלה מראש. הוא מבין למשל שקמפיינים ברשת לא מתחילים ביום אחד. שהפנים הדיגיטליות של העמותה צריכות לנכוח תמיד, לא רק בעיתות קמפיין. שעמותה צריכה להחזיק לעצמה תשתית דיגיטלית חזקה וטובה לאורך השיגרה כדי להגיע מוכנים לרגעים כאלה.
מי שמבין יודע גם לפנות לקהל הנכון, ורק אליו, ומבין שמדובר בבזבוז משאבים נוראי כשפונים לקהל רחב מדי מבלי ידע כיצד לפלח אותו, או מיהו אותו קהל. מי שמבין יודע שלפעמים פנייה שמנוסחת בלשון מסוימת תעורר אנטיגוניזם או תשעמם, ואותה פנייה שתנוסח אחרת תישלח כמו חץ לתוך הלב של התורמים.
מי שמבין יודע שהדיגיטל אכן בכלל לא עובד, כשלא יודעים לעבוד איתו. אבל עובד ביג טיים ומשנה את העולם, כפשוטו, כשיודעים את העבודה. אל תוך האכזבה הזו של העמותות והנסיונות הכושלים האלה נכנסת ' טיק טק ' עם שפה חדשה וכללים שאף אחד עוד לא שמע עליהם. עם ניסיון של קרוב לעשרים שנה בעולם העמותות וצוות שלם של אנשי מקצוע מתחום הארגונים, ועם חברת בת שמגייסת מיליונים, כשמה, בכל חודש, עבור עמותות מכל סוג, משרטטת טיק טק את העתיד בדיגיטל ואת העוגן עבור עולם העמותות.
אברהם הלחמי מנכ"ל החברה ושלמה היימן מנכ"ל שותף, מתמחים כל אחד מהם למעלה מעשור בתחום העמותות. יחד הם הקימו את ׳טיק טק׳, למדו מהטעויות הרבות של שיטות העבודה האחרות המצויות בקרב משרדי הפרסום, הפיקו את הלקחים הנכונים, דייקו את הצרכים של עמותה ובידלו אותם מצרכי החברות השונות במשק, והפכו בתוך פחות משנתיים לחברה המובילה והמצליחה בתחום, כשהדגל הוא מקצוענות שיא, אמינות, ניסיון בלי סוף, ומעל הכל - הצלחה כבירה במספרים.
"עמותות לא תמיד מצליחות להביא את עצמן למצב שהן ממוצבות בצורה נבונה מבחינת הנראות והפרויקטים שלהן, אז הן פונות לכל מיני כיוונים אצל בעלי מקצוע
שונים", מסביר הלחמי את הקונפליקט. "הרבה ארגונים מתחילים את החודש כבר בהוצאה קבועה של 8000 ש"ח ריטיינר למשרד פרסום, ובעצם לא מקבלים ממנו כמעט שום תמורה, פרט לעיצוב מודעה לבקשתו פה ושם. וזה מהסיבה הפשוטה, שלמשרד הפרסום אין את היעד הממוקד הנדרש בתחום העמותות. כשמנהלי העמותות האלה צריכים לטוס לחו"ל, הם יפנו לאיש מקצוע נוסף, בתוספת תשלום, ויבקשו ממנו ליצור חומרים באנגלית, מה שמשרד הפרסום לא מספק להם בצורה טובה. ברוב העמותות נדרשות פעולות ממש יום יומיות שמשרדי הפרסום פשוט לא יודעים איך לבצע בצורה טובה.
"פנה אליי מנהל עמותה שיש לו משרד פרסום כבר חמש שנים, ואמר לי: "אני טס שבוע הבא לסבב של פגישות עם תורמים גדולים. מה אני מראה להם? איך אני מציג את עצמי?" משרד הפרסום ברוב המקרים יגיד שהוא ייצר לו פרוספקט, אבל אני אומר לך שהתורם יעיף את הפרוספקט הזה לכל הרוחות, זה לא ידבר אליו בשום צורה, רק ירחיק אותו. צריך לדעת מאוד טוב את המטריה, איך לפנות, למי לפנות, עם אילו חומרים לבוא. ועמותות נותנות פעם אחר פעם למי שלא אפה לחם אף פעם לאפות את הלחם שלהן".
הניסיון עושה את ההבדל
ואם נשמע לכם שטיק טק הקימה משרד פרסום נוסף מאותו הסוג, הצוות שטיק טק הקימה וריכזה אינו מורכב בכלל מאנשי פרסום, אלא מאנשי מקצוע שונים מתחום העמותות. "בחברה נוספת שהקמנו, 'מיליונים', שעוסקת באופן ספציפי בגיוס כספים לעמותות וארגונים, אנחנו מעסיקים מעל 100 טלפניות במשרות מלאות יום יום ומאחוריהן מערך שלם של דיגיטל, איסוף לידים ופרסומות ברשתות", מספר שלמה היימן, "אנחנו נמצאים כל יום, כל היום, בממשק עם עמותות, ומבינים את הצרכים שלהן כמו שאף משרד אחר לא יכול להבין. כמות הלקוחות שיש לנו מהתחום הממוקד של העמותות מקנה לנו שעות כל כך רבות של עבודה מולן וצבירת ניסיון כל כך משמעותי, שאף משרד אחר שלא מתעסק עם זה מסביב לשעון לא יכול טכנית לצבור.
"היום, אחרי הניסיון שצברנו, אנחנו כבר יודעים לבד מה העמותה שמולנו צריכה. זו גם הבנה עמוקה מאד, גם ניסיון מאוד משמעותי בפועל, וגם ובעיקר הצלחות מוכחות בלי סוף. אנחנו מגייסים כל כך הרבה כסף בכל יום עם האסטרטגיה שבנינו ופיתחנו, שהגענו לעמדה שאיפשרה לנו לפתוח חברה נוספת שלא תתמקד בגיוס כספים אלא בבנייה של כל התשית הרחבה שכל עמותה צריכה. משם, רוב הארגונים כבר יוכלו לגייס כסף בעצמם".
מענה מדויק לכל ארגון ועמותה
לאברהם חשוב להבהיר: "לא באנו לבנות עוד משרד פרסום. בנינו חברה ממוקדת מאוד. מתוך כך, גם התמחורים שלנו ממוקדים לגמרי. אין אצלנו מושג של עמותה שמשלמת 10,000 ש"ח בחודש "בשביל כל מה שצריך". יש לנו חבילות מאוד ספציפיות, שמספקות את המענה המדויק לכל עמותה וארגון, ותמורת תשלום מסוים לפי העניין אנחנו מספקים חבילה של מוצרים שאותם הלקוח צריך. לא ריטיינרים חודשיים, אלא תשלום תמורת מוצרים ספציפיים. כל לקוח אצלנו יודע בדיוק מה הוא
מקבל תמורת כל שקל שהארגון שלו שילם. אם זה רילסים לאינסטגרם, סטטוסים לוואטסאפ, ניוזלטר שבועי או חודשי, סרטוני יו טיוב, מיתוג מחדש או אתר במקרה הצורך. עבור הפקה, כתיבה ועיצוב של ניוזלטר שבועי, לדוגמה, יספיק סכום של 2,500 ש"ח. סכום שמכסה את עצמו בקלות מהניוזלטר בעצמו.
מבחינתנו, כשאנשים גולשים בגוגל הם חייבים למצוא שם מידע נגיש ביותר וסופר עדכני על הלקוח שלנו, וכל ארגון צריך להיראות כמו ארגון רציני. כשהתורם התורן יעשה חיפוש, הוא ימצא בקלות את כל המידע שיצור את הרושם שלו על העמותה בתוך דקות".
"התמחות נוספת שפיתחנו בהקשר הזה", הם מרחיבים, "זה יחסי ציבור בכל העולם גם לעמותות קטנות או מגזריות. בתור התחלה, אנחנו מקפידים שעל כל אחד מהלקוחות שלנו יעלו 4-5 כתבות באנגלית, שיספקו בקלות תדמית מקצועית על הארגון. בהמשך, באופן שוטף וקבוע, טיק טק מייצאת החוצה את כל הפעילויות החדשות של כל עמותה שעובדת איתנו, ודואגת לעדכן את העולם בכל האמצעים הקיימים על כל דבר טוב שנעשה בעזרת העמותה. הפרסום הזה מעניק לעמותה תדמית יציבה ומבוססת, ומספק כל הזמן סיבות נוספות לתרום לה. בקצרה", מגדיר אברהם הלחמי, "הייתי אומר שאנחנו "משרד פרסום של 2024 לעמותות בלבד".
הלחמי, היימן וכל הצוות שאיתם ממוקד בעמותות, ובא עם ניסיון גדול בגיוסים ופרויקטים ארציים ועולמיים. "אנחנו יודעים למתג ארגונים מאפס, לייצר פרוספקטים, ספרים דיגיטליים, סרטונים קצביים על-פי השפה המקובלת באינסטגרם וברשתות היום, ארט ברמה גבוהה. יש לנו אפטריסטיות, עורכות וידאו, בוני אתרים, וכותבי תוכן המתמחים באתרים, בניוזלטרים ואפילו בעלונים לבתי כנסת וכתבות פרופיל על רבנים".
השנה היא 2024 והיום יותר מתמיד צריכים מנהלי עמותות לדעת שמה שהיה פעם - כבר לא תופס. יש לעמותה שלכם צורך אדיר ואמיתי להיות נוכחים באינטרנט ובכל מקום, בצורה הכי מקצועית ומתוקתקת שיכולה להיות. עם הסרטונים הכי טובים, עם כמות הצפיות הכי גבוהה, עם המעורבות הכי פעילה של הקהל, ועם תשובות מוכנות לכל שאלה, כאלה שישכנעו את כל מי שנתקל בעמותה שלכם למה העולם לא יכול להתקיים בלעדיכם.
פגישת אסטרטגיה ללא עלות
"אם אתם מבינים את כל זה ולא מצליחים לספק את התוצאות בעצמכם, הרשו לעצמכם להיעזר בנו", קורא הלחמי, "אם העבודה הזו שואבת מכם אנרגיות רבות ולא מוכיחה את עצמה כפי שהייתם רוצים - תפילו את זה עלינו. אנחנו כל כך מנוסים, שבשבילנו זה קל. עמותות הן הלחם והחלב שלנו. קבעו איתנו פגישת אסטרטגיה, ומשם כבר נתקדם יחד ונבנה פנים שיווקיות חזקות ובלתי מנוצחות לארגון שלכם".

תאריך:  13/02/2024   |   עודכן:  13/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il