את דרכו המקצועית בתחום הייעוץ התקשורתי החל ב-1985 בזמן שהותו בניו יורק, אז התקבל לעבודה במשרת סטודנטים במשלחת ישראל לאומות המאוחדות. כעבור מספר חודשים מונה על ידי בנימין נתניהו, באותה עת שגריר ישראל באו"ם, לתפקיד דובר המשלחת. ב-1988 עם תום כהונתו של נתניהו באו"ם, סיים גם הוא את תפקידו כדובר ושב לישראל.
הקשר המקצועי בינו ובין נתניהו נמשך בישראל וב-1988 שימש כיועצו התקשורתי בבחירות המקדימות במפלגת הליכוד. לאחר ניצחון הליכוד בבחירות, כאשר מונה נתניהו לתפקיד סגן שר החוץ מונה ארד לשמש כעוזרו וכממונה על ההסברה.
ב-1992 עבר לכהן כמנכ"ל העמותה "חוקה לישראל". ב-1993 חבר לאחיו יובל ארד והשניים הקימו יחדיו משרד לייעוץ אסטרטגי ויחסי ציבור בשם "ארד תקשורת".
בבחירות לראשות הממשלה ולכנסת ה-14 (1996) שימש כחבר צוות ניהול הקמפיין של הליכוד ונתניהו בראשו. נצחונו של נתניהו בבחירות 1996, זאת בניגוד לציפיות ולהערכות, הפך את ארד לאחד היועצים האסטרטגיים הבולטים בישראל ובשנים לאחר מכן היה מעורב בניהול מספר רב של קמפיינים בזירה הפוליטית. זמן לא רב לאחר הבחירות נוצר קרע ביחסיו עם נתניהו והשניים חדלו לעבוד יחדיו.
בבחירות לכנסת ה-15 (1999) היה מעורב בניהול קמפיין הבחירות של מפלגת המרכז בראשות איציק מרדכי. בבחירות הישירות לראשות הממשלה ב-2001 נמנה על צוות מנהלי הקמפיין של אריאל שרון, שהסתיים בנצחונן. לאחר הבחירות המשיך להימנות על חברי פורום הייעוץ המצומצם של שרון (זכה לכינוי – פורום החווה). בבחירות לכנסת ה-16 (2003) נמנה בשנית על צוות מנהלי הקמפיין של שרון, אשר שוב הסתיים בניצחון.
בבחירות לכנסת ה-17 (2006) נמנה על צוות מנהלי קמפיין הבחירות של מפלגת קדימה בראשות אהוד אולמרט. ב-2007 היה שותף לניהול הקמפיין שניהל שמעון פרס לכהונת נשיא המדינה. בבחירות לכנסת ה-18 (2009) נמנה על צוות מנהלי הקמפיין של מפלגת קדימה, הפעם בראשות ציפי לבני.
ב-2006 נמנה על מייסדי המכון למנהיגות העתיד.
לצד פעילותו כיועץ לאישים וגופים פוליטיים, המשיך לעסוק בפיתוח פעילותה העסקית של "ארד תקשורת" וכיהן כיושב-ראש החברה. בין היתר בזכות הקשרים שצבר בעולם הפוליטי והעסקי הפכה "ארד תקשורת" לאחת החברות המובילות בתחום יחסי הציבור והייעוץ האסטרטגי בישראל ובין לקוחותיה נמנו כמה מהחברות והארגונים הגדולים במשק. ב-2007 רכשה "ארד תקשורת" כמחצית מהבעלות על קבוצת הפרסום "יורו תל אביב".
ב-2010 עלה שמו לכותרות במסגרת פרשת "מסמך הרפז", זאת מאחר והמסמך אשר עמד במרכז הפרשה נשא את לוגו המשרד "ארד תקשורת". לאחר פרסום הפרשה הכחיש כל קשר למסמך המדובר ואף הגיש בעניין זה תלונה למשטרה. במסגרת חקירת הפרשה על ידי המשטרה וגורמים נוספים, נתגלה כי המסמך אכן זויף.
ב-2018 פרסם את הספר "קילר אינסטינקט", אותו כתב יחדיו עם הפרסומאי משה גאון וד"ר ארז יעקבי. בספר עסקו השלושה בתורת ניהול קמפיין פוליטי.