שעיר לעזאזל
|
מה מסמל שילוחו של השעיר לעזאזל במרכזה של עבודת יום הכיפורים? כדי להבין זאת, יש לזכור שהכהן הגדול היה לוקח שני שעירים - ומכאן שיש הבדל בין שני סוגי חטאים והכפרה עליהם. יש לכך גם לקח מוסרי ממשי לכל אחד מאיתנו
|
|
|
הרוב קובע או הרוב קבוע
|
יסוד הכרעת הרוב מצוי בפרשת השבוע - ואותו פסוק גם מלמד אותנו כללים חשובים באופן בו יש לשמוע את כל הדעות ואז להגיע לכלל החלטה
|
|
|
מנהיג נולד
|
משה רבינו אינו המנהיג הקלאסי: אין לו כריזמה או אישיות עוברת מסך. אבל הוא בהחלט המנהיג האולטימטיבי, היוצא אל אחיו ורואה בסבלותם והמעמיד בראש את הערכים ולא את הדיבורים
|
|
|
רילוקיישן נוסח אברהם
|
הדרך בה מקיים אברהם אבינו את הציווי לעלות לארץ ישראל מלמדת אותנו רבות על סדרי-עדיפויות נכונים: לצד הקיום המיידי של הצו האלוקי, אברהם אינו מזניח את רכושו משום שהוא מבין את חשיבותו ביישום ייעודו
|
|
|
"בקטנה"
|
מדוע יש מי שמוכנים לרמות "בקטנה" אך נחרדים למחשבה שירמו "בגדול"? וכיצד מגיעים ליושרה שתמנע גם את המעשים שאפילו אנשים ישרים נכשלים בהם? * מבט אל נקודות ההשקה שבין מוסר התורה לבין הכלכלה ההתנהגותית
|
|
|
מקוששי המיילים
|
סיפורו של מקושש העצים, המופיע בסוף פרשת השבוע, הוא למעשה הסיפור של כולנו - שלא מסוגלים לכאורה להתנתק משגרת העבודה המודרנית * ניסוי שנערך בארה"ב הוכיח שההינתקות אפשרית ואפילו חיונית; במקורותינו קוראים לזה במילה אחת: "שבת"
|
|
|