Zoom Out מהמרכז לפריפריה!
|
משומקום, באה לפתע בשורה חדשה: במהלך ימי הקורונה נכנסנו כולנו לעידן ה"זום", שאיפשר למיליוני ישראלים לעבוד באמצעות שיחות ועידה מהבית, או מכל מקום אחר שיחפצו בו, זאת במקום להיטלטל שעות ארוכות מדי יום לעבודה במשרד וחזרה ממנו
|
|
|
|
קירוי - הדבר הבא בנדל"ן
|
מדובר בזווית חדשה ומעניינת ביותר של התחדשות עירונית, זאת במקביל לפינוי בינוי ולתמ"א 38 המוכרים לכולנו
|
|
|
מה נוכל ללמוד מכשלון מחיר למשתכן
|
על-מנת למשוך בכל זאת אוכלוסייה חזקה ממרכז הארץ לעבר הפריפריה, היה מקום לקדם את התוכנית במסגרת "כלים שלובים" יחד עם שיפור משמעותי של תשתיות בפריפריה, ובמיוחד שיפור כל נושא התעסוקה
|
|
|
חניון דן כסנונית ראשונה
|
העסקה הזו ממחישה את השינוי המהותי שעבר כל נושא ההתחדשות העירונית במהלך השנים האחרונות ובמיוחד עקב מגיפת הקורונה. אם בעבר הלא רחוק הנטייה הטבעית הייתה להקים מגדלי משרדים חדשים במקום אזורי התעשיה הוותיקים, הרי שהעודף העצום של מיליוני מ"ר משרדים, לצד מחסור לא פחות גדול בדירות באזור הביקוש, מחייב חשיבה מחוץ לקופסא, דוגמת המודל של חניון דן
|
|
|
הבו מים לגבעתיים
|
האם אכן ההתחדשות העירונית המתוכננת בשנים הקרובות, תצלח את אתגר התשתיות המשלימות? האם אנחנו, היזמים, שממילא מהססים בימים אלה האם בכלל כדאי לגשת לפרויקט של התחדשות עירונית, זאת בשל הביורוקרטיה הסבוכה של מתן היתרים?
|
|
|
|
איך אפשר להצליח למתוח את אזורי הביקוש לפריפריה
|
מדינת ישראל שהינה קומפקטית וצרה, הינה ממש אידיאלית לפיזור מושכל ומאוזן של תושביה, מה גם שאנחנו צפויים תוך שנים אחדות לחצות את מספר הקסם 10 מיליון ותוך 30 שנה לערך, סביב 2050, להגיע למספר הבלתי נתפס של כ-18 מיליון תושבים
|
|
|
|
מנהל התכנון, תנו לתמ"א 38 לחיות!
|
לתמ"א 38 אין שום אלטרנטיבה ראויה באופק ולכן אין זה מקרה שלא מנהל התכנון, לא הרשות להתחדשות עירונית ולא שום גוף אחר ידע להציע במהלך ה"פינג פונג" של השנתיים האחרונות, כל צל צילה של תוכנית אחרת במקומה
|
|
|
33 אלף נורות אזהרה
|
אין שום קשר, לא ישיר ולא עקיף, בין המספרים המרשימים ששרי שיכון בזה אחר זה מלהגים באמצעי התקשורת, לבין המספרים בפועל
|
|
|
קול קורא במדבר
|
דווקא במהלך ימי הקורונה, כשההגיון הפשוט היה לחזק ולהרחיב את התוכנית, בא מנהל התכנון וקצב את הזכויות בתמ"א 38 ליזמים
|
|
|
|
רמת גן כנביאת זעם לסיום תמ"א 38
|
לא בכדי הזדעקו עשרות רבות של קבלנים ויזמים הבונים ברחבי העיר בימים האחרונים, למשמע ההחלטה האחרונה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, להקטין עוד יותר את המכפיל שיקבלו הקבלנים במסגרת תמ"א 38/2, הריסה ובנייה מחדש
|
|
|
איך להפוך את הפינוי בינוי לאפקטיבי יותר
|
בסופו של יום, ומבלי לזלזל כלל ועיקר בתמ"א 38, שהינה בהחלט אמצעי יעיל גם כן לקדם התחדשות עירונית, הפינוי בינוי מהווה את האלטרנטיבה המשמעותית היחידה לתוספת ריאלית של 20-15 אלף יחידות דיור להיצע הדיור השנתי
|
|
|
הקשר הגורדי שבין אנטליה לבין רעידת אדמה בישראל
|
בבוא יום הדין, והוא בוא יבוא על-פי כל הסטטיסטיקות האפשריות, מיהו זה שיישא באחריות לנזק שעל-פי כל התרחישים ייאמד בעשרות רבות של מיליארדים, שלא לדבר על נפגעים בנפש, ושלעומתו נזקי מגיפת הקורונה עשויים להראות כמו משחק ילדים?
|
|
|
|
שדה המוקשים המעכב התחדשות עירונית
|
העדר רגולציה ברורה של המדינה בנושא התמ"א 38, גורמת לכל רשות ורשות לאמץ מדיניות שונה בתכלית כשלעיתים קרובות המדיניות של אותה עיר מתהפכת ברגע שמתחלף ראש עירייה
|
|
|
לשקם את שוק הדיור
|
מלונות ומעונות סטודנטים זה טוב. אבל מה עם הסבת משרדים לדירות למגורים? * מדוע המועצה הארצית לא ניצלה את הזדמנות הפז הזו והתחילה לקדם בד-בבד גם הסבה של מיליוני מ"ר שטחי משרדים לדירות למגורים ובכך גם למנף התחדשות עירונית, מזן שלא הכרנו כלל עד היום?
|
|
|
איך ממשלות ישראל הופכות את הפריפריה למדינת סעד
|
הדרך הנכונה לפתח את הפריפריה, מתחילה ומסתיימת לא במתנות מסובסדות, שהביאו עד כה לרבבות "פילים לבנים" דירות זולות שעומדות כאבן שאין לה הופכין, אלא בייצור מנופי צמיחה אמיתיים שיהפכו אותה לאטרקטיבית דיה ויביאו אליה אוכלוסיות חזקות
|
|
|
|
|
התחדשות עירונית כאינטרס של העיריות
|
לא מעט פרויקטים נעצרו בשל העובדה שהעיריות הפכו אותם ללא כדאיים בעליל ליזמים והקבלנים * זה התחיל בביורוקרטיה ופרוצדורות שהתישו את הקבלנים עד שהחליטו לוותר, נמשך בהיטלי השבחה שהפכו פרויקטים רבים ללא כדאיים כלכלית והסתיים גם ברצון של הרשויות להטיל על הקבלנים את עלות תשתיות הציבור המשלימות
|
|
|
תשתיות כמנוע הצמיחה ליציאה מהמשבר
|
ישראל נמצאת על-אף הכל במצב טוב * היא לא אחרי מלחמה הרסנית וגם לא משבר כלכלי שנובע מכלכלה חלשה * נהפוך הוא, יש לה בסיס כלכלי איתן וכוח אדם מעולה ובד בבד גם אמצעי ייצור נאותים
|
|
|