עונשים - כן/לא ומה שביניהם
|
האם כאשר אנו מדברים על עונשים, אנו בעצם רוצים לדבר על גבולות, סדר, משמעת ותפקוד נורמטיבי? במידה שזה אכן כך, כיצד נוכל לחזק ולשפר פרמטרים חיוביים אלו?
|
|
|
כיצד תבטיחו יחס הולם לילדכם בכיתה?
|
יחסי הגומלין בין תלמידים ומורים הוא נושא שנחקר רבות בתחום החינוך, כפרמטר משפיע ואף מכריע בכל הקשור לסיכויי הצלחה של תלמידים ומורים * לא פעם שמענו על מורים שנחשבים "יוצאים מן הכלל", בשל יכולתם להשפיע על תלמיד להגיע להישגים כנגד כל הסיכויים * אך האם לנו ההורים יש יד בדבר?
|
|
|
כיצד לבחור חוג לילד?
|
הורים נאלצים לא אחת להתמודד עם סוגיית בחירת חוג בשעות הפנאי של הילדים, ובשאלה לאיזה חוג כדאי לשלוח את הילד * האם זה באמת כה חשוב או רק ממלא פונקציה של תעסוקה? וכיצד ניתן לסייע לילד להפיק קצת מעבר מכל חוג?
|
|
|
תעודת מחצית - קרש קפיצה להצלחה
|
חלוקת תעודות מחצית יוצרת בהלה והיסטריה בקרב ההורים, הילדים והמורים. חשוב לזכור להכניס את הדברים לפרופורציה ולהבין שהציונים הם לא לתעודה * מיכל שפר מיכאלי מספרת כיצד ניתן לעשות בתעודה שימוש כקרש קפיצה להצלחה ולחיזוק מקומם של ילדינו בבי"ס
|
|
|
כתיבה וקריאה - לא רק מה שחשבתם
|
כתיבתו של האדם מתחילה באופן רשמי בהיותו בן 6, כאשר הוא מתחיל ללמוד בכיתה א' * זאת לצד רכישת מיומנות קריאה ועמידה בריבוי משימות הכרוכות במעבר למסגרת חינוכית-לימודית * האם ישנה דרך אחת ללמוד קרוא וכתוב והאם נדרשת הכנה ללמידה?
|
|
|
ילדים "חדורי מוטיבציה"
|
"מוטיבציה פנימית": למידה מתוך סקרנות, ידע והתפתחות אישית - האם יש דבר כזה בעידן המאה 21?
|
|
|
|
לאזן את הילדים באמצעות תזונה נכונה
|
כולנו עושים את אותה טעות * האם חלפה במוחנו המחשבה שאולי התנהגותו ה"לא ראויה" של ילדנו, הקושי להתרכז או לקרוא היטב, יכולים להיות קשורים בתזונה שלו?
|
|
|
תרגילים לחימום המוח
|
טיפים מעניינים להתמודדות עם סימפטומים של הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ומבוגרים * יכולים לעזור גם לאחרים... שווה בדיקה
|
|
|
|
קשיי תפקוד ולמידה אצל מבוגרים
|
קשיי קשב, תפקוד ולמידה אינם "תופעה" שנולדה לה פתאום או שמתמודדים איתה רק בביה"ס * עם קשיים אלו מתמודדים 24 שעות ביממה, כל השנה ולאורך זמן, והם די ותיקים כדי שניתן להם "כבוד"
|
|
|
משפחה בהפרעה
|
ההשפעה של ילד היפראקטיבי על המארג המשפחתי, יחסי האחים, אחים-הורים והזוגיות היא בעלת משמעות רבה * לא די בכך שבחלק גדול מהמקרים מדובר בהפרעה שעברה בתורשה וגם אחד מההורים סובל ממנה, אלא שבנוסף, ההשפעה על הסביבה הקרובה והרחוקה היא מכרעת ובלתי נמנעת
|
|
|
טלוויזיה - מרתקת, שיעורי בית - משעממים
|
פסיכולוגיה שלמה עומדת מאחורי כל תוכנית, פרסומת או משחק מחשב, בדרך בלתי אמצעית מצליחים להעיר לנו את המוח באמצעות שימוש בצבעים עזים, קולות, מהירות, תנועת אובייקטים ומגוון אפקטים
|
|
|
"אימא - רגע..."
|
זמן מציב לנו גבולות ויוצר סדר, הוא מאפשר רמה של שליטה מסוימת בהתרחשויות, בתכנון מוקדם ובתקשורת בריאה * זמן גורם לדברים להתקיים ולהסתנכרן, אבל למרות שהוא אינסופי אנו צריכים לנהל אותו
|
|
|
התמודדות עם סימפטומים של הפרעות קשב וריכוז
|
ילדים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות או קשיי למידה מתמודדים עם קשיים רבים באופן יומיומי * להתמודדות זו שותפים נוספים - ההורים ובני המשפחה, הסובלים ב"עקיפין" מההשלכות של הבעיה ומתארים את האינטראקציה עם ילדיהם כרצף של תחושות תסכול, הישרדות, עייפות, לחץ ומתח
|
|
|
פתיחת השנה - בהלת המבדקים!
|
פתיחת השנה מתאפיינת בלחץ המערכות, כן הורים, אנו כבר מתקרבים לפתיחת שנת הלימודים והלחץ מגיע לשיאים חדשים * ביה"ס מלחיץ את ההורים, ההורים את עצמם ואת הילדים, וההיסטריה בשיאה
|
|
|
שלום כיתה א'
|
שנת הלימודים תשע"א בפתח, עבור הורים וילדים רבים מדובר בהליך שבשגרה, אך כאשר מדובר במעבר לכיתה א' - הדבר שונה. המעבר המשמעותי מגן לכיתה א' מצריך מילדינו להגיע לשלב התפתחותי פסיכולוגי וביולוגי מתאים. באשר אלינו ההורים, גם מאיתנו נדרשת מיומנות לא פשוטה לצד התמודדות עם ההחלטה, האם הגיע הזמן - או לא? כיצד נוכל לצלוח את המעבר ולסייע לילדינו להגיע מוכנים ושמחים לכיתה א'?
|
|
|