נגישות או בורות?
|
עשור לאחר חקיקתו של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות קופות חולים וסניפי בנקים מקיימים את החוק באופן חלקי בלבד * לבעלי המוגבלויות אין כוח לצעוק
|
|
|
השפעת הלימוד המשותף על תפיסת ה'אחר'
|
השפעת החשיפה היומית של ילדים יהודים וערבים הלומדים במסגרת אינטגרטיבית על דפוסי החשיבה בנושא קטגוריות חברתיות לעומת ילדים הלומדים במסגרת נפרדת
|
|
|
אין די בחציית גבולות
|
באזורים שונים בעולם הגבול מתפקד כגשר המאפשר פעילות כלכלית וחברתית ולא כמחסום כפי שהיה בעבר * עם זאת, בישראל, מיזמי גבול משותפים תרמו אך מעט לאינטראקציה ישראלית - פלשתינית
|
|
|
השכלה גבוהה כאתר ל"הגירה פנימית"
|
הכניסה למוסדות ההשכלה הגבוהה, הממוקמים במרחבים היהודים-ישראלים [ערים מרכזיות], מהווה כניסה אל עולם תרבותי שונה החושף את הנשים לערכים, נורמות ופרקטיקות השונות מאלו של תרבותן
|
|
|
|
טכנולוגיה ורב-תרבותיות
|
מערכת החינוך בישראל מחולקת לשלושה מגזרים: ממלכתי, ממלכתי-דתי וערבי * מגזרים אלה לא נפגשים בנסיבות רגילות, וקיימים סטריאוטיפים רבים כמו גם חוסר אמון בניהם
|
|
|
הגשרים הסמויים מהעין
|
שיחות בין בני נוער ישראלים-יהודים ופלשתינים בערוצי צ'ט סמויים במהלך מפגשים בסביבת תלת-ממד ווירטואלית * ערוצים אלו יכולים לשמש אמצעי לבסס קשר והיכרות בין חברי קבוצות בקונפליקט
|
|
|
|
אפליה מתקנת לערבים ישראלים: דיון תאורטי ומעשי
|
גיוון תרבותי נחשב אמצעי חשוב להשגת שוויון למיעוטים תרבותיים ולאומיים * בעוד השאיפה להשגת שוויון למיעוטים הנה בסיסית בכל חברה דמוקרטית-ליברלית, הדרכים להשגת שוויון זה נתונות לוויכוח
|
|
|
אנואר: מנהיגות נשים יהודיות-ערביות
|
קבוצת 'אנואר' פועלת זה שבע שנים לקידום שוויון מגדרי ודו-קיום בין יהודים וערבים * עד כה התקיימו מפגשים בין האליטות אך הקבוצה שואפת להתרחב ולהיות 'עממית' יותר
|
|
|
|
מפגשים בין יהודים וערבים בישראל
|
להכיר ולהוקיר * דיאלוג בין יהודים וערבים לא יוביל בהכרח לקבלת עמדות הצד השני * אך הוא יכול להוביל להבנה * באמצעות ליבון משמעויות של ערכים שונים ניתן ליצור את אותו הדיאלוג
|
|
|
חסימת YouTube בעולם הערבי והאיסלאמי
|
אינטרנט * במזרח התיכון מצנזרים את האינטרנט * לעיתים זה בשל העלבת אבי האומה הטורקית * פעמים אחרות, בשל השוואת אשתו של הנשיא אסד למרלין מונרו
|
|
|
|
מה עובר על ארדואן?
|
טורקיה * מסתבר שארדואן אמר את מה שאמר במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בכדי לרצות גורמים אנטי ישראלים בטורקיה * ה'אנטי ישראליות' בטורקיה היא רבגונית וכוללת לאומנים טורקיים, מרקסיסטים, וכמובן- איסלמים רדיקלים
|
|
|
ערעור זהות במפגש בין קבוצות בקונפליקט
|
הסרת המחיצות החיצוניות, בין משתתפים מקבוצות שונות, גם כשהיא עולה יפה (ואולי דווקא אז), מייצרת איתגור על המחיצות הפנימיות הקיימות בתוככי זהותו של היחיד
|
|
|
מודל לפתרון קונפליקטים מבוססי-תרבות
|
כל קונפליקט ניזון מדיעותיו הקדומות של צד אחד על הצד האחר, דיעות אשר מתורגמות לפעילות עוינת ואלימה * תרבותו של כל צד מייצרת את זהותו * האם ניתן לגשר על הפערים?
|
|
|
האם זהו קונפליקט חברתי מתמשך?
|
הדרך בה אנשים תופסים קונפליקטים משפיעה על נקודת המוצא שלהם לגבי שאלת קיומו, אם בכלל, ומאפייניו של הפתרון * תיאוריה מסוימת גורסת כי קונפליקטים נוצרים כאשר צדדים מפרים את זכויות האדם הבסיסיות של האחר
|
|
|
השערת המגע בסכסוך לא סימטרי?
|
מהי השפעת המגע בין קבוצות כאשר הסכסוך הוא אקוטי, אלים ולא סימטרי? חמישה מודלים מושגיים של מפגש בין קבוצתי בסכסוך מנסים להשיב על שאלה זו
|
|
|
השפעתם ויעילותם של דיאלוגים בין-קבוצתיים
|
במשך שנים מתקיימים דיאלוגים בין ישראלים לפלשתינים * למרות שהדיאלוג נחשב ככלי מרכזי בפתרון קונפליקטים פוליטיים, הדיאלוג הישראלי-פלשתיני אינו מניב את התוצאות המקווות
|
|
|
חומות, גדרות וגבולות בעולם "ללא גבולות"
|
דווקא בעידן הגלובליזציה עולה ופורח חקר הגבולות * התכונה הבולטת ביותר של גבולות נשארת במקומות בהם ממשלות מקימות ומתחזקות גדרות, חומות ומחיצות על-מנת להבחין בינן לבין שכניהן
|
|
|
|
"על ספרית, מספרת וסופרת"
|
ייצוג האישה המזרחית בקולנוע הישראלי החדש * לאורך שנים, דמות האישה המזרחית בקולנוע הישראלי סבלה מהדרה כפולה ויוצגה כקרבן בידי גברים, כפסיבית וכמי שמצפה לגאולת הגבר המערבי
|
|
|
|
התקשורת בין המינים
|
הפרת מערכת יחסים זוגית בסיפורת של צרויה שלו וסביון ליברכט היא בבחינת קריאת תיגר על קונוונציות ספרותיות ונורמות חברתיות
|
|
|