"אנגלית עדיין לא שפה רשמית"
|
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הבוקר איחור של חצי שעה
|
|
|
"זה שירות נוסף שאני נותנת"
|
הכנה מעולה בתיקי תביעות קטנות מאפשרת לרשמת הבכירה מיכל בר לסיים אותם ללא צורך בשמיעת הוכחות. יש שופטים הנוהגים אחרת, אך אין לפסול גם גישה זו
|
|
|
"די, אני לא מקיים דיונים ככה"
|
שני סניגורים ותובע הנכנסים ללא הרף זה לדברי זה, כולל בהרמת קול, גורמים לשופט אריאל סלטו לנקוט צעד חריג ולעזוב את האולם. הבעיה היא, שהוא לא ממש ניסה לפני כן להשתלט עליהם
|
|
|
"זה בדיוק מה שחשבתי"
|
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
|
|
|
"אנחנו לא בשוק ולא במסיבה"
|
אנושיות, יעילות, בקיאות ותקיפות - כל אלו נמהלים במינון הנכון אצל שופטת העבודה חנה טרכטינגוט, במיוחד כאשר מתייצבים בפניה תובעים נגד הביטוח הלאומי שאינם מיוצגים
|
|
|
"התובע מבין את ההסדר?"
|
מסתנן הגיש תביעה נגד מעסיקו לשעבר, ועורכי הדין של הצדדים מגיעים להסכמות בזמן בו אמור להתקיים הדיון בפני השופט דורון יפת - בלי שהעובד יכול לחשוב ובעצם בלי להגיד לו. זהו מצב פסול שיש למנוע
|
|
|
"אני גרה במאדים"
|
בתביעה קטנה בין צדדים לעסקת דירה שלא הבשילה, הרשמת הבכירה דנה ביאלר משנה את עמדתה תוך כדי טיעוני הצדדים * תמוה מדוע לא שמה לב לפני כן לטענה המרכזית של הנתבעת; הדיון ארך שעה תמימה - פי שלושה מהזמן שהוקצב לו
|
|
|
"גם אני לא יכול לשבת"
|
השופט אסף הראל מסייע לשני תובעים נגד הביטוח הלאומי שאינם מיוצגים, תוך איזון מרשים בין סבלנות רבה לבין מגבלותיו כשופט. גם כאבי הגב אינם מונעים ממנו לנהל למופת את הדיונים
|
|
|
"גבירתי לא תשתמש במילה הזאת"
|
בתיק המתנהל בפני השופטת דפנה חסון-זכריה, שני הצדדים רוצים לייתר את שלב ההוכחות - והיא מנתבת אותם בכיוון זה בצורה חכמה הממקדת אותם בסוגיות העיקריות
|
|
|
"בואו נהיה רגע פרקטיים"
|
הדיון המקדמי בסכסוכי עבודה נועד לנסות להביא להסכמות או לפחות לתחם את המחלוקות ולצמצם אותן. השופטת אסנת רובוביץ-ברכש עושה זאת בצורה מושלמת
|
|
|
מו"מ פסול תחת לחץ בחדלות פרעון
|
שעה באולמו של השופט רונן אילן מדגימה היטב את התופעה הפסולה של ניהול מו"מ ברגע האחרון, תוך פגיעה ביכולתם של החייבים להבין ולהסכים מרצונם החופשי * אילן עצמו מנהל את הדיונים בשילוב של יעילות ואנושיות
|
|
|
"אשמח לקבל הסבר על זה"
|
השופט רון גולדשטיין אינו חותמת גומי להסדרי חדלות פרעון המובאים בפניו, והוא מביא בחשבון את כל העמדות ומצליח להוביל את הצדדים להסכמות
|
|
|
"אנחנו לא משחקים עם כסף של אנשים"
|
רוב שופטי חדלות הפרעון הולכים כברת דרך ארוכה לקראת החייבים וחושבים הרבה פחות על הנושים. אצל אבי שליו התמונה הפוכה, לפחות במקרה בו הוא מגיע למסקנה שאין הצדקה לוותר על מאות אלפי שקלים
|
|
|
"אני יכולה להפסיק את הנאום?"
|
מערערת קשישה שלמעשה מיוצגת בידי בעלה, זוכה לסבלנות ואנושיות מרשימות מצד הרשמת הילה שור. הכנה מצוינת לדיונים באה לידי ביטוי ביעילותם וביכולת להציף בפני הצדדים בצורה מדויקת את סיכוייהם
|
|
|
"קדימה, איך אנחנו מסדרים את זה?"
|
דיוני קדם משפט יעילים וענייניים בפני הרשמת רעות אייד-בזיני, אשר גם מצליחה למצוא פתרון הוגן ואנושי למערערת הסובלת מנכויות קשות - תוך התחשבות בכך שמדובר בכספי ציבור
|
|
|
"פעם אחת?! לא קלטתי את זה"
|
שני תיקי חדלות פרעון קלים מנוהלים ביעילות ובענייניות בידי השופט משה הולצמן. לחייבת צעירה שהסתבכה הוא מאפשר להשתקם, בעוד בני זוג שניצלו לרעה את ההליך - יצטרכו להסתדר בלעדיו
|
|
|
"אני יכולה לראות בעיניים?"
|
מורה תובעת את משרד החינוך בטענה שפוטרה, אך הרשמת שרון חג'ג' מצביעה עד מהרה על הקשיים המהותיים בתביעה: ההוכחות נוטות בבירור לטובת המשרד
|
|
|
"יש לי קושי עם הטענה"
|
התיקים אומנם פשוטים והצדדים ענייניים, אך אין זה גורע מן העובדה שרשמת העבודה עידית צימרמן משתמשת בצורה מופתית בכלי של הדיון המקדמי * בהמשך היא מפגינה סבלנות ואנושיות ראויות לציון
|
|
|
"בשפה שמובנת לבית המשפט"
|
תביעת בני זוג נגד חברת לופטהנזה גוזלת הרבה יותר מדי זמן מהרשם הבכיר יגאל ברק-עופר, במיוחד בהתחשב בליקויים הבסיסיים בה
|
|
|
"זה מובן, לאט-לאט, הכל בסדר"
|
השופטת עדי ניר-בנימיני מקדמת ביעילות דיונים בתביעות קטנות, תוך נכונות להשתמש בהקלות המותרות בהליכים אלו * בתיק אחד היא מובילה לפשרה, בתיק השני התובע מתעקש להמשיך למרות הקשיים שבפניו
|
|
|
מערכת המשפט ממלאת את תפקידה; רוב הבעיות נובעות מגורמים חיצוניים
|
34 ביקורים באולמות ברחבי הארץ בצירוף מאות ביקורים קודמים, מלמדים על החיים האמיתיים ועל המגע היום-יומי של האזרח מן השורה עם בתי המשפט * העומס והסחבת הם תוצר של עודף עורכי דין, לצד אי-התייצבות לדיונים ונכונות של השופטים להעניק עוד ועוד דחיות * הבעיות הללו ניתנות לפתרון, בין היתר אם הדרג המדיני יחליט לתקן את המערכת במקום להרוס אותה
|
|
|
"אז אולי לתקן קצת את המהירות"
|
הרצון לקדם תיקי תעבורה מוביל את השופטת אושרת בר ליטול חלק פעיל מדי בדיונים, כולל הצעה לתובעת לטעון טענה עובדתית שאינה אמת
|
|
|
"דחייה לשם דחייה?"
|
עבירות מע"מ בנות עשור ותיקים בני שלוש עדיין תקועים לפני הקראה, בעיקר בגלל הנאשמים. השופט אבישי כהן יכול רק לאשר דחיות נוספות ולהפציר בצדדים להתקדם
|
|
|
"היתרון הוא שזה מסיים את הסכסוך"
|
כיצד מביאים לקיצו מחלוקת ממושכת בין מתקין סורגים לבין לקוחו, המגיעה זו הפעם השלישית לבית המשפט? השופט יובל גזית מציע, מדגים ומבצע
|
|
|
"כאן לא צריך נימוקים"
|
הוט מובייל טרטרה ללא כל צורך נכה שרצה לבטל עסקה לאחר שקיבל מכשיר תקול. היא חטפה על הראש מהשופטת עידית קצבו, אשר הגיעה לדיון כאשר היא בקיאה בכל פרט
|
|
|