צבי בר ניסה לתת ל"שיבא" 1,269 דירות
|
מבקר המדינה חושף: מי שהיה ראש עיריית רמת גן תכנן להעניק לבית החולים שיבא 1,269 דירות, ששווין נאמד בכ-2.5 מיליארד שקל. רק עירנות של עובדי מדינה בכירים מנעה את העסקה * שאלה ללא תשובה: מדוע ביקש בר לתת את המתנה?
|
|
|
שפירא אמר
|
בעקבות דוח מבקר המדינה: על הכשלונות והפחדנות של רשות המיסים, על חילול השם של "צדיקים", על הנפוטיזם בנמל אשדוד, על הפסיביות של רשות החברות, על הצביעות של משרד האוצר ועל הרעה החולה בתחום התשתיות
|
|
|
מס הכנסה לכל?
|
ממצאיו של מבקר המדינה על הכשלים במאבק בהון השחור ועל העדר גביית מס אמת ממקובלים, בד"צים ועבריינים - מעלים את התמיהה האם פקודת מס הכנסה אכן חלה על כל אזרחי ישראל
|
|
|
|
רשות המיסים נכשלה בטיפול בארגוני הפשיעה
|
המבקר: מבצע גדול של המשטרה והרשות בתחילת 2010 לא השיג את יעדיו, העבריינים לא שילמו מס וההרתעה רק נפגעה * יחידת העילית יהלום לא מצליחה להביא לגביית מס מעבריינים כבדים
|
|
|
כישלון לצעדים מרכזיים במלחמה בהון השחור
|
"קו הצדק" למסירת מידע לא הניב תוצאות של ממש * הליך הגילוי מרצון הכניס רק כמה עשרות מיליוני שקלים * חשש שהפטור לעולים ולתושבים חוזרים ישמש ככלי להחדרת הון שחור
|
|
|
877 מיליון שקל עברו דרך מקובל
|
רשות המיסים אינה גובה מיסים ממקובלים ורבנים המגלגלים עשרות מיליוני שקלים של פעילות עסקית החייבת במס * מקובל אחד שילם 20 מיליון שקל - 3% מהסכום בחשבונות הבנק שלו
|
|
|
|
כך סודרה עבודה לאחותו של אלון חסן
|
המבקר מדגים כיצד פועל הנפוטיזם בנמל אשדוד - בעידודו של הסמנכ"ל למינהל, עובדיה כהן, נגדו הוא ממליץ לנקוט בהליכים אישיים * הפיקוח של רשות החברות על הנמל אינו מספק
|
|
|
|
|
הקצר בין המדינה לסיטיפס פגע בנוסעים
|
המחלוקות הבלתי פוסקות בין הזכיין לבין משרד התחבורה מלמדות על ניהול בסיסי לקוי של כל מערכת ההסכמים עם סיטיפס, דבר שלדעת מבקר המדינה מצריך תיקון ללא דיחוי
המחלוקות המקצועיות הוסטו להליך משפטי מתווך באמצעות הליך הבוררות
|
|
|
|
סכנה להלבנת הון באמצעות יהלומים
|
הפיקוח על הענף חלקי ובלתי מספק * אין בקרה על אנשי תחנת המכס ליהלומים, למרות קשריהם האישיים עם היהלומנים * טרם הוחלט האם לשנות את המיסוי
|
|
|
מקובלים ועבריינים לא משלמים מיסים
|
כשלונות ואוזלת יד בגביית מיסים מרבנים ומארגוני פשיעה * נמשך הנפוטיזם של אלון חסן ופנחס עידן בנמל אשדוד ובשדות התעופה * חריגה מהנוהל למימון יחידת אתג"ר לטיפול בגניבות רכב * כשלים ברכבת הקלה, בתחבורה הציבורית בירושלים ובחישמול הרכבת * הציבור אינו נשמע בדיונים על הקלות בייבוא טובין
|
|
|
מקום לשיפור נוסף בזכויות ניצולי השואה
|
שפירא מצביע על שיפור מאז 2010 ומוסיף: הרשות נדרשת לעשות את מירב המאמצים לשיפור השירות, כדי לפשט ככל האפשר את תהליך קבלת הגימלה וההטבות ולהעניק סיוע לניצולים בזמן הקצר ביותר
|
|
|
|
משרד התחבורה דאג לסיטיפס ופחות לנוסעים
|
במתן הבלעדיות לזכיין לא התחשבו בשמירה על טובת הנוסעים, דבר שהגביל את תכנון קווי האוטובוסים בירושלים * המשרד לא קבע כמטרת-על את שיפור השירות לנוסעים על-ידי פיתוח חלופות ולא בחן את הנזק העלול להיגרם להם
|
|
|
|
הנפוטיזם בתאגידים ממשלתיים גדולים עודנו קיים
|
למרות ירידה של ממש בהיקף העסקת קרובי משפחה, עדיין קיימת תופעה בולטת בכמה תאגידים ובראשם נמל אשדוד ורשות שדות התעופה * רשות החברות יושבת בחיבוק ידיים ולעיתים אף מכשירה את הנפוטיזם
|
|
|
|
אפליה בת עשרות שנים לפועלים הפלשתינים
|
למרות החלטת ממשלה ב-1970, הם אינם מקבלים את מלוא הזכויות המגיעות להם * הנושא נופל בין משרדי האוצר והפנים * ביקורת על אוזלת היד של החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו
|
|
|
למשרד האוצר אין תוכניות עבודה מסודרות
|
אין תוכנית אסטרטגית ברמה המשרדית, אין מעקב מרכזי אחרי ביצוע תוכניות העבודה, האגפים לא פועלים לפי מדריך שאומץ עוד ב-2007, לא כל האגפים בודקים את ביצוע תוכניותיהם
|
|
|
|
|