המדינה מחמיצה הכנסות בעשרות מיליארדים
|
רווחים בלתי מחולקים ב-618 מיליארד שקל נשארו בחברות לאחר תום הטבת המס לחלוקתם; המדינה יכולה לקבל סכומי עתק כמיסים אם יחולקו בשיעור מס נמוך * 97% מהדיבידנדים במס המופחת חולקו לשני העשירונים העליונים * 5.2 מיליארד שקל חולקו לחברות שבין בעליהן מצויים המייצגים מול רשות המיסים
|
|
|
יש משימות שנהג אוטובוס לא אמור לבצע
|
עדיין מוטלות על נהגים משימות רבות שאינן קשורות ישירות לנהיגה, כגון הפעלת מערכות טכנולוגיות, אחריות לביטחון הנוסעים באוטובוס ואחריות למניעת הטרדות מיניות * הרשות הארצית לתח"צ לא קידמה את ההמלצה לתמרץ העסקה של נהגים ותיקים במכרזים שפרסמה בשנים האחרונות
|
|
|
התחבורה הציבורית בירושלים מקרטעת
|
מאז 2014 לא הוכנה תוכנית-אב, חסרים 200 נהגי אוטובוסים, שכונות ורחובות מתוכננים ללא תשתית מתאימה, ההשקעה לתושב נמוכה משמעותית מאשר בתל אביב ובחיפה
|
|
|
עוד שש שנות עיכוב בסיום חשמול הרכבת
|
תאריך היעד החדש: 2025 - תוך נזקים והפסדים כבדים לרכבת ולמשק * 13% מהמסילות חושמלו ב-30% מהתקציב במהלך העבודה בקו ת"א-ירושלים בוצעו נסיעות ללא נוהלי בטיחות
|
|
|
ממשל תאגידי לקוי בתאגידים הציבוריים
|
מהלך חריג אפשר לפנחס עידן להתמודד ברשימת הליכוד במקביל להיותו יו"ר ועד רש"ת * עיכובים ארוכים בתוכנית העבודה של מכון התקנים ובעידכון תקנון מד"א
|
|
|
|
30% מהרשויות המקומיות מצויות במשבר כספי
|
שני שלישים מהן - רשויות קטנות * התנכלויות לגזברים ברשויות מקומיות, בעיקר במגזר הלא-יהודי * גזברים ויועצים משפטיים מכהנים בתפקידיהם שנים ארוכות, לעיתים 25 שנה ומעלה
|
|
|
|
|
הציבור מתקשה להשוות את ביטוחי הבריאות
|
הסיבה: ריבוי מידע והעדר אחידות בפוליסות * רשות שוק ההון לא טיפלה בכשל הבא לידי ביטוי בשיעור ההחזר הנמוך בפוליסות הפרט ובחשש לניגוד עניינים של סוכני הביטוח
|
|
|
הכשרה ופיקוח לקויים בענף הרכב הכבד
|
ההכשרה אינה מספקת, קיים מחסור בנהגים, קיימת בעיה בעמידה בכללי שעות הנהיגה והמנוחה, מכשור מתקדם לא הותקן במשאיות, לא הוסדר הפיקוח על הובלת חומרים מסוכנים
|
|
|