|
הטיול השנתי וגבולות האחריות
|
למקרא הידיעות של השבוע האחרון אודות הטיולים השנתיים, צריך כל הורה ומורה ובוודאי האמונים על מערכת החינוך, לשאול מה תפקידם של הטיולים השנתיים עם לינה ומה 'הערך המוסף' שהם נותנים?
|
|
|
|
חוק נהרי - בשם השוויון יגדל הפער?
|
משמעות החוק לאור העבר ומבט לעתיד החינוך הממלכתי * ועוד: על המחלוקת שמעורר חוק נהרי והעוסק בחלוקת העוגה התקציבית של החינוך ברשויות המקומיות
|
|
|
|
פרופ' יולי תמיר, כך לא מקבלים החלטות!
|
בדבריה לחברי מפלגתה לקראת הפריימריז, יולי תמיר מציינת בגאווה את הפעלת "אופק חדש" כהישג המשמעותי שלה, אך תהליך קבלת ההחלטות מראה שלא "אני מאמין חינוכי" ולא תוכנית סדורה מראש, אלא הצורך לנצל את הרגע והכסף שהציעו פקידי האוצר, הם שהיו הכוחות המניעים להפעלתה החפוזה של הרפורמה
|
|
|
הקלה וקוץ בה
|
המספר ההולך וגובר של לקויי למידה, מעלה תהיות לגבי אי השוויוניות במתן ההקלות, בנוסף לאסטרטגיה המסובכת בשיגרת היום יום שאין לה מענה אמיתי, ואשר יוצרת תסכולים אצל כל הנוגעים בדבר – תלמידים, מורים, יועצות והורים
|
|
|
צריך שניים לטנגו
|
מערכת חינוך "בריאה" לא יכולה לפעול כאשר ההורים לא רואים בעצמם מקור ראשון לחינוך, אלא מטילים את האחריות לחינוך על בית הספר, מתערבים, מבקרים ונלחמים במורים * ההורים והמורים צריכים להיות מצד אחד של המתרס ושותפים לעשייה החינוכית
|
|
|
לעודד את החינוך המקצועי
|
פרסום הדוח אודות החינוך הטכנולוגי והמקצועי בארץ ובעולם רק חיזק את הצורך בהעצמת החינוך המקצועי
|
|
|
בגרות במתמטיקה - לא בכל מחיר!
|
בחישוב הציון בבחינת הבגרות במתמטיקה 3 יח"ל נוהגים כיום בשיטה אותה אני מכנה 'זילות' המקצוע, כשהמטרה להעלות את ה"זכאות לבגרות" בכל מחיר. גילוי ה"שיטה" הביא אותי לחשיבה שאולי אפשר לקבל תעודת בגרות גם ללא מתמטיקה, ולחילופין - אם מתמטיקה אז לא בכל מחיר
|
|
|
השלם קטן מסכום חלקיו
|
בדרך רצופה בכוונות טובות, נעשו במהלך השנים שינויים בבחינות הבגרות שמטרתםן עלייה באחוזי הזכאות: קיצרו את שנת הלימודים, פירקו את מקצועות הלימוד, יצרו חוסר ברצף לימודי ובדרך התפרקו גם התלמידים והמורים... צריך להיות גאון או לוליין בקרקס כדי לדעת לתמרן במערכת החינוך הנוכחית!
|
|
|
תני לנו להיות חלק ממהפכת הביוטכנולוגיה!
|
בעיצומה של המהפכה הביוטכנולוגית העתידה לתרום תרומה חשובה לכלכלת המדינה, עומדים לפגוע במרכזי המורים. במשרד החינוך חייבים להבין שעם קצב התקדמות המדע בכלל והביולוגיה בפרט - אי אפשר לחשוב על מורים התקועים עם הידע שלהם מהאוניברסיטה
|
|
|
"מניעת נשירה" - האמת מאחורי הכותרת
|
"הירידה באחוזי הנשירה אומרת, לכאורה, פחות ילדים שמסתובבים חסרי מעש, ולכן אמורה להיות מקור לגאווה. לכן גם לא אמורה להישאל השאלה, האם מדובר בידיעה טובה? ובכל זאת אעלה את השאלה"
|
|
|
כסף יש! עכשיו צריך חזון
|
מאמר סקירה בו אני מחדדת את הסכנה החמורה הטמונה ב"חורים" העמוקים בהתפלגות גיל המורים בחינוך העל יסודי ומציגה את הצעתו של פרופ' אריאל רובינשטיין, חתן פרס ישראל לכלכלה, המתבססת על נתוני עודף תקציב של משרד האוצר. פתרון הדורש חזון, והתערבות של ראש ממשלה
|
|
|
מי מתעלם ממי?
|
אדוני ראש הממשלה, אני מניחה שיש בך קצת רגש ובוודאי חשת באיזו שהיא אי נוחות כשלא לחצו את ידך, אז תאר לעצמך מה אנו, המורים, חשים כאשר תקופה כל כך ארוכה, אתה ממשיך להתעלם מאיתנו?!
|
|
|
הגיל הממוצע של מורה - 52
|
הגיל הממוצע של המורים בחטיבות העליונות הוא 52 * 50% מהצעירים עוזבים את המקצוע אחרי 4 שנים * אם יבינו מנהיגינו את משמעות הנתונים האלה יבינו שאנחנו נמצאים במצב חרום לאומי בחינוך
|
|
|
המלך באמת עירום
|
נבצר מבינתי כיצד שרת החינוך אינה רואה שהרפורמה המוצעת למורים, פוגעת בהם, במעמדם, ובזכויות שהשיגו במשך השנים, ומתעלמת מהבעיות האחרות במערכת
|
|
|