אם תרצו אין זה מדע בדיוני
|
קריאה לדיון ציבורי על רפורמה במשטר החוקתי של ישראל! * נראה שצריך לשנות כיוון * בארצות רבות כבר לא ברור מה זה דמוקרטיה ואיך צריך לנהל אותה * אולי התבניות החוקתיות שהתפתחו במאות הקודמות כבר לא מתאימות למציאות החברתית, הטכנולוגית, הפוליטית והכלכלית בעידן החדש?
|
|
|
לא רק להרוס - להפקיע!
|
אלה בדיוק שני הדברים שמחבלים צריכים לאבד אם יפעלו נגד ישראלים: את החיים ואת האדמה. מחבל שמניף סכין או אבן צריך למות, ומשפחתו צריכה לאבד את אדמתה
|
|
|
סבסוד התרבות מגיע לכל השבטים
|
יש בארץ מגוון שבטים תרבותיים ורעיוניים, וצריך לתת לכולם מקום ראוי בחברה. מדינה ליברלית אמורה לעודד תרבות, אמנות, רוח, דת וספורט אך הציבור עצמו צריך להחליט מי יקבל תמיכה וכמה
|
|
|
זו לא תרבות! זו תעמולה!
|
"היצירות" השנויות במחלוקת אינן תרבות ואינן אמנות כלל וכלל! מדובר בהפקות תעמולה מן הסוג הנחות ביותר!
|
|
|
די להסטה!
|
זאת הסיבה האמיתית להסתה הממוסדת בעת הזאת: ניסיון להסטה של תשומת הלב הצבורית מסוגיות קיומיות לזוטות מפוברקות
|
|
|
הסברע
|
עקרון המידתיות צריך למדוד כמה נזק יש לגרום כדי להשיג את הפסקת התוקפנות. כל עוד שהתוצאה אינה מושגת, סימן שהתגובה אינה מידתית לכיוון ההפוך - כלומר הנזק לתוקפן קטן מדי!
|
|
|
יותר יהודית זה יותר דמוקרטית מדמוקרטית
|
בלבול המושגים הוא המפתח לנצחון הדיקטטורה של השמאל הפוסט-ציוני * צריך משטר פדרלי המבוסס על ערכי מורשת ישראל והמשפט העברי מזה ועל כללים בדוקים ומוכחים של הדמוקרטיה הליברלית מזה
|
|
|
לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי
|
ההתארגנות הקהילתית יכולה לשדר לממשלת ישראל שאין לה סמכות חוקית ומוסרית וגם אין לה סיכוי מעשי למסור את הישוב שלנו לידי זרים
|
|
|
למען אחי ורעי
|
על תושבי יו"ש להתארגן מייד כדי למנוע גירוש בעתיד * זאת גם הזדמנות היסטורית לבנות משטר עברי על-פי מורשת ישראל * הצעה משותפת של אהוד טוקטלי ויורי ינובר
|
|
|
בלי פאניקה ומחוץ לקופסא
|
נראה שלא די בשחרור מהפאניקה, אלא צריך גם לחשוב מחוץ לקופסא. המודל שאני מציע - 'דמוקרטיה קהילתית' - עומד בכל כללי הדמוקרטיה הליברלית, אך מבוסס במאה אחוז על התורה והמשפט העברי. הוא עשוי לפתור עוד בעיות רבות ולא רק את הסכסוך עם הערבים
|
|
|
כשר זה חברתי
|
בנק חברתי חיוני לא רק בשביל השכבות החלשות והבינוניות, אלא כדי לתקן את החברה כולה, כולל העשירים. המאפיין הראשון במעלה של הבנק החברתי הוא ביטול גמור של הריבית בכל פעולותיו. זה אפשרי לחלוטין! התוכנית של קבוצת 'בנקאות יהודית' כוללת חמישה מסלולים נפרדים שבכולם אין חשש לרבית. לבנק החברתי של הקבוצה קוראים: 'בנכשר' (בנק-כשר)
|
|
|
השיטה פרחה
|
תוצאות בחירות התשע"ג: שובה של תקופת השסע או לידתו של עידן התקוה?
|
|
|
רק לא שיטה אזורית!
|
הממסד מנהל מסע הסתה נגד הדתיים כדי להסיח את דעת הציבור מתוכניתו האמיתית: פוטש חוקתי!
|
|
|
לצאת מהבלבול
|
השילוב של אחריות אישית, חירות לנטילת יוזמה, סולידריות קהילתית ובין-קהילתית, צדק חלוקתי והפחתת עוצמתם של גופים גדולים, עשוי לתת משמעות אמיתית לשאיפה הציונית של חיי חירות בארצנו
|
|
|
צ'וּפְּצִ'יק או פָּקְפָּק?
|
הצ'ופצ'יק הוא השסתום הקטן המווסת את לחץ הקיטור בתוך סיר הלחץ * צריך להחליף אותו בפקפק (גנרטור קטן המייצר זרם חשמלי בתנאי שדה או במצבי חירום) * למה? כי שיטת הפקפק עשויה לבנות מציאות אחרת לגמרי בחברה הפוסט-מודרנית * האזרח החופשי צריך ליצור מצב שבו יוכל להגיד לממסד: לכו לשלום, אני לא צריך טובות!
|
|
|
בשבח האימפריאליזם
|
מנהיגי המערב נקלעו בשבועות האחרונים לדילמה ערכית ואידיאולוגית חריפה. מה עדיף, הם שואלים, מדינות ערב עם שלטון עריץ אך יציב שמזרים להם נפט ככל צרכם - או משטר דמוקרטי שיבטא נאמנה את רצון העם, ישליט את האסלם הרדיקלי על האזרחים ויאמץ מדיניות עוינת כלפי המערב? התקדימים של חומייני באירן, האסלמיסטים באלג'יריה, החמאס בעזה ועוד - מלמדים שזאת כנראה הברירה שעומדת בפניהם
|
|
|
הגיע הזמן לחשוב על תשובה אמיתית
|
אפשר לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית בלי לחלק את הארץ - המפתח לסוגיה אינו מצוי בגדרות ההפרדה, אלא בהפרדה בין הגדרת מדינת הלאום של עם ישראל לבין הבנה מעמיקה של כללי הדמוקרטיה וזכויות האדם
|
|
|
פסטיבל הסקנדל
|
קשה להמנע מן התחושה הדוחה שלא מעטים מלקקים בשקיקה אצבעות מול הטינופת שהציפה את הזירה הצבורית שלנו. הגועל הפרטי שלי נבע גם מן הצביעות * אין ספק שהנורמות השתנו בינתיים. השאלה היא מי שינה את הנורמות ומתי בדיוק זה קרה. איך זה שצברינו העוקצניים והחמודים הפכו פתאום לאבירי כבודה של האשה?, מתי הפכו אלה שקראו 'מיידלה' לכל פקידה לבני תרבות עתירי נימוס?
|
|
|
הדמוקרטיה הקהילתית: קריאה לחשיבה חדשה
|
מי שמציע נוסחאות פלא לניצחון מוחלט במלחמה נגד הטרור או לשלום אידילי במזרח תיכון חדש עוסק בפנטזיות מסוכנות * הצעת 'הדמוקרטיה הקהילתית' נועדה להגשים את השאיפות שלנו, היהודים
|
|
|
להפסיק לסלף את החוק הבינלאומי
|
ברצועת עזה מתבצעים פשעי מלחמה. אך צריך להיות ברור שהפושעים הם אנשי החמאס ולא ישראל! לא רק שהם מבצעים פשע מלחמה כשהם יורים במזיד על אזרחים ישראלים, אלא שעל פי החוק הבינלאומי הם האשמים בפגיעה בערביי עזה! סעיף 28 של אמנת ג'נבה הרביעית מאוגוסט 1949 קובע: "נוכחותו של אדם מוגן לא תוכל לשמש להגדרת נקודות או אזורים מסויימים כחסינים מפני מבצעים צבאיים."
|
|
|
פיראטים
|
מבחינת מטרותיהם ושיטות פעולתם, זהים הטרוריסטים של ימינו לפיראטים בעבר. מעצם היותם לוחמים נגד החוק עצמו, אינם זכאים הפיראטים להגנת החוק הפנים-מדינתי כאזרחי המדינות ואף לא להגנת החוק הבינלאומי כלוחמים מטעם מדינות ריבוניות
|
|
|
מי כאן הפושע?
|
אם אפשר להראות שישראל אינה פושעת במישור החוקי, וגם מבחינה מוסרית היא פועלת כראוי, ואם אין שחר להפללת מעשינו מבחינה פוליטית, מדוע מתגייסים כל כך הרבה אנשים נאורים ושוחרי-טוב כדי לרדוף פוליטיקאים וחיילים ישראלים?
|
|
|
לבזר, להעצים!
|
ביזור עוצמת השלטון הריכוזי עשוי לבצר את הדמוקרטיה הישראלית ולאפשר כינון משטר נשיאותי, שיבטיח הפרדת רשויות עם בלמים ואיזונים בין ממשלה יציבה וכנסת מחוזקת
|
|
|
ביי ביי כבודו
|
כל אוהבי הצדק נפרדים סוף-סוף מן הנשיא הנערץ של מערכת המשפט הישראלית. עזב אותנו הליברל הדגול אשר טבע פניני הגות מרטיטים על עדיפותו של 'הצבור הנאור'.
|
|
|
לפתוח את הראש של מי?
|
מתברר שהצעתי לכונן בישראל משטר בשם 'דמוקרטיה קהילתית' מצליחה לאחד את עם ישראל - כל הקיצונים נגד התוכנית! אני מבקש לפתוח את הראש לכיווני מחשבה חדשים, אך יש המבקשים לפתוח את הראש זה לזה. עם נבוט
|
|
|