פרשת השבוע - וחוק החרם
|
קריאה לחרם חייבת להיות מוגנת, אם אנחנו רוצים להמשיך להיות מדינה דמוקרטית. המתנגדים לחרמות והמאמינים שחרם מסוים פוגע בחפים מפשע, חייבים לנסות למצוא דרך - שלא באמצעות כוח המדינה בחוק - לשכנע את התומכים בחרמות לשנות את דעתם
|
|
|
משהו מתרחש שם בחוץ
|
ביבנה - תערובת מעוררת של דיירים יהודים וערבים שמבטאים סולידריות * בתוכנית ויסקונסין - סולידריות בין נשים יהודיות מחדרה לבין נשים ערביות מוואדי ערה * בבית-שאן - דיירי עמידר מראים סולידריות עם פלסטינים משייח' ג'ראח ועם בדואים מאל-עראקיב
|
|
|
אהבת מולדת
|
כאשר אנו רואים אנשים שממיטים על עצמם הרס עצמי, אנו מנסים לרסן אותם. איננו מוכנים, למשל, לתת לחברינו לנהוג שיכורים. כך גם בפעולה החברתית. אנו מאמינים שאפשר וראוי לבנות חברה צודקת בבית הלאומי שלנו
|
|
|
מי מסב איתנו לסדר?
|
האם אהיה שאינו יודע לשאול? האם אכבה את הטלוויזיה כדי לא לראות? האם אשאל רק שאלות תמימות? אשאל מה זה ולא אשאל למה? האם אתן ליצר הרע שלי לשאול: מה לי ולכל זה? האם אשאל שאלת חכם: מה לעשות כדי לשחרר את המדוכאים?
|
|
|
שבת הגדול ופסח
|
אחרי מאמצים של כחמש שנים פינה הצבא את ההשתלטות על אדמתה של משפחת חושייה, סמוך לסוסיא. רוב האדמה הוחזרה לפני מספר שנים, ועכשיו פונתה גם החלקה שעליה נטע המתנחל משה דויטש כרם
|
|
|
פרשת השבוע: מאמרו של השופט גולדסטון
|
בצרוף מקרים מדהים, פרשת השבוע היא פרשת מצורע, העוסקת במצורעים ובבתים נגועים בצרעת. ישראלים רבים מרגישים שחיילים ופוליטיקאים מסוימים, כמו גם הבית הלאומי שלנו, הפכו להיות מעוררי פחד, מובנים שלא כהלכה ומושמצים כמו המצורעים בעבר
|
|
|
"איזהו גיבור? העושה שונאו לאוהבו"
|
בבת-מצווה של בתי עדי בפורים אחגוג את הצלת עמנו מאויביו, אציית לחוכמה של משלי "בִּנְפֹל אוֹיִבְיךָ אַל תִּשְׂמָחָ", ואפעל למען היום שבו נחיה לאור החוכמה של פרקי אבות דרבי נתן "איזהו הגיבור? העושה שונאו אוהבו"
|
|
|
הנדון: הרצח באיתמר
|
"שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם", מגנים בחריפות את הרצח של חמשת בני משפחת פוגל מאיתמר ביום שישי. מי ייתן ואלוהים ישלח נחמה ליתומים * הקושי של חיים תחת כיבוש אינו מצדיק רצח אכזרי כזה של משפחה, כולל שלושה ילדים קטנים שישנו במיטותיהם
|
|
|
אל עראקיב - מדינה יורה על אזרחיה
|
בפרשת השבוע "כי תישא" לומדים על סיפור עגל הזהב, שהתרחש כי משה בושש לבוא * גם המנהיגות בארץ לא מגיעה בזמן כדי לטפל בדיאלוג עם הקהילות בשטח, ומתירה לכוחות השיטור לדכא באלימות את זכויות התושבים
|
|
|
הגיבורים באל-עראקיב היו הפעם הילדים והנשים
|
מי שלא נוח לו שילדים נמצאים בחזית המאבק על הכפר הבדואי, הפתרון הוא שאנחנו, יהודים וערבים שאיכפת להם, נהיה שם במאות אנשים בכל אחד מבקרי השבוע הקרוב, לפני 08:00 בבוקר, כשההורסים מתחילים ב"מלאכתם"
|
|
|
גם ל"דינא דמלכותא דינא" יש קווים אדומים
|
31.1.11, 08:30; קיבלתי הודעה מאל-עראקיב: "כוחות של 'הסיירת הירוקה', משטרה וקק"ל - בדרך להריסה ה-11 של אל-עראקיב! בואו לעמוד עכשיו עם ילדי ונשי אל-עראקיב" * אצא מירושלים לשם בעוד דקות * אנא, אימרו לא להריסות באל-עראקיב! בואו כולם מחר, יום ג', ב-14:00, להפגנה מול משרדי הקק"ל בירושלים (רח' המלך ג'ורג' 48)
|
|
|
תפילת ט"ו בשבט
|
אתה, שהורית לנו אחריות למעשה ידינו, השרש עץ זה שנטענו. מי ייתן ויצמח להניב פירות של שלום. כדי שמעשה נטיעת עץ זה, בארץ קודשך, יזכיר לנו לשמור את דברי תורתך: "...לֹא-תַשְׁחִית אֶת-עֵצָהּ לִנְדֹּחַ עָלָיו גַּרְזֶן כִּי מִמֶּנּוּ תֹאכֵל וְאֹתוֹ לֹא תִכְרֹת כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה..."
|
|
|
פרשת השבוע: באמת ובאמונה נביא שינוי
|
מי שמכיר חבר-כנסת העוסק בוועדת החקירה נגד ארגוני זכויות האדם, חייב לנסות ולשכנע אותו לשים קץ לשיגעון ולציד המכשפות * נראה שאנחנו שוכחים את המורשת היהודית שלנו - מורשת של מחאה וויכוח, של נביאים שאמרו את האמת לשליטים
|
|
|
לנצח את הייאוש הגדול
|
פרשות ספר שמות מסייעות להתגבר על הייאוש והמצוקה, ומעוררות תקווה שכמו המיילדות העבריות וכמו משה – יותר אנשים יתקוממו, ללא אלימות, נגד עוולות של השלטון; נגד הריסת הכפר אל-עראקיב, נגד הריסת בתים בלוד, בירושלים המזרחית ובתוך ישראל * כמו משה וכמו מרים – עלינו להתגבר על הספקות האישיים, למען זכויות האדם
|
|
|
פרשת השבוע: מכירת אחינו ואחיותינו
|
אנחנו, חברי עמותת "שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם", התבקשנו, כחברים בקואליציה למען הכפרים הבלתי מוכרים, לחבר תפילה שתיאמר בבתי כנסת בארץ וברחבי תבל
|
|
|
|
|
|
מי הסב איתנו לסדר?
|
בחג חירות זה, אנחנו יודעים שכדי להיות באמת בני חורין אנחנו חייבים לגרש את "פרעה" מלבנו, ולחדש את התחייבותנו לכבד את צלם האלוקים בכל אדם
|
|
|