כל הדרך אל הבנק
|
הבנק יכול להגביל ואף להפסיק בצורה חד-צדדית את מסגרת האשראי - אך עדיין חלות עליו חובות ועדיין ללקוח יש זכויות. מדריך מעשי להתמודדות עם מגבלות אשראי
|
|
|
מדוע אוהלי המחאה לא מוקמו במשרדי הבנקים?
|
נראה כי המחאה הגדולה ביותר הייתה צריכה להתרחש במסדרונות הבנקים הגדולים, אשר מחזיקים בקשרים צולבים עם חברות גדולות במשק והן מעצמם העובדה שאין כמעט משק בית אחד (שלא לדבר על חברה) אשר אין לו חשבון בנק אחד לפחות
|
|
|
|
|
למי באמת צריך לקצץ את האשראי?
|
רובו המכריע של האשראי (מעל 90%) אשר מעניקים הבנקים מצוי אצל אחוז קטן ביותר מהאוכלוסיה (כ 5%);
השאלה שנשאלת היא מי באמת משלם את מחיר מחיקת החובות לתאגידי הענק? - עו"ד גלעד נרקיס מסביר
|
|
|
סגירת "ברז" האשראי על-ידי הבנק
|
עו"ד גלעד נרקיס מסביר מדוע בנק לא יוכל באופן חד צדדי ומבלי שהייתה לו סיבה אמיתית, להפסיק או להקטין מסגרת אשראי; עו"ד נרקיס גורס כי החלטה זו מצד הבנק איננה יכולה להעשות בשרירות ועליה להביא בחשבון את הנזק הגדול, ולעתים אף הבלתי הפיך, העלול להיגרם לבעל החשבון
|
|
|
קו הגבול הדק שבין ייעוץ לשכנוע
|
היותם של הבנקים גופים כלכליים הפועלים למטרת רווח, בצד היותם גופים "מעין ציבוריים", מעלה שאלות קשות בדבר האפשרות לניגוד עניינים במסגרת הפעילות מול הלקוחות; עו"ד גלעד נרקיס מנסה להסביר מהו הקו הדק בין ייעוץ לשכנוע ביחסי לקוח-בנק
|
|
|