בחוקותי - הדרך אל האושר
|
ההליכה מסמלת את ההתנהלות המעשית בפועל, את חיי היום-יום, בבית, ברחוב, בעבודה ובכל מקום * על האדם מוטלת החובה לא רק ללמוד או ליישם את הדברים בנקודה מסוימת, אלא ללכת על פיהם
|
|
|
נשא - לתקן באהבה
|
בפרשתנו "נשא" אנו נפגשים עם שתי פרשיות שהסמיכות ביניהן נראית תמוהה ולא ברורה. מצד אחד פרשת סוטה, אישה שבעלה חושד בה על שהתבלבלה ונפלה ברשתות היצר, ומצד שני פרשת נזיר
|
|
|
המדבר - סמל הפשטות
|
המדבר הוא סמל הפשטות, התום והנקיות, הוא נקי מכל עיבוד, צח ומצוחצח * הוא לא מנסה להתפאר במה שהוא לא, הוא לא מתעקש להתקשט ולהתגנדר בסממנים חיצוניים, הוא פשוט מה שהוא * זוהי בעצם הדרך לקנות כל דבר אמיתי - תהיה אמיתי, נקי מ"פוזות", מה שאתה
|
|
|
גמגם ברור
|
משה רבנו מלמד אותנו שמעבר לאמירה החיצונית שנשמעת ישנה גם אמירה פנימית, מעבר לדיבור הרהוט והסוחף יש שדר שקורן מבפנים * הדיבור הוא כלי חשוב מאוד, אולם כל עניינו של הדיבור הוא לבטא את מה שמתחולל בפנים
|
|
|
לא בוער
|
עלינו מוטלת החובה להבעיר את מערכת היחסים, להכניס חיים ולא להיכנע לחיצוניות ולשגרה * העיקר שהחום המוכר והאהוב יחזור אלינו
|
|
|
על אי-בודד
|
כמובן שחייבים כל הזמן להרחיב את אותה פיסת אדמה, לכבוש עוד ועוד שטחים ו"לייבש" אותם
|
|
|
לאט ובזהירות
|
כך מתרחשים שינויים הכרתיים, בנחישות אך גם ברגישות ובידיעה שהדברים עלולים לקחת זמן * דווקא שינוי קיצוני מקצה לקצה הוא המדאיג, והתקדמות איטית אך מחושבת מביאה לתוצאות טובות הרבה יותר
|
|
|
סבלנות, לא קונים בשום חנות
|
מה קורה כאשר עוברים כמה ימים ושום דבר לא משתנה, וכשהימים הופכים לשבעות, והם לחודשים ואולי אפילו שנים? מה אז עושים?
|
|
|
אל תוותרו על השאיפות שלכם
|
שגרת היום-יום משכיחה מאתנו את המטרות שהצבנו לעצמנו בתחילת חיי הנישואין והזוגיות, הקשיים והאתגרים הרבים עלולים לגרום לנו להרים ידיים ולהודיע בפסקנות: "אין מה לעשות!
|
|
|
מה עדיף - דומים או הפכים
|
השוני וההבדלים הם חלק מהותי מהחיבור והאהבה. לפעמים אנו נדרשים להתמודד עם כל מיני מצבים לא נעימים שמזמנים לנו אותם פערים, אך עלינו לזהות בהם הזדמנות למינוף והתקדמות
|
|
|
|
זוגיות היא לא קומדיה רומנטית
|
אם זוגיות הייתה שעתיים של סרט, ניתן היה למצות אותן ב"סבבה" * אבל המשמעות של זוגיות היא להיפתח, להכיל שונות ולהתמודד ביחד עם אתגרים שונים
|
|
|
זוג יונים
|
"תראו אותם, הם פשוט כמו זוג יונים", משפט כל-כך מוכר, אך מה עומד מאחוריו? * בפרשתנו "נח", אנו פוגשים שני מודלים של זוגיות - העורב והיונה
|
|
|
אור האהבה
|
בתור בני זוג חייבים לשמוע, להקשיב למה שיש לבן/בת הזוג לחדש ולהאיר לנו מנקודת המבט שלהם, רק כך נצליח בצורה הדדית ללטש זה את זה ולהתקדם ביחד, לייצר זוגיות הרמונית שלמה וטובה הרבה יותר
|
|
|
למה לא מעריכים אותי
|
כאשר אנו ניגשים אל העני ורוצים לקיים את מצוות הצדקה עלינו לחשוב מה הוא צריך, מה חסר לו באמת
|
|
|
איך יוצאים מהמערבולת
|
גם בחיי הנישואין אנו עלולים להתבלבל ולחשוב שכל זה גדול עלינו, גם אם ננסה להתחזק בכל נקודה בנפרד, לא נעמוד בלחץ ונקרוס
|
|
|
עד כמה להעניק?
|
עלינו לשקול את התגובה בפלס מדויקת - הערות וטענות חסרות פרופורציה על מעידה שלילית עלולה לתת מקום למשהו שלפני כן בכלל לא חשבנו עליו, הצלחה אקראית יכולה להפוך לדרך חיים אם נדע להעצים ולמנף אותה
|
|
|
צוות מנצח
|
גם בקשר הזוגי אנו יכולים לפעמים להפליג ולהגיע למצבים קשים מנשוא, ובכל זאת להתבצר בעמדתנו, לא למחול על כבודנו, לשלם מחיר יקר ובלבד שנשאר על הגובה
|
|
|
ממה מושפע מצב הרוח הזוגי
|
היום כולם יודעים כי קיים קשר הדוק וחשוב מאוד בין הגוף לבין הנפש, ויחסי ההשפעה שלהם אחד על השני גדולים הרבה יותר ממה שחשבו פעם
|
|
|
הקנאה היא הרסנית
|
הקנאה לא רק מרחיקה אותנו מהשלמת החיסרון, אלא מנציחה אותו * הרגשת החיסרון התמידית מרעילה ומרקיבה אותנו מבפנים
|
|
|
"זה לא הגיל-זה התרגיל"
|
לעומת הגוף שמתבלה עם השנים, הנפש מרוויחה מתהליך ההתבגרות והזקנה, כמו יין משובח שהזמן שעובר רק מיטיב עמו
|
|
|
טעות לעולם חוזר
|
למה נסמכה פרשת נזיר לפרשת סוטה? לומר לך שכל הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין
|
|
|
כל כך פשוט לומר תודה
|
האדם לא נשאר אדיש לגמרי, הוא לא נשאב עד הסוף למערבולת השגרה המסחררת שלא מאפשרת לעצור, לחשוב, להתלהב מהדברים הקטנים ולהבין שכל דבר הוא בונוס
|
|
|
|
לאן הרצון נעלם
|
באופן טבעי כאשר יש משהו שלא מספק לאדם שום טובת הנאה, ההתנהלות והמוטיבציה לעשות את המעשה נראים בהתאם
|
|
|