חזון עובדיה
|
לא ההקלות היו כוח משיכתו של הרב עובדיה יוסף, אלא המשמעות שנתן לחייהם של המונים * לשיא מעמדו הגיע כשהיה נטול משרה רשמית * הרב עובדיה לא היה אידיאולוג, אבל הצטיין בשכל ישר * הוא לא ירש איש, ואיש לא יירש אותו
|
|
|
כשהדוושות שרות: "יומא"
|
אם החברה הישראלית תתרכז ב"ערבות הדדית" במקום במשחק קח ותן בין דתיים וחילונים, הפרהסיה בארץ תהיה יהודית יותר. הרחובות ביום הכיפורים יוכיחו
|
|
|
את מי זוכרים ביום הזיכרון
|
לפני 26 שנה שונתה הגדרת החללים כך שתקיף כמעט כל חייל שנפטר בזמן שירותו הצבאי - כולל מי שנהרג בתאונת דרכים או התאבד. אומרים לנו: אסור להפלות בין דם לדם. הטיעון הזה הוא דמגוגיה
|
|
|
טיפול נקודתי
|
עשירי הארץ מעדיפים ללכת לרב שיבקש מהם צדקה וינבא את עתידם, ולא לרב שיתבע מהם להתנהל באופן מוסרי מול בעלי המניות שלהם. האופציה הראשונה גם נוחה יותר, וגם נתפשת בחברה הישראלית כדתית יותר. לזרוק נרות לאש בהילולה - את זה אנחנו משייכים לרבנים; את הדרישה לחתום על עסקה הוגנת אנחנו משייכים רק לעורכי דין
|
|
|
טיפול נקודתי
|
טושטש הפער האישיותי, המוסרי והחוקי שבין מבוגרים לילדים. חברת המבוגרים הופכת אינפנטילית יותר ויותר, בעוד חברת הילדים מאמצת יותר ויותר סממני בגרות מדומה
|
|
|
טיפול נקודתי
|
אומרים לנו שהספורט מועיל לבריאות. זה ודאי נכון - לגבי ספורט חובבני. אבל ספורט מקצועני הוא גיהינום בריאותי. אינני מדבר רק על בריאותם של ספורטאי הכורסה, הנוזפים בחלוצי קבוצתם בעודם מפצחים גרעינים מול הטלוויזיה. ספורט מקצועני מטיל על הספורטאים עצמם עומס גופני גדול הרבה יותר ממה שהגוף האנושי אמור לשאת
|
|
|
המסתננים של אוסלו
|
בעיית הזרים היא תולדה עקיפה של הסכמי אוסלו. עד לשנות ה-90 עבדו בישראל רבבות פועלים פלשתינים, שלא שאפו להתערות בחברה היהודית-ישראלית. לאחר עבודתם היו חוזרים לכפריהם ביש"ע. בשנות הפיגועים הרצחניים של הסכמי אוסלו נאלצה הממשלה לאסור את כניסת העובדים הפלשתינים לישראל. במקומם התחלנו לייבא עובדים זרים
|
|
|
טיפול נקודתי
|
ההתחמקות משירות צבאי היא סרטן מוסרי. הצורך להצדיק באופן מתמשך את העיוות המוסרי הזה עלול לכרסם באמות המידה המוסריות הפשוטות והטבעיות של כל אדם. במילים אחרות: במה שקראו חכמינו "דרך ארץ"
|
|
|
להחליף את העם
|
בתם של חבריי חזרה מהגן ביום הזיכרון וסיפרה: היום עמדנו ישר כמו חיילים, כי שמענו את צפירת העומר. איך אפשר להאשים אותה על הבלבול? הרי גם אנחנו מתעוררים בבוקרי הימים העמוסים הללו ולא זוכרים בדיוק אם השבוע חל יום השואה או יום הזיכרון, יום העצמאות או ל"ג בעומר
|
|
|
בלי ברקוד
|
8 הערות על מתן תורה בעידן הפוסט-מודרני
|
|
|
לא לפריימריז
|
מרכז עדיף על פריימריז כמה מונים. אולי רק מנהיגי המפלגות הגדולות צריכים להיבחר בפריימריז. כל השאר - בשיטה הישנה והרעה, אך הלא נוראה. למה? כי שחיתות עדיפה על פופוליזם
|
|
|