הקושי הגדול להודות בטעות
|
כניסה לרצועת עזה משמעותה הודאה מהדהדת בכישלונה של קונצפציית ההינתקות, ולזה אין ההנהגה המדינית והצבאית בשלה
|
|
|
הוקעת הרצח וגדיעת ההתפרעות
|
לצד ההוקעה התקיפה של הרצח הנתעב, אי-אפשר להבליג לנוכח הסלחנות הננקטת כלפי ההתפרעויות של הערבים. זו שנאת יהודים צרופה
|
|
|
המריבה הורסת לנו את הבית
|
מצער מאוד לשמוע את האמירות כי ה'תגמול' על השארת המפלגות החרדיות מחוץ לממשלה יבוא בדמות תמיכה בעקירת יישובים ביהודה ושומרון
|
|
|
|
מוטב לנתח פעם אחת
|
הסבל הנגרם לשני הצדדים מהסבבים הבלתי-פוסקים של העימות גדול פי כמה וכמה ממערכה אחת, קשה אבל יסודית
|
|
|
ואף-על-פי-כן ולמרות הכל
|
לוּ עם-ישראל היה נכנע לאיומים ולקשיים, לא היה לו שום סיכוי לשרוד. העם היהודי התקיים בכוח האמונה
|
|
|
שלום עושים עם יהודים
|
מדוע רוב העם מניח לקיצונים לטלטל את כולנו מוויכוח לסערה ומעימות להתנגשות? איפה כל שוחרי השלום ואוהבי האדם?
|
|
|
כשאתה שייך למגזר, אינך אדם פרטי
|
אכן, לא נכון ולא ראוי להכתים ציבור שלם בגלל מעשים של יחידים, אבל זה הטבע האנושי * כשאתה שייך למגזר מסוים, אתה מייצג את המגזר כולו, לטוב ולמוטב
|
|
|
לדחות את הפטרונות על הסף
|
מישהו חושב שמאות-אלפי יהודים שומרי תורה ומצוות הם ילידים פרימיטיביים שצריך לכפות עליהם את ה'אור'
|
|
|
רוצחים נתעבים אינם 'אסירים'
|
יש עוד ערך גדול ומהותי שנרמס בעסקה הזאת. במו-ידינו הפכנו את המרצחים השפלים והנתעבים ל'אסירים' ול'שבויים' לגיטימיים
|
|
|
ההתרפסות הורסת
|
זו הייתה יכולה להיות פתיחה למערכון מוצלח, אבל קשה לצחוק לנוכח תיאטרון האבסורד החוגג לנגד עינינו. הכול נובע מגישה מתרפסת שחדרה ללב רבים. זו התנהגות בזויה וחסרת כבוד עצמי, והיא גם מוטעית מבחינה טקטית, כי תמיד היא משיגה את התוצאה ההפוכה
|
|
|
להחזיר לידינו את קבר יוסף
|
לא המתפללים אמורים לדאוג לביטחונם, אלא כוחות הביטחון, שמתפקידם לאבטח את חופש התפילה במקומות הקדושים. מי שהחליטו להפקיר את קבר יוסף אינם מבינים את משמעותו לעם היהודי, אך מתברר שיש יהודים המוכנים למסור את נפשם בעבור המקום הקדוש הזה
|
|
|
אין שלום עם עמלק
|
על כל קורבן צריכה לקום שכונה * על כל נפש שנגדעה, צריכים להיקבע יסודות לבתים יהודיים רבים * זו צוואתם של הקדושים הי"ד
|
|
|
לעזור מתוך אכפתיות אמיתית
|
לא די לקיים את מצוות הצדקה והחסד משום שזו מצווה * אומנם מי שעוזר לזולת אך ורק משום שזו מצווה, מקיים את המצווה בדרגה הבסיסית בלבד, אך הקיום השלם של המצווה הוא כשהאדם חש אכפתיות לזולת ודאגה אמיתית לשלומו
|
|
|
הכרמל החרוך כתמרור אזהרה
|
כאשר הביקורת נהפכת להטחת האשמות ולליבוי שנאה - זו שריפה משתוללת * אין זו עוד אש שנותנת כוח ועוצמה, אלא היא נעשית תבערה פרועה, שגם מטוסי-כיבוי מחוץ-לארץ לא יוכלו לכבות
|
|
|
|
למי שייכת מערת-המכפלה
|
למרבה הצער, נציגי ישראל אינם נחלצים תמיד להוקעת השקר. לעיתים הם מגמגמים או מסיטים את הדיון, במקום לומר בקול רם וצלול שאלה דברי שקר וכזב
|
|
|
האם איבדנו את רוח ההקרבה?
|
המופת העומד לנגד עיניהם של יהודים בכל הדורות הוא עקֵדת יצחק, שעליה אנו קוראים בפרשת השבוע. זו תמצית מסירות-הנפש היהודית, שאין לה גבולות
|
|
|
זו תוצאת הכניעה ללחצים
|
הרגלנו את העולם כולו שהצד היחיד שצריך להיכנע ולוותר הוא הצד הישראלי. איפה נשמע שצד אחד כובל את ידי הצד השני עוד בטרם נכנסים למשא-ומתן?
|
|
|
שמחה על עצם היותנו יהודים
|
גם מי שלא למד תורה - יהודי הוא. השמחה היא של כולנו, מן הגדולים ועד הקטנים, מהלמדנים ועד מי שאינם יודעים אפילו אות אחת בתורה
|
|
|
'על חטא' כצמיחה רוחנית
|
הביקורת העצמית הנוקבת היא ההוכחה לצמיחה רוחנית אמיתית, ואילו שביעות הרצון העצמית היא המתכון הבטוח להתנוונות רוחנית ולאובדן היוזמה והחיוּניות
|
|
|
הבסיס לאחדות הוא חיבור לשורשים
|
אין זה מקרה כי הכרזת החרם על מאות-אלפי יהודים באה מפי אותם 'אנשי תרבות', העוסקים כבר שנים בקיעקוע כל הקדוש והיקר לעם היהודי
|
|
|
לחץ שאי-אפשר להיכנע לו
|
שום ראש-ממשלה, ויהיה הלחיץ ביותר, אינו יכול להיכנע לתביעות חמאס * קבלת הדרישות האלה פירושה הפקרות מוחלטת ותוצאותיה יהיו איומות
|
|
|
גיור הוא מושג דתי-הלכתי
|
נוצרה מציאות אבסורדית - מי שאינם שומרים תורה ומצוות ואינם בקיאים בהלכה מביעים דעות נחרצות בעניין הגיור. למה לא יתבעו מהרבנים להקל גם בהלכות שבת ותפילין?
|
|
|
ילדים במקום מתגיירים
|
כמו בסיפור על היהודי שיצא לחפש את האוצר מתחת לגשר פראג, וגילה שהאוצר טמון בעצם בתוך ביתו - הפתרון לבעיית הדמוגרפיה נמצא בהישג-ידינו ממש
|
|
|