X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
עופר אלקלעי
עמוד 1 מתוך 1
על הופעה כעד מומחה
אין ספק כי לניסיון משקל רב בהצלחת העדות. עם זאת, הכנה מוקדמת ולימוד של ההיבטים השונים הקשורים להופעה בבית המשפט עשויים לתרום רבות להצלחת העדות של המומחה. תפקידו של העד המומחה כפול: לשכנע את השופט בתקפות חוות דעתו באמצעות הופעה נאותה ועל-ידי מסירת ממצאיו בצורה בהירה ומשכנעת לצד הגנה על חוות הדעת מפני התקפותיו של עורך-הדין, תוך הפגנת יכולת עמידה בלחץ ההתקפה
14/09/2011  |  עופר אלקלעי
חובת שימוע לעובד שמעל
האם קיימת חובה לערוך שימוע לעובד שמפוטר על-רקע חשד למעילה?
24/01/2006  |  רו"ח עופר אלקלעי
תפקיד המבקר הפנימי בעריכת חקירות
למבקר הפנימי מגיע לעתים, בעת עבודתו, מידע על חשדות למעשים חריגים ואי סדרים בארגון. המידע יכול להתקבל בצורה אנונימית באמצעות מכתב או שיחת טלפון, או כחלק מתהליך הביקורת. מידע זה מאלץ את המבקר הפנימי להתמודד עם דילמה: מחד גיסא, הנהלת הארגון רואה בו אחראי לטיפול בנושאי טוהר המידות, הניהול התקין ושלמות נכסיו. מאידך גיסא, הכשרתו של המבקר הפנימי אינה כוללת ניהול חקירות, תשאול, איסוף מידע וכישורים נוספים הנדרשים לשם ביצוע חקירות.
04/04/2005  |  עופר אלקלעי
דיווח עובדים על מעילות
בעקבות חוק Sarbanes Oxley Act of 2002 חברות הנסחרות בארה"ב נדרשות בימים אלו לאמץ נוהל בו כל חברה תיתן הגנה ותמנע פגיעה בעובדים, אשר התלוננו על אי סדרים כספיים.
02/04/2005  |  עופר אלקלעי
מכתבי העוקץ מחלקים ירושות
מי לא חולם לשמוע את המשפט הבא " דוד עשיר הוריש לך את כל רכושו"? מתברר כי אנשים רבים מוכנים להאמין לסיפורי אלף לילה ולילה, כל זאת מתוך האמונה שאולי הפעם הירושה באמת בדרך אליהם. מידי תקופה אנו עדים לסיפור חדש הקשור למכתבי העוקץ אשר מסרבים להיעלם. מהם אם כן אותם "מכתבי עוקץ"? והאם באמת מישהו הוריש לנו מיליונים או שמא המדובר בתרגיל הונאה מחוכם? - רו"ח עופר אלקלעי מסביר
30/03/2005  |  רו"ח עופר אלקלעי
הופעה כעד מומחה
בכמה מהמקרים מסתיימת עבודת המומחה בהופעה בבית משפט כ"עד מומחה". בשלב זה נדרש המומחה לעמוד על הדוכן ולהיחקר על חוות הדעת שכתב.
22/03/2005  |  רו"ח עופר אלקלעי
פיצוי פיטורים לעובד שמעל
לאחרונה אנו עדים לגל מעילות אשר פוקד את המשק. לעיתים מדובר במעילות בהיקפים של מיליוני שקלים, כדוגמת החשדות כנגד אתי אלון מן הבנק למסחר. במקרים אחרים, מדובר במעילות בסדר גודל 'צנוע' הרבה יותר. לאחר ביצוע החקירה, מתמודדת לרוב הנהלת הארגון בשאלה המהותית של השבת כספי המעילה וצמצום היקף הנזק אשר נגרם.
מורה נבוכים לפוליגרף
פוליגרף - או "מכונת אמת" בשפת העם, משמש גורמים רבים, ובהם: מנהלים של חברות, גופי אכיפה וחוקרים, חברות ביטוח, קציני ביטחון, בוררים ואף בתי משפט. למרות הדיון הציבורי בנושא והשימוש ההולך וגובר בפוליגרף, היבטים רבים עדיין אינם ברורים בכל הקשור לדרך פעולתו, נפקותו המשפטית, החובה להיבדק ומשמעות הסירוב להיבדק ועוד. במסגרת מאמר זה יוצגו ההיבטים העיקריים הקשורים לשימוש בבדיקת הפוליגרף במסגרת יחסי עובד ומעביד וכן ביחסים שבין חברות ביטוח למבוטחיהם.
מניעים לביצוע מעילות
ברבים ממקרי המעילות, התברר לאחר איתור המועל כי כל הדגלים האדומים היו ידועים לרבים בחברה אולם לא נעשה דבר לבדיקת אותם דגלים. במילים אחרות הכתובת היתה על הקיר. כך לדוגמא, במקרה אתי אלון מבנק למסחר, ידעו רבים על בעיות ההימורים. במקרה אחר מנהל מכירות שמעל בחצי מיליון ש"ח מכספי החברה, נהג ללוות כספים מעמיתיו למקום העבודה בריבית של 5 אחוז לחודש.
15/12/2002  |  עופר אלקלעי, רו"ח
נפגעי הכספות עלולים להיפגע פעמיים
מזה זמן רב משמשות הכספות בבנקים כדרך מצויינת לשמירת כספים הרחק מעיניהן הבולשות של שלטונות החוק. במקרים קודמים של פריצת כספות העדיפו, על-פי הפרסומים, חלק מהנשדדים לא להצהיר כלל על תכולת הכספות, מתוך חשש כי מס הכנסה יחל בבדיקת המקורות של אותם כספים.
24/07/2002  |  רו"ח עופר אלקלעי
ייפוי דוחות כספיים
גל ההונאות הפיננסיות אשר פוקד את המשק האמריקני מחדד את הצורך בכלים לחשיפת ייפוי הדוחות הכספיים. במסגרת מאמר זה יוצגו המנעים העיקרים לביצוע ייפוי דוחות כספיים, טכניקות שונות ודרכים לאיתור.
כל הסיבות לביצוע מעילות
מעילת הענק אשר התגלתה בשבוע שעבר בבנק למסחר, מעלה לדיון את הגורם האנושי אשר מביא עובדים ומנהלים לבצע מעילות כנגד הארגון. לעיתים המעילה מבוצעת לטובת המועל, לעיתים כסיוע לאחרים, במקרים אחרים המעילה מבוצעת בעקבות סחיטה או כחלק מהצורך של העובד לעמוד בתחזיות.
10/05/2002  |  רו"ח עופר אלקלעי
כיצד נחשוף גניבת נכסים
אחת העבירות הנפוצות ביותר שמבוצעת נגד ארגונים היא גניבת נכסים, כגון מלאי, שקים, מזומנים, כסף מחשבון הבנק ואף מידע. אמנם ארגונים מקדישים מאמצים רבים כדי למנוע עבירות אלה, למשל באמצעות התקנת מצלמות נסתרות או עריכת בדיקות פתע. עם זאת המגע שיש לעובדים עם כסף או מלאי בהיקפים גדולים, מביא לעתים למצבים שבהם אין הם עומדים בפיתוי. ניתן לחלק גניבת נכסים ומלאי לשתי קטגוריות עיקריות:
08/04/2002  |  עופר אלקלעי, רו"ח
כיצד נחשוף ייפוי דוחות כספיים
הדוח הכספי המבוקר על-ידי רואה חשבון, אמור להיות ערוך בהתאם לכללי החשבונאות המקובלים ולשקף באופן נאות, מכל הבחינות המהותיות, את מצבו הכספי של הארגון, תוצאות פעולותיו, תזרימי המזומנים שלו, וכן את השינויים בהונו העצמי. עם זאת קיימים מצבים שבהם מתברר בדיעבד, כי בדוחות הכספיים בוצע ייפוי במטרה להציג את מצב הארגון באור ורוד יותר. במקרים מסוימים קיים פער מהותי בין מצבו האמיתי של הארגון לבין הנתונים המוצגים בדוחותיו הכספיים.
08/04/2002  |  עופר אלקלעי, רו"ח
כיצד נחשוף עבירות שוחד
08/04/2002  |  עופר אלקלעי, רו"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il