"עבדות בתוך חירות"
|
ברמה האינדיבידואלית הרי שאורח-חיינו הנוכחי אינו אורח-חיים של חירות כלל וכלל * הוא אורח-חיים משועבד * כן, אנחנו משועבדים בנפשנו לסטיגמות ולנורמות חברתיות (שאינן בהכרח נורמליות כפי שמצטייר בעיני חברתנו כ'נורמלי') * הרהורים על העבדות החברתית, פסח תשע"ב
|
|
|
שיעור בדמוקרטיה
|
מעניין ומעורר תהייה הדבר כי יבוא סטודנט צעיר ללמד את המורה הנכבד לאזרחות שיעור בדמוקרטיה. אך כפי שאומרים 'לעיתים גובר התלמיד על המורה'. אדוני המחנך, תן לי להזכירך פרט קטן אך חשוב שכה העדפת להשמיט. דמוקרטיה משמעה כי גם לצד האחר יש את זכות המחאה * תגובה למאמרו של יהושע רץ
|
|
|
|
שלום... ואין שלום
|
"אם נתניהו היה מודיע על הארכת ההקפאה הכל היה מסתדר" - טענה מגוחכת זו עלתה מכיוון התקשורת; ראו איך הפכה סוגיית ההקפאה לשם-דבר
|
|
|
|
ישראל מדינת היהודים - צריכה גושפנקה?
|
יש להציב במו"מ עם הפלשתינים קביעה חד-משמעית: "מדינת ישראל מוכרת כמדינתו של העם היהודי"! לא לבקש זכות זו, אלא להציבה כעובדה קיימת ובלתי ניתנת לערעור * הערות על המצב המדיני
|
|
|
חינוך טוב? שנה טובה!
|
ללא תוכנית לימודים ראויה שתחנך לערכי הרוח והמורשת של עמנו במקביל לחינוך מקצועות הטכנולוגיה והמדעים, לא נוכל לפתח ולטפח חברה בריאה וחזקה אשר תתמודד עם האתגרים הקשים העומדים בפניה מבפנים ומחוץ
|
|
|
אירן והגרעין: האידיאולוגיות מתחלפות, הרשע קבוע
|
העולם, הדמוקרטיות, עדיין לא למדו דבר; עדיין לא השכילו להבין את עוצמתם של רוע ופנאטיות הנתקלים ביד משי רכה שלא יודעת כיצד לרסן את העומדים מולה * על מדינות המערב להבין – הפצצה היא רק אמצעי של אירן, האיום הגדול ביותר הוא האידיאולוגיה האיסלאמיסטית-רדיקאלית שלה
|
|
|