|
כל אחד מנהיג, לכל אחד ניגון
|
דברי שר החינוך במעמד חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי ביום העצמאות ה-66 למדינת ישראל [ו' באייר תשע"ד, 06.05.2014]
|
|
|
אל תפסיקו לספר
|
נאום שר החינוך בעצרת תנועות הנוער ביד ושם לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה [כ"ח בניסן תשע"ד, 28.04.2014]
|
|
|
חזנות ברדיו
|
כיצד אפשר ללכת בשבת לבית הכנסת, לעשות קידוש, ואחר כך לפתוח את הרדיו - ולשמוע חזנות? החשש מפני קריעתה של התורה משליך על היחס לעשרת הדברות, ומצד שני - אין לזלזל גם מי ששומר רק את עיקריה
|
|
|
ילדי ישראל ראויים ליותר
|
דברי שר החינוך במסיבת העיתונאים בה הוכרזה רפורמת "ישראל עולה כיתה" - התוכנית הלאומית ללמידה משמעותית [ז' בשבט תשע"ד, 08.01.2014]
|
|
|
יהודי נאמן
|
הספד שר החינוך, שי פירון, בהלוויתו של התעשיין וחתן פרס ישראל, דב לאוטמן ז"ל [כ"א בכסלו תשע"ד, 24.11.2013]
|
|
|
רשמים מסיור לילי בכנרת
|
הלילה סיירתי באזור הכנרת. חצות. חוף לבנון. קבוצה גדולה של בני נוער מסתובבת על החוף. לח, כך שרובם לבושים חלקית, כמויות גדולות של אלכוהול, ו...לב פתוח לשיחות מעמיקות. נוער ישראלי איכותי, מלח הארץ, מאבד עצמו לדעת בהתמכרות לאדי אלכוהול
|
|
|
חשבון נפש לאומי
|
פרשת השבוע ותשעה באב שיחול כמה ימים אחריה, מלמדים על כך שחורבן הוא תהליך ארוך והדרגתי. כדי להגיע לגאולה, יש לבער את הסיבות לחורבן - ואין מתאים יותר מתשעה באב לעריכת חשבון הנפש הלאומי
|
|
|
תביעה לגדלות
|
נאום שר החינוך בטקס הענקת פרסי ישראל בבנייני האומה בירושלים [ו' באייר תשע"ג, 16.04.2013]
|
|
|
ספר הדרכה לגיבוש החיים
|
נאום שר החינוך בעצרת בני הנוער ליום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם [כ"ח בניסן תשע"ג, 08.04.2013]
|
|
|
עקרונות חינוכיים בליל הסדר
|
שר החינוך מתווה עשרה עקרונות חינוכיים להורים בליל הסדר * כיצד עורכים מפגש ייחודי שכולל ליבון שאלות ותשובות, סעודה, שירה ושמחה תוך התווית דגם לניהול חיים משפחתיים
|
|
|
|
דיברות או תורה?
|
לאורך כל הדורות חששו חכמים מכך שיהיו מי שיקבעו שרק עשרת הדיברות מחייבים וינסו לבטל את שאר התורה. מצד שני, אין לזלזל בחשיבות מעשיהם של מי שאכן בחרו להם מצוות בודדות והקפידו עליהן
|
|
|
חינוך לקוי
|
יותר מכל דבר אחר רוצים "בעלי הצרכים המיוחדים" להשתלב בחברה מבלי שיעשו להם טובות מיוחדות. מערכת החינוך במדינת ישראל לא ממש הפנימה זאת. היא עדיין מעדיפה לשלוח את כל בעלי הנכויות ל"חינוך מיוחד" ולוותר על הנגשה. בעיקר בגלל המחיר
|
|
|
אחריות מנהיגותית
|
יהודה וראובן מציגים שני דגמים שונים של מנהיגות ונטילת אחריות, הנובעים משני מניעים שונים. המנהיג האמיתי, כפי שמלמד דוד - בן-בנו של יהודה - הוא זה המונע מהאמת הפנימית שלו, אינו מגלגל הלאה את האחריות ונושא בה לאורך ימים
|
|
|
הסכם ממון
|
ברכת התורה הפותחת את יומנו וברכת המזון המסיימת את סעודותינו, באות שתיהן להמחיש לנו שהרכוש איננו שלנו והעולם איננו בבעלותנו
|
|
|
מנהיגות אחרת
|
סיום תקופת מנהיגותו של משה מאפשר להביט אל מאפייניה: הרגישות המוסרית של משה, תחושת הערבות והשייכות הן העומדות בבסיס תפישתו המנהיגותית
|
|
|
נכות תרבותית
|
זוג נכים בכיסאות גלגלים מבקש, כי גם הרב העורך את החופה יישב בטקס כדי שלא יסתכל עליהם מלמעלה. אילם מבקש לעלות לתורה כשהוא מניף שלט ועליו הברכות. נכים מבקשים להנמיך את המזוזה כדי שגם הם יוכלו לנשק לה. אוסף הבקשות הללו מעיד על שינוי חברתי המבקש עיגון בעמדה תורנית מוצקה
|
|
|
הכל או לא כלום?
|
עשרת הדברות הן מצוות היסוד של היהדות, אך אין לנתק אותן מן התורה כולה. מצד שני, אין לזלזל במי ששומר רק כמה עיקרים. כך היה גם סבא שלי: הולך בשבת לבית הכנסת ולאחר מכן שומע ברדיו פרקי חזנות
|
|
|