|
|
פנייה פומבית לערביי ישראל [חלק א']
|
ההישגים החשובים של מנסור עבאס שיפורטו להלן נקטעו בשל החלטה פזיזה וחסרת היגיון של שני חברי כנסת ערבים: מאזן גאנים וג'ידא רינאווי זועבי שהחליטו להצביע על הפלת הממשלה למרות שראשי היישובים הערביים התומכים בתוכניות אלה
|
|
|
הקטל בכבישי יו"ש: סקירה מיוחדת חושפת את המחדלים
|
הכי הרבה הרוגים - אבל הם לא נספרים, שוויון בחלוקת דוחות - אבל לא בתשלום הקנסות, הכי הרבה כלי רכב לא תקינים - אבל הם לא יורדים מהכביש, הכי הרבה תאונות - אבל הכי מעט שוטרים * סקירה של הכנסת חושפת את הנתונים
|
|
|
גדעון הוד סוגר את המיקרופון
|
השדר הוותיק גדעון הוד (87) נפרד מהרדיו לאחר 66 שנות שידור בקול ישראל ובהמשך בתאגיד "כאן" * ביום ה' האחרון הגיש בפעם האחרונה (כנראה) את תוכניתו השבועית "החידון המוזיקלי" אותה ערך והגיש במשך כ-33 שנים, ונפרד בהתרגשות ואף בדמעה קלה מהמאזינים והמשתתפים הקבועים
|
|
|
אכיפה בנת"צ עירוני - לא לפני 2023
|
ועדת הכלכלה אישרה את התוכנית להגברת אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, ואכיפה בדרכים עירוניות תהיה לכל המאוחר במחצית השנייה של שנת 2024 * ניתן יהיה להשתמש בכספי האכיפה גם לתפעול תחבורה ציבורית ותיחזוקה, לשבילי אופניים, להפחתת שימוש ברכב פרטי ולעידוד תחבורה שיתופית - ולדרישת חברים בוועדה תתאפשר גמישות מסוימת לגבי בטיחות בדרכים
|
|
|
יש עתיד: קנסות נת"צים - גם למטרות שאינן תחבורה ציבורית
|
על סף הסכמות בעניין ייעוד כספי האכיפה בנת"צים עירוניים בוועדת הכלכלה? ח"כ טופורובקי: יש עתיד דורשת להשקיע אותם גם בבטיחות בדרכים * הוועדה המשיכה את הדיון בהגברת האכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית - והוצגו בה סיכומים על דעת משרדי התחבורה והאוצר לפיהם 50% מכספי האכיפה שתבוצע ברשויות יושקעו בתח"צ * רגע לפני תום הדיון הודיע ח"כ טופורובסקי כי הוא דורש שיתאפשר שימוש בכסף גם לבטיחות בדרכים ואמר: כרגע אין בתקציב מספיק כסף לבטיחות בדרכים
|
|
|
ארבע ועדות זוטרות הוצעו לאופוזיציה
|
ח"כ ניר אורבך: לאופוזיציה הוצע ראשות ועדות שיעסקו בניצולי שואה, קידום חברתי, נוער בסיכון, ובטיחות בדרכים * ועדת הכנסת קבעה כי הדיון שייערך היום בהודעת ראש הממשלה, ובהצעה להביע אי-אמון בממשלה, יהיה דיון סיעתי משולב ולכל סיעה הוקצו ארבע דקות
|
|
|
|
הסיכוי להיפגע בדרך בין-עירונית תלוי בישוב בו אתם גרים
|
לנוכח שיעור ההיפגעות הגבוה בתאונות דרכים ובעיקר קטלניות בדרכים עירוניות ובתחומן של הרשויות המקומיות, בכוונת הרלב"ד להתקשר עם המועצה לישראל יפה", לקיום תחרות של רשויות מקומיות בתחום הבטיחות בדרכים במרחב העירוני * העלות - כ-264 אלף שקל
|
|
|
הרלב"ד מציגה: תוכנית 5030 נגד הקטל בדרכים
|
היעד עד סוף העשור: ירידה של 50% במספר ההרוגים והפצועים קשה בתאונות דרכים * התוכנית כוללת מיתון תנועה נרחב במרחב העירוני, הפחתת המהירות המותרת בעיר ל-30 קמ"ש ואיגום של משאבי המידע אשר מבוזרים כיום במגוון גופים
|
|
|
"משרד התחבורה אינו עומד בקצב הטכנולוגיות"
|
הדברים נאמרו בדיון שיזמו חברי הכנסת טופורובסקי, קאבלה ועמאר על השימוש בטכנולוגיות מצילות חיים בכבישים * טופורובסקי: סוף השבוע האחרון רק מדגיש את הצורך להגביר שימוש בטכנולוגיה - שהייתה יכולה להציל חיים ולשנות גורל של משפחות שלמות * משרד התחבורה: צריך ראייה כוללנית - יש טכנולוגיות שאפשר לקדם גם בלי המאסדר
|
|
|
התקציב פחת ב-90% ומיזמי בטיחות בדרכים נתקעו
|
יו"ר הועמ"ש לבטיחות בדרכים: לא ייתכן שאין תקציב לטיפול במוקדי סיכון – מישהו צריך לקחת אחריות * מנכ"ל הרלב"ד הציגה את החשיבות של התוכנית שתפחית את מספר ההרוגים ב-50% עד שנת 2030: "תקצובה ושותפות כלל המשרדים נחוצים להוצאתה לפועל" * האוצר: תקציב משרד התחבורה גדל השנה ב-5 מיליארד שקל – המשרד הוא שמתעדף מיזמים
|
|
|
כשלון הממשלה בטיפול בתאונות: רגב מקימה עוד ועדה
|
השרה לבטיחות בדרכים הציגה בישיבת הממשלה את המדיניות שתטפל במוקדי הקטל בדרכים: התמקדות במרחב העירוני, רוכבי האופנועים והמגזר הערבי * לצורך מימוש המדיניות יוקם צוות מנכ"לים בינמשרדי בראשות משרד רה"מ ומשרד התחבורה לגיבוש תוכנית פעולה בהתאם ליעדים שנקבעו
|
|
|
ליקויים ב-95% מבתי הספר החרדיים
|
ב-43% מבתי הספר מצב המדרכות אינו מאפשר הליכה בטוחה לביה"ס * ב-52% מבתי הספר לא הוצבו מעקות הולכה כנדרש למניעת התפרצות הולכי רגל * 32% ממעברי החצייה סביב בתי הספר אינם צבועים ומסומנים כנדרש
|
|
|
עלייה של 40% בהרוגים למיליארד ק"מ נסועה בתקופת הקורונה
|
בדיון שקיימה הוועדה במסגרת המאבק בקטל בדרכים, אמר ח"כ טופורובסקי: להתייחס לזה כאל מלחמה * נציג המשטרה: מתנגדים לכוונה לבטל את מיזם מצלמות המהירות * משרד התחבורה על ההפרדה בכביש 90: אין תקציב מדינה אז תוכניות לא יצאו לפועל
|
|
|
שינויים תקציביים בכ-11.36 מיליארד שקל
|
ההעברות כללו שינויים פנימיים במשרדי וגופי הממשלה, והעברות בין תקציבי המשרדים השונים, ובתוכם העברות לצרכי רווחה רבים, לביטוח הלאומי, לניצולי שואה, לסובסידיה לתחבורה הציבורית, לקצבאות לניצולי שואה, להשכלה גבוה ועוד * 10 מיליון שקל לפתרון בעיית לימודי הילדים האלרגיים במעונות
|
|
|
אושר מענק ב-4 מיליארד שקל לאינטל
|
ניצן הורוביץ: המדינה לא תרוויח שקל ב-15 השנה הבאות * מיקי לוי ויזהר שי: זו התחייבות חוזית של המדינה * בתום דיון סוער אישרה הוועדה העברות בסך כ-9.43 מיליארד שקל * במהלך הדיון נרשמו חילוקי דעות, וחילופי דברים נוקבים, כאשר חברי הכנסת היו חלוקים האם לאשר העברות חיוניות
|
|
|
מסילות 6-5 מתוכננות באיילון
|
נתיבי ישראל שוקלת פתרונות שונים לצוואר הבקבוק באיילון, כולל הצרת הנחל והקמת מרכז ניקוז בפארק אריאל שרון * עוד בתכנון: 4 צמתים חכמים, מקטע צפוני למסילה המזרחית עד 2024 וביטול הפניות שמאלה בכבישים
|
|
|
|
|
|
ממשלת הבושה
|
מדוע צריך כל-כך הרבה משרדים אימפוטנטיים, אשר יותר ממחצית תקציבם בא לשרת את עצמם, קרי לשלם משכורות לעובדיהם מבלי לתת שירות נאות לציבור?!
|
|
|
|
לרתום את הזמן לטובתך
|
הדרך המומלצת ביותר לשמור על הבטיחות בכביש היא לכבות את הטלפון הסלולרי, אך כיוון שרובנו לא עושים זאת, לכל הפחות חשוב להקפיד להשתמש בדיבורית ולהימנע מלבצע פעולות חיוג העלולות להסיח את הדעת ולגרום להשלכות בלתי הפיכות
|
|
|