|
כעת הזמן לזרז השלמת כביש חוצה ישראל
|
העובדה שחלפו כ-30 שנה בקירוב מאז התחילו לסלול את "חוצה ישראל" והגדירו אותו בצדק רב כפרויקט לאומי מוביל או כ"מוביל הארצי של שנות ה-2000" אומרת דרשני
|
|
|
|
|
|
|
העליון: 45,000 שקל הוצאות בבקשת סרק לייצוגית
|
ברון פסקה סכום הוצאות גבוה כאשר ביטלה אישור תביעה ייצוגית נגד חברת דרך ארץ, אשר לא פרסמה ברשומות את עידכוני התעריפים בכביש 6 * קבעה: מדובר ב"הליך סרק שמעצם טיבו טומן נזק למוסד הייצוגי"
|
|
|
"מס צפון" ייחודי עבור שימוש בכביש 6
|
יו"ר הוועדה לפניות הציבור: במהלך דיוני התקציב נבחן את ביטול תעריפי הנסיעה בכביש צפון עבור תושבי אזור הצפון * ח"כ מזרסקי: רבים עוזבים למרכז. יש לפטור את תושבי הצפון מתשלום האגרה"
|
|
|
Zoom Out מהמרכז לפריפריה!
|
משומקום, באה לפתע בשורה חדשה: במהלך ימי הקורונה נכנסנו כולנו לעידן ה"זום", שאיפשר למיליוני ישראלים לעבוד באמצעות שיחות ועידה מהבית, או מכל מקום אחר שיחפצו בו, זאת במקום להיטלטל שעות ארוכות מדי יום לעבודה במשרד וחזרה ממנו
|
|
|
איך אפשר להצליח למתוח את אזורי הביקוש לפריפריה
|
מדינת ישראל שהינה קומפקטית וצרה, הינה ממש אידיאלית לפיזור מושכל ומאוזן של תושביה, מה גם שאנחנו צפויים תוך שנים אחדות לחצות את מספר הקסם 10 מיליון ותוך 30 שנה לערך, סביב 2050, להגיע למספר הבלתי נתפס של כ-18 מיליון תושבים
|
|
|
פיתוח תחבורה ציבורית - עכשיו
|
ישראל הינה מדינה מאוד קומפקטית בשטחה, לשם השוואה - קטנה פי 25 מצרפת, פי 15 מאיטליה ופי 6 מיוון, שלוש מדינות אירופיות שנהנות ממערך תחבורה משובח בהרבה
|
|
|
תביעה על עבודות בחוצה ישראל
|
גדטל הנדסה תובעת 6.3 מיליון שקל מקבוצת שיכון ובינוי ו-4.6 מיליון שקל מחוצה ישראל, בגין עבודות שביצעה בכביש כקבלן משנה של שו"ב
|
|
|
תביעה על ייצוג מחזיקי אג"ח
|
נתיבים איגרות חוב מקבוצת אקסלנס תובעת את המנהל לשעבר ערן פוקס, בטענה שנטל לידיו את תפקידה כסוכנת האג"ח הדולריות של חברת דרך ארץ
|
|
|
אפקט התחבורה ניצח את אפקט טראמפ בגולן!
|
רוב הנשאלים, שחלקם הגדול עובד בגליל ומקצתם אף במרכז הארץ, ציינו בראש וראשונה את העובדה ששילוב כביש "חוצה ישראל" עם כביש 77 ובהמשך כביש 70, כגורם ראשון במעלה המקצר את זמן הנסיעה מרמת הגולן למרכז הארץ בכ-30 אחוזים לעומת מה שהיה בעשור הקודם
|
|
|
|
חוצה ישראל מציגה: שם חדש, משכן חדש
|
חברת כביש חוצה ישראל משנה את שמה ועוברת השבוע מתל אביב למשרדיה החדשים במרכז עזריאלי בחולון * סיבת המעבר: הכפלת מספר העובדים והגדלת נפח הפעילות
|
|
|
החלום הישראלי כקטסטרופה תחבורתית
|
במהלך 50 השנה שחלפו מאז נוצר מצב אבסורדי ביותר * המדינה השקיעה סכומי עתק, עשרות מיליארדים, ובאופן עקיף אף יתר מכך, בהקמת ערים ושכונות ענק חדשות, כולל כל התשתית האדירה הכרוכה בכך, ובד בבד בסלילה אינטנסיבית ביותר של כבישים ומחלפים
|
|
|
מדינה ללא חולץ פקקים
|
להעדר תכנון תחבורתי, ובמיוחד מערכת היסעים המונית, יש אם כן השפעה מרחיקת לכת, יותר מכל גורם אחר, על הצטופפות הגוברת והולכת של מיליוני ישראלים בתוך מטרופולין, "מדינת תל אביב"
|
|
|
מבאר שבע ועד סומך ללא רמזורים
|
ייפתח לתנועה קטע דרך נוסף של כביש חוצה ישראל מתל קשיש עד מחלף סומך * האורך: כ-16 ק"מ וכולל שתי מנהרות, באורך כולל של כ-3 ק"מ
|
|
|
|
נבחר הזוכה שינהל את מיזם הרק"ל לנצרת
|
הצעתה הזוכה של דנה הנדסה כוללת את שירותיה ומיומנותה של חברת התשתיות הספרדית IDOM * טכנולוגיית רכבת טראם תאפשר שילוב מאפייני תחבורה עירונית עם בין-עירונית * בעוד כחודש ייבחר הזכיין לתכנון
|
|
|
חוצה צפון: מקטע נוסף בכביש 6
|
נפתח הקטע החדש של כביש חוצה ישראל * עם פתיחת המקטע השני של הכביש, ממחלף תל קשיש למחלף סומך, בעוד מספר חודשים, תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 קילומטרים, מבאר שבע ועד צומת סומך, ללא רמזורים
|
|
|
|
דרוזים תובעים עשרות מיליונים
|
בני משפחת מנסור מעספיא תובעים מהמדינה 56 מיליון שקל, בטענה שהיא מפרה את התחייבותה לפצותם על הפקעת מאות דונמים ליד הקישון וקיבוץ יגור
|
|
|
השחיתות בנתיבי ישראל הייתה על הקיר
|
גורמי הממשלה ידעו זמן רב על הליקויים בחברות תשתיות התחבורה - ולא עשו דבר * גם הצעדים עליהם הוחלט אשתקד בעקבות חשיפת פרשת נתיבי ישראל לא יושמו
|
|
|