|
פרשת "אחרי מות"
|
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
|
|
|
שיחה עם פרשת "מצורע"
|
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
|
|
|
ערכים של צדק ויושרה
|
שיחה עם ההפטרה לפרשת השבוע - "פרשת צו" * אין לאלוהים ענין בדפוסים פולחניים, אם הקיומיות היומיומית נדבכיה חייבים להיות מעוגנים בגילויים של אי-צדק ואורח חיים לא מוסרי
|
|
|
לשחרר את החטופים היהודים והאסירים הפלשתינים
|
הדרך היחידה לצאת מהמצב הקיים, שממשלת ישראל תהיה זו הראשונה שתצהיר כי היא מוכנה לשחרר מאות עצורים ואף מספר גדול יותר של כמה אלפים מתוך כ-6,000 העצירים הפלשתינים הנמצאים בידי מדינת ישראל
|
|
|
עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים
|
המסר החד והנוקב של אליהו הנביא - לא ניתן להצהיר על אמונה בה', והשתייכות לעם ישראל ולתורתו, ויחד עם כך להאמין "גם" בדברים הסותרים ומתנגדים לתורת ישראל
|
|
|
מאה ימים לשפיכות הדמים
|
כשאני במעלות העשור התשיעי לחיי, רואה את ילדי נכדי וניני שבדרך, אני נוטל לעצמי זכות להציע לראש הממשלה לדרוש משריו לא להעלות אותנו על שרטון של מדינה לא מוסרית עקב התבטאויות בהמיות
|
|
|
השם הראוי למלחמה
|
המעשים שנעשו מתועבים ומזעזעים בכל קנה מידה, ולכן יש צורך להבליט. שמלבד קיומנו וביטחוננו, אנו קוראים תיגר על אלו הפוגעים בערכי יסוד של 'צלם אלוהים' שבאדם
|
|
|
פרשת "ויגש" תובעת נטילת אחריות
|
מצער אותי, שהעם בחר לראשות ממשלה את בנימין נתניהו, שקרא את פרשת השבוע, ואינו מוכן לקחת אחריות, כשהוא זורק לאשפתות את הרף המוסרי, ונשען רק על אדני הרף הפלילי
|
|
|
|
עינינו נשואות לאור החנוכה
|
לצערי, לחיי ילדינו הגדלים בארצנו מתנכלת אטימות לב ושררה שלטונית, הגוזרת עליהם לגדול בכלא של חשיבה מדינית מוטעית
|
|
|
פרשת וישלח (ב')
|
יעקב מורה לנו בהוקעת לוי ושמעון, שעדיף משא-ומתן על פני כך פעולה צבאית כוחנית ואמצעים כוחניים
|
|
|
|
|
"הכנסת אורחים"
|
עמדתי בפתח הדלת, לבושה חגיגית, מחזיקה בידי האחת את המתנה ובידי האחרת את מטרייתי נוטפת המים * לבי, שהיה מלא אושר, התרוקן בין רגע ואת מקומו תפסו עלבון צורב וחוסר אונים מוחלט
|
|
|
|
ההפטרה לפרשת השבוע "וירא"
|
בהפטרה ובפרשת השבוע אנו עדים למתן ביטוי כואב למצוקות היומיומיות הקשות, החובטות בחייהן של נשים ומייסרות אותן, כי הן אינן יכולות לבטא את נשיותן בהבאת ילדים לאוויר העולם
|
|
|
פרשת השבוע "לך לך" (ב')
|
אנחנו, בני אברהם, בן דור העשרים לבריאה, שואפים להקים חבת מופת שיתברכו בנו - בני עם ישראל - כל העמים, שלא יתברכו בנו כחברה הנותנת עדיפות להון מכוער, לשלטון מושחת ולעולם תחתון
|
|
|
בעקבות פרשת "לך לך" (א')
|
גם שפוקדים אותנו אירועים קשים, כשארגון טרור קוטף במעשים של פשע מלחמה חיי אלף ארבע מאות יהודים, אנחנו חייבים לזעוק את זעקת הנוקד, הבוקר, בולס השקמים, הנביא עמוס מתקוע, שהתריס ולא השלים עם קוטביות חברתית ומעמדית
|
|
|
הרהורים בעקבות פרשת "בראשית"
|
לאויבו של הטוב - הרע לא ניתן מקום במלאכה המופלאה של הבריאה * רק תכניו של הטוב שוהים במחיצת הישות השמימית ובמעשה הבריאה המופלא שלו
|
|
|
חג הסוכות שלי
|
טרם כניסת חג סוכות, בקריאת "שירת האזינו", אותה אנחנו קוראים בפרשת השבוע, מייחל עם ישראל למהות השמימית, שתנווט את מהלכי חייו
|
|
|
הקשר בין פרשת "בראשית" והפטרת השבוע
|
פרשת "בראשית" מבליטה, שהבריאה עדויה בכל המשמעויות ובכל הערכים היפים, החבוקים במילה היפה "טוֹב" * אי-מימוש הטוב, המודגש בפרשת השבוע ובהפטרה הצמודה לה, פוגע בתכלית למענה נברא עולמנו
|
|
|
|
הממשלה מתנכרת לפרשת "ניצבים"
|
פרשת "ניצבים" מחייבת להעניק לעובדים הזרים את מלוא הזכויות כולל זכייה בחוויה דתית נדירה * במציאות חיינו, העובדות הזרות הן הבסיס לקיומה של מערכת סיעוד, כשהן מופקרות על-ידי חברות הקבלן, המספסרות בהן בשוק עבודה פרוע
|
|
|
פרשת השבוע "כי תצא" (ג')
|
התורה אינה מתירה לנו את הזכות להיות אדישים * חובה עלינו לגלות ערנות לגבי כל המתרחש ומתהווה סביבנו ולהגיב *ם יש צורך עלינו להושיט יד סועדת לנצרך ולנזקק. התעלמות ממעשה לא מוסרי כלפי הזולת הופכת את המתעלם לשותף למעשה הלא מוסרי
|
|
|