בעד שימשו ב"אניית מעפילים"
|
שימוש חד-פעמי בספינת(ות) נוסעים גדולה כחלופה להחזרת ישראלים לארץ למימוש הזכות להצבעה בבחירות או תכלית חשובה אחרת הכרוכה בתנועת רבים צפופה, מבלי לשבור את הסגר על נתב"ג, הוא רעיון שראוי להיבחן בזריזות ובזהירות. יש בו פוטנציאל לפתרון תפעולי של שתי בעיות "חוקתיות" דחופות
|
|
|
קרבות בזירה הימית במלחמת יום הכיפורים
|
פרק 11 מספרם של חברי "פורום אלפרדו" * בפרק: חמישה מפקדי חיל הים הובילו במשמרתם את הפיתוח ואת הייצור, מאז תחילת שנות השישים. כבר בקרבות הראשונים הופגנה העדיפות הטכנולוגית של ספינות-הסער, שפגעו ולא נפגעו. למצרים ולסורים לא היה לכך מענה, וחילות הים של האויב הסתגרו בנמלים
|
|
|
זוויות חדשות
|
זיכרונות ולדימיר וינוגרדוב, שהיה השגריר הרוסי במצרים במלחמת יום הכיפורים, חושפים זוויות מעניינות למחשבה
|
|
|
האם הייתה קונספירציה
|
ההסבר הכוללני של ההפתעה במלחמת יום הכיפורים אינו מחזיק מים – לנוכח עובדות חדשות, הצצות מהארכיונים * כנראה, אין מנוס מלהניח, שההנהגה הישראלית ידעה על המתקפה הערבית * האם הייתה הסכמה על תוכנית "מחטף מילאנו" ברוחו של קיסינג'ר? * לדעתי, ההסבר הטוב ביותר למה שאירע במלחמת יום הכיפורים הוא תרבותי * בנוסף, הטמטום הישראלי היה במיטבו ערב המלחמה ובמהלכה
|
|
|
|