|
|
דרושים נמלי ים נוספים בישראל
|
בדיקה שנעשתה באיגוד המשתמשים בהובלה ימית העלתה כי חלה עלייה של 11% בהיקף הפעילות הנמלית בנמל חיפה וירידה של 2% בנמל אשדוד * בנטרול מטענים בשטעון יש איזון בין הנמלים עם יתרון לאשדוד
|
|
|
אין ביטוח ימי לספנות לשעת חירום
|
7 שנים לאחר שמלחמת לבנון גרמה להפסד של 74 מיליון דולר כתוצאה מזינוק בפרמיות, אין פוליסה לביטוח ימי לשעות חירום * ועדות, הצעות, נסיעות לחו"ל, מו"מ מרתוני, דיונים באוצר על תקציב - ופוליסה אין
|
|
|
|
"הנמלים בישראל לא מותאמים לציי העתיד"
|
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית מתריע כי אם הממשלה לא תדאג מיד להתאמת הנמלים לקליטת אוניות גדולות, ישראל תפסיד מעל חצי מיליארד דולר בכל שנה ותהיה תלויה כלכלית במדינות שיחסן אליה אינו יציב
|
|
|
|
פנייה לשר התחבורה: הפעל יד קשה בנמל אשדוד כמו ברכבת
|
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית גד שפר דורש משר התחבורה להתערב באופן מיידי בנעשה בנמל אשדוד * העובדים בנמל מנהלים "שביתה איטלקית" במחאה על ביטול "הטבת הסטייקים" שלהם * התאחדות התעשיינים פנתה היום לביה"ד הארצי לעבודה וזה קבע כי הצדדים יגישו תגובתם עוד הלילה * שפר: "מעדיפים אפילו שביתה בנמל שתפתור אחת ולתמיד את הנעשה שם"
|
|
|
פנייה לשרי האוצר והתחבורה: "מינעו שביתת הנמלים"
|
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית פנה בפנייה דחופה לשני השרים כדי לעצור ברגע האחרון את השביתה הצפויה לפרוץ ביום א' * "שוב נידרש אנו, בעלי המטענים, לשלם עבור צעדים שננקטו בסכסוך עבודה שאין אנו צד בו"
|
|
|
קדנציה נוספת לנשיא לשכת הספנות בישראל
|
ראובן צוק נבחר פה אחד ע"י האסיפה הכללית של לשכת הספנות * לדבריו: "אנו מצויים בעיצומו של מאבק נגד הרפורמה בתעריפי הנמלים כפי שנחתמה ע"י האוצר והתחבורה"
|
|
|
|
כך עלולה ישראל להפסיד 800 מיליון שקל
|
בענף הספנות מזהירים כי בלית החלטה עכשיו על בניית מסוף ימי ב-2017, ייגרמו לישראל הפסדי עתק * עובדי הנמלים אינם ששים לתחרות, וכדי לא להתעמת איתם הממשלה נמנעת מהחלטה * תסריט של בכייה לדורות
|
|
|
מנכ"ל צים: אופי ההסדר בחברה הושפע מהתקשורת
|
בדברים שנשא בכינוס משתמשי התובלה הימית, אמר כי צים לא הייתה חריגה בענף הספנות * "בניגוד לחברות אחרות, צים תישאר כאן גם בתום המשבר בענף" * יו"ר האיגוד: "חושש שהממשלה עושה כל צעד אפשרי לשיבוש הרפורמה בנמלים"
|
|
|
איגוד המשתמשים בהובלה ימית: חובה לעזור לצים
|
גד שפר, יו"ר האיגוד, קורא לנצל את מניית הזהב של המדינה בצים כדי להציל את החברה * "97% מסחר החוץ של ישראל עובר דרך נמלי הים. חייבים בהובלה ימית אמינה ורצופה שרק צים יכולה לספק"
|
|
|
|
"אמנת התובלה הימית - לא מחייבת התעשיה"
|
כך אומר יו"ר התובלה בהתאחדות התעשיינים, בעקבות חוות דעת משפטית * עו"ד ההתאחדות: "האמנה נותנת זכויות מפליגות למשלח" * יו"ר איגוד המשתמשים בתגובה: "האמנה מצויינת דווקא לבעלי המטענים"
|
|
|
|
|
|
|
מחירי השכרת האוניות התרסקו ב-96 אחוזים
|
ירדו מ-250 אלף דולרים ליום ל-9000 דולרים בלבד * המחירים גררו מצב בו יותר ויותר ספינות עוגנות בנמלים ללא שימוש * השר מופז: "ממשיכים לקדם הרפורמה בספנות"
|
|
|
|
|
|
MAERSK גובה אגרות לא חוקיות
|
בהתאם לעמדה זו של איגוד המשתמשים בהובלה ימית, דרש משרד התחבורה מהחברה לגבות אגרות עבור מתן השירותים במסגרת מערך שירותי סוכן האוניה בהתאם לקבוע כיום בתקנות בלבד
|
|
|