קונים כחול-לבן באמריקה
|
מיזם משותף של ארגון הקהילות היהודיות בארה"ב עם מטה כחול לבן יסייע בחשיפת מוצרים ישראלים לקהילות הגדולות של יהודים ופרו ישראלים בצפון אמריקה * המטה והנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה בניו-יורק מזמינים יצרנים ישראלים לשווק מוצרים על פלטפורמת המכר של ארגון הקהילות היהודיות בארה"ב
|
|
|
בוא נתחיל מ-א'
|
לפני שגנץ מחפש תפקידים נוספים ויציקת-תוכן לבדיחה העצובה של "ראש ממשלה חלופי", עליו להתחיל קודם לעשות סדר במערכת שעליה הוא באמת מופקד, ושהיא באמת בתחום אחריותו, ולהילחם באמת בקורונה, במעשים ולא בסיסמאות
|
|
|
אתם לא פטריוטים גדולים כשאתם קונים כחול לבן
|
אני בעד תחרות, אבל שהיא תהיה תחרות הוגנת * אני רוצה שהמתחרה שלי יהיה כפוף לאותן סולמות שכר שאני כפוף אליהם, ישלם לעובדים שלו את אותם תנאים סוציאליים שאני משלם לעובדים שלי, שהעובדים שלו ילכו למילואים כמו העובדים שלי
|
|
|
"המכרז בנתב"ג מפלה לרעה חברות ישראליות"
|
על-פי התלונה שהתקבלה במטה "כחול לבן" במשרד הכלכלה והתעשיה, במכרז שפורסם לאחרונה על-ידי רשות שדות התעופה, לאספקה והתקנת שטיחים בנמל התעופה בן-גוריון, נקבעו תנאי סף המונעים, מלכתחילה, השתתפות יצרנים ישראלים * השר כהן: "נקפיד על יישום חוק העדפת תוצרת כחול לבן"
|
|
|
|
תו "מיוצר בישראל" גם על פירות וירקות מקומיים
|
הסימון בתו יגדיל להערכת משרד החקלאות את המודעת הצרכנית בנושא וירומם את גאוותם של המגדלים * התו הוא וולונטרי, ופתוח להצטרפות לכל חקלאי המגדל בישראל פירות וירקות, בהתאם לנוהל ההצטרפות.
|
|
|
"לבוא לבדוק מוצר בירושלים זה רחוק"
|
כבל: המדינה לא עושה מספיק בסיוע לתעשיה הישראלית ומאות חברות נסגרות * תעשיינים רבים סיפרו על קשיים למכור מוצרים מובילים דווקא לחברות ישראליות: "תנו לנו להתמודד כשווים מול שווים ואנחנו אוכלים את החברות מחו"ל בלי מלח"
|
|
|
תעוזתו של "מר ביטחון"
|
מעט מאוחר מדי מוקירים סוף-סוף גם יריביו המושבעים של שמעון פרס את תרומתו האדירה למדינת ישראל, שבלעדיה קשה בכלל לתאר את תקומתה והתפתחותה
|
|
|
פנים חדשות לישראל בעולם
|
13 נספחות ונספחי כלכלה וסחר של משרד הכלכלה והתעשיה מונו לנציגויות ישראל במרכזי הכלכלה בעולם * שלוש נספחויות מסחריות חדשות יפתחו בקיץ הקרוב - בפרו, צ'ילה ובצ'נגדו - סין
|
|
|
היכן תנובה מייצרת את מוצריה
|
האם תנובה חוששת מסימון בלוגו הישראלי, כי חלק מתוצרתה מגיע גם לצרכנים ערביים? ואו מגיע גם למשפחות חרדיות, אשר חלקן אינו נוטה חסד למדינה ולמוסדותיה?
|
|
|
יוזמה חדשה תסייע להעדיף 'כחול לבן'
|
מחדשים ומשפצים לפסח? הפעם עם ריהוט ישראלי * שיתוף פעולה בין מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה לאתר האינטרנט 'הדירה' יאפשר לצרכנים לאתר ולהעדיף ריהוט מתוצרת ישראל - 'כחול לבן' - בעת ביצוע החיפושים והבירורים לקראת הרכישה * רהיטים מתוצרת הארץ יסומנו באמצעות תו 'מיוצר בישראל' גם בתחום הרהיטים
|
|
|
תקנות לעידוד רכישת מוצרים ישראלים? אות מתה
|
חלק מהגופים הכפופים לתקנות אינם כוללים במכרזיהם תנאי העדפה להצעות לרכישת טובין מתוצרת הארץ, לא בודקים בפועל את מקור האספקה ואינם יכולים להטיל סנצקיות על הפרות * משרד התמ"ת לא הציב יעדים ברורים בנושא
|
|
|
|
2 מיליון שקל יושקעו בקמפיין לקידום תוצרת ישראלית
|
הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת משקיעה 2 מיליון שקל בתשדירים בשת"פ מטה כחול-לבן והתאחדות התעשיינים, שיחשפו עסקים קטנים ובינוניים המייצרים תוצרת ישראלית * "פועלים להגברת המודעות לרכישת מוצרים תוצרת הארץ כמנוף ליצירת מקומות תעסוקה"
|
|
|
|
הנשיא פרס: למרות אי הבהירות - להמשיך המאמץ לשלום
|
נשיא המדינה אירח בסוכתו כ-9,000 אזרחים * "אסור לנו להפסיק לרגע לפעול למען השלום. יש למצוא דרכים ולחפש דרכים, מאחר שהשלום הוא אינטרס ישראלי עליון. התחלנו במהלך, צריך להמשיך ואני מקווה שנעשה זאת בימים הקרובים"
|
|
|
|
קוטג' - הגבינה הישראלית האהובה ביותר
|
כך עולה מסקר שערך מטה כחול-לבן של משרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים * 77% מתייחסים לאחוזי השומן במוצרי החלב שלהם * גבינה היא המאכל הכי מזוהה עם חג השבועות
|
|
|
|
|
במכולת לא קונים עם גאווה לאומית
|
במטה "כחול לבן" השמיטו את דרישות האיכות, השירות והמחיר התחרותי מהפרסום המטיף להעדיף קניית תוצרת ישראל * אבל הצרכן הישראלי אינו פראייר - כשהוא יוצא לקניות, במיוחד בימים אלה, הוא יוצא עם ארנק מצומק. לא עם גאווה לאומית
|
|
|
התמ"ת: תטופל אפליית היצרנים המקומיים
|
פגישה בין נציגי התמ"ת, האוצר והתאחדות התעשיינים הביאה להחלטה על טיפול באמצעות מינהל הרכש הממשלתי, בפניות של יצרנים הטוענים לאפליה במכרזים של גופים ציבוריים
|
|
|
נעשים מאמצים לעידוד רכישות כחול-לבן
|
שר התמ"ת ושר החינוך סיכמו על שילוב פעילויות חינוכיות בשנה"ל הבאה לעידוד רכישות כחול-לבן * השר בן-אליעזר: "אחד המקורות החשובים לרכישות כחול-לבן הוא רכישות מרוכזות של ועדי העובדים" * כל תוספת רכישות של 100 מיליון שקל מתוצרת הארץ, תורמת ליצירת כ-3,000-2,500 מקומות תעסוקה
|
|
|
צה"ל מפקיר תעשיית הטקסטיל
|
צה"ל השקיע 4.25 מיליון ש"ח בקירוב על רכישת חולצות מסין * רכישת הפריטים בישראל היתה מספקת עבודה ל-120 עובדי טקסטיל בארץ למשך שנה שלימה
|
|
|
|